Particles voeren op grote afstand.

Alles over karper rigs, lood en overige technieken

Particles voeren op grote afstand.

Berichtdoor MarkBeernink » 10 Apr 2013, 11:18

Ik wil op een vijver particles voeren op een meter of 70 uit de kant, ik beschik niet over een voerboot.
Hoe krijg ik dit het best voor elkaar?

Heb geen spod-hengel, maar is het mogelijk om de spod aan je normale hengel te knopen en er dan 70 meter mee te werpen?
Mijn normale hengel is een soepele 2.5 pond hengel.. volgens mij niet ideaal voor de spod.

Heb ook al gedacht aan invriezen en wegzetten met katapult. Anders word het toch waadpak kopen en er maar door waadden.

Iemand nog andere ideeen?
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: Particles voeren op grote afstand.

Berichtdoor Jeroen damveld » 10 Apr 2013, 11:31

Wel oppassen dat je ballen niet gaan drijven als ze nog zijn bevroren,je kunt ook een opblaasbootje daarvoor gebruiken,gewoon zo,n goedkoop ding.
gr jeroen. :good:
Random avatar
Jeroen damveld
 
Status: Offline
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 Feb 2013, 20:31
Thanks: 0
Thanked: 2 keer in 2 posts

Re: Particles voeren op grote afstand.

Berichtdoor Xantip » 10 Apr 2013, 11:36

Een stugge hengel uit de goedkoopste catagorie (€15-€30) met een goede molen en gevlochten lijn (neem aan dat je wel iets geschikts hebt) kan prima functioneren als spod-rod. Voor zulke bedragen ben je ook niet zo bang om hem kapot te gooien ;)
Gebruikers-avatar
Xantip
 
Status: Offline
Berichten: 139
Geregistreerd: 09 Apr 2013, 07:45
Woonplaats: Oldenzaal
Thanks: 3
Thanked: 3 keer in 3 posts
Voornaam: Wouter

Re: Particles voeren op grote afstand.

Berichtdoor Michael » 10 Apr 2013, 12:00

Ik werp ook wel eens met een korda spotter naar de overkant van het kanaal en gebruik een karper hengel van 12 feet en 2.75 lb en een gevlochten lijn gaat prima vind ik.

Vorig heb ik het ook we kunnen presteren om naar de akzo te werpen maar dat was veel vragen van de hengel en de spotter niet helemaal vol.
Ook heb ik mais ,hennep ,rijst en tarwe ingevroren in boterhamzakjes ongeveer net zo groot als een tennisbal en dat kon ik mooi naar de overkant heen gooien werkt ook prima vind ik.
Op het droge vang je sowieso niks.
Gebruikers-avatar
Michael
 
Status: Offline
Berichten: 1259
Afbeeldingen: 43
Geregistreerd: 17 Okt 2010, 19:52
Thanks: 4
Thanked: 22 keer in 22 posts

Re: Particles voeren op grote afstand.

Berichtdoor mike.l » 10 Apr 2013, 12:30

Kijk eens op MP voor een 2e handse zeehengel, kosten bijna niets.
Als spodhengel kan je deze perfect inzetten, het zijn echte werpkannonnen en (bijna) niet kapot te krijgen.
In samenwerking met een (ook 2e handse) zee-molen en gevlochten lijn niet te verslaan.
Maar 70 meter kan je ook halen met ingevroren ballen en een goede katapult hoor.
Fishing is like a box off chocolats,you never know what you're gonna get.
Gebruikers-avatar
mike.l
 
Status: Offline
Berichten: 1023
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 03 Jul 2010, 08:35
Woonplaats: Goor
Thanks: 3
Thanked: 12 keer in 11 posts

Re: Particles voeren op grote afstand.

Berichtdoor MarkBeernink » 10 Apr 2013, 12:46

@remco daar heb je helemaal gelijk in, zo'n kleine spomb zou het hem moeten kunnen doen!
Ben toch al niet zo'n overdreven grootverbruiker aan voer dus dat zou moeten lukken.
lijkt me ook ideaal om de hengel te gebruiken die je daar wilt plaatsen. Als je de juiste afstand hebt bepaald voor de spomb zit je lijn toch in de lijnclip vervolgens spomb eraf lood en onderlijn eraan en je ligt gelijk op je voerbed te vissen! :)

Zal er eens eens aanschaffen zo duur zijn die dingen toch niet.
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: Particles voeren op grote afstand.

Berichtdoor fransje » 10 Apr 2013, 17:07

Hallo mark,
je ontkomt niet aan een spod hengel anders zie ik geen mogelijk heden om het voer op 70 meter te krijgen en voor al
niet partikels.Ik zou het ook niet wagen om dat met een gewone hengel te doen gezien dat het best nog wel een grote belasting voor je blank geeft en aan 3 delen zit je ook niet te wachten.
dus alles met alles of een voerboot of een spod rod.
Random avatar
fransje
 
Status: Offline
Berichten: 81
Geregistreerd: 21 Aug 2012, 08:53
Thanks: 0
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: Particles voeren op grote afstand.

Berichtdoor MarkBeernink » 11 Apr 2013, 07:55

ja zal eens kijken of ik voor weinig een spod rod op de kop kan tikken.
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: Particles voeren op grote afstand.

Berichtdoor MarkBeernink » 11 Apr 2013, 09:09

Nou dat heb ik nog niet gehaald, voerschep met lange steel heb ik wel maar haal net 30 meter met de voerballen.. wellicht nog wat meer oefenen hahahah
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: Particles voeren op grote afstand.

Berichtdoor Daaf » 11 Apr 2013, 09:21

Zo'n niet al te grote korda spod op een 3,25lb peilhengel gooi ik makkelijk boven de 100 meter mee, dingen gaan echt als een raket. Ietsje minder afstand en minder vol moet ie met lichtere hengel ook wel weg te krijgen zijn.
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: Particles voeren op grote afstand.

Berichtdoor Lesley » 11 Apr 2013, 09:26

Staat wel een spodrod met spods op mp voor 5 tientjes.

Gr.
Gebruikers-avatar
Lesley
 
Status: Offline
Berichten: 403
Geregistreerd: 05 Jan 2011, 13:11
Thanks: 4
Thanked: 12 keer in 9 posts

Re: Particles voeren op grote afstand.

Berichtdoor MarkBeernink » 11 Apr 2013, 09:51

Zal eerst eens een mini spomb of spod kopen en kijken wat voor afstand ik daarmee kan overbruggen. Komt eigenlijk niet vaak voor dat ik over zulke afstanden voer wil weg zetten maar nu wel ff een keer.

Hoe bepalen jullie de afstand van de spod voor de lijnclip, vul je deze gelijk met voer? Want als ik 2 of drie keer nodig heb om de juist afstand te bepalen heb ik op allerlei plekken voer liggen wat niet echt wenselijk is.

@Lesley zal der gelijk ff naar kijken.
Laatst gewijzigd door MarkBeernink op 11 Apr 2013, 11:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Volgende

Terug naar Rigs, Loodmontages, Penvissen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron