DROP OFF MONTAGE

Alles over karper rigs, lood en overige technieken

Re: DROP OFF MONTAGE

Berichtdoor GOGREEN » 29 Nov 2013, 23:38

Frank
Ook inline is klaar voor het loodverbod. net als alle loodgewichten.
Een beter millieu begint zeker bij jezelf, een pluspunt ook voor jezelf omdat je er over nagedacht hebt.
GROET
GOGREEN
Random avatar
GOGREEN
 
Status: Offline
Berichten: 14
Geregistreerd: 25 Nov 2013, 20:32
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: DROP OFF MONTAGE

Berichtdoor CarpTracker » 30 Nov 2013, 01:37

Wanneer wordt het loodverbod in de hengelsport branche van kracht dan? Heb ooit eens gelezen dat
ze daar in Brussel mee aan de slag zouden gaan maar nooit wat van terug gehoord? Zou nog een jaartje
of 5 duren kan ik me herinneren.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: DROP OFF MONTAGE

Berichtdoor frank » 30 Nov 2013, 10:11

Dat is mooi om te horen Gogreen !
Ik verlies mijn lood ook nooit bewust, alleen als ik vast kom te zitten en de lijn breek ...
Het zullen hooguit 10 stukken lood zijn en dat zijn er al 10 te veel die in het milieu terecht komen helaas.
We zullen schrikken als we de hoeveelheid lood in kg te horen zouden krijgen wat er landelijk in het water verdwijnt.
Ik heb iig een dikke magneet om al die ijzeren werpgewichten in de toekomst uit het water te vissen ...
Lood gaat helaas niet met een magneet !!!
Random avatar
frank
 
Status: Offline
Berichten: 961
Geregistreerd: 15 Aug 2010, 07:43
Thanks: 0
Thanked: 10 keer in 10 posts

Re: DROP OFF MONTAGE

Berichtdoor GOGREEN » 01 Dec 2013, 12:54

Hoi Frank en carp tracker
2015 is een streefdatum om bepaalde kwaliteit te halen van het europese drinkwater cq oppervlakte water . Men is echt
druk doende in brussel om op redelijke termijn lood te verbieden. Men geeft eerst een gedoogtijd van 3 jaar en dan wordt het definitief van kracht.
Hoeveel lood er op jaarbasis verdwijnt?
Er is een ruwe schatting gedaan voor de hele europese gemeenschap, Niet schrikken 100.000.000 werpgewichten ( op jaarbasis) In nederland 65 ton is ongeveer 6.000.000 werpgewichten.
Ongeloofelijk toch?

Groetjes
Gogreen
Random avatar
GOGREEN
 
Status: Offline
Berichten: 14
Geregistreerd: 25 Nov 2013, 20:32
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: DROP OFF MONTAGE

Berichtdoor Louis » 01 Dec 2013, 18:35

Gelukkig zie je loden waterleidingen ook steeds minder...al verdenk ik de bedenkers van loodverliezende systemen dat ze die thuis nog wel hebben met alle gevolgen van dien!
Kan werkelijk niet begrijpen dat er bedrijven en/of personen zijn die het verliezen van lood promoten. Misschien dat ze een loodverbod aan zien komen en van de oude voorraad af willen om zo dus nog even snel te cashen.
En maar volhouden dat het in het belang van de karper is.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: DROP OFF MONTAGE

Berichtdoor carpio » 01 Dec 2013, 18:47

Met een ongeveer 2 miljoen sportvissers in Nederland en die gemiddeld 30 miljoen vistripjes per jaar maken lijkt mij
6.000.000 verloren werpgewichten of 65 ton lood wat in het milieu beland een wel heel optimistische schatting.
Het is altijd mooi om zulke getallen hoog aan te houden om een loodverbod te verkopen.

Dezelfde discussie vond een aantal jaren geleden plaats met de balanceergewichtjes voor personenautowielen. Deze waren van lood en zijn nu van zink of ijzer. Voor truckwielen mag er nog steeds lood gebruikt worden.

Als je de werkelijke cijfers gaat bekijken zijn de aantallen en gewichten niet zo hoog. Als het verboden wordt koop ik iig. een voorraad voor de rest van mijn leven.
even the worst day fishing beats the best day at work!
Gebruikers-avatar
carpio
 
Status: Offline
Berichten: 713
Geregistreerd: 04 Mrt 2010, 16:11
Woonplaats: Losser
Thanks: 1
Thanked: 2 keer in 2 posts
Voornaam: Bart

Re: DROP OFF MONTAGE

Berichtdoor GOGREEN » 02 Dec 2013, 13:08

Hoi CARPIO.
We hebben een discussie over het onnodig lossen van lood , wat heel slecht is voor ons milieu.!!!!!!
Lees de reacties nog eens door van collega karpervissers die het ook niet erg milieu bewust vinden, en zelfs alles met stenen doen . Een groot aantal van de karpervissers wil over gaan op alternatieven als deze goed werken.
Jouw reactie dat je een grote voorraad koopt als het loodverbod ingaat zal bij je mede vissers geen respect oproepen.
Deze discussie is ook niet bedoeld voor sportvissers die lak hebben aan het milieu, deze discussie is bedoeld voor mensen met verantwoordelijkheids gevoel jegens het milieu .

BESTE CARPIO JE HEBT HET TOTAAL NIET BEGREPEN

GROET
GOGREEN
Random avatar
GOGREEN
 
Status: Offline
Berichten: 14
Geregistreerd: 25 Nov 2013, 20:32
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: DROP OFF MONTAGE

Berichtdoor Dimitri » 02 Dec 2013, 14:42

Snap eigenlijk niet goed waarom men tegenwoordig als men tegen obstakels aan zitten te vissen of in de buurt er van ze bij het minste of geringste het lood kwijt moeten zijn omdat de heren en dames dan de vis wel kunnen vangen :?
Vis nu zo'n 30 jaar op karper en heb tegen heel wat obstakels gelegen en gevist de enigste optie blijft gewoon achter je stokken blijven zitten en met of zonder lood als die vis er in zwemt ben je hem kwijt punt

Je lood kwijt raken als de vis is gehaakt sorry zie er het nut niet van in en wat 20 jaar geleden prima werkte werkt nu ook nog voor mij
maar ja kan en wil niet over andermans viskunsten oordelen .
zelfde als al die " simpele" onderlijnen ::) warteltje hier ringetje daar lood hier loodje daar linkje lusje wartel hier pffff maar goed on topic

ik ben ook voor alternatief werpgewicht en wat dat maakt mij niet uit maar gewoon een goed alternatief en we helpen allemaal weer een beetje mee met het milieu
gr
dimitri
Gebruikers-avatar
Dimitri
 
Status: Offline
Berichten: 1152
Geregistreerd: 16 Apr 2010, 13:22
Woonplaats: aan't twentekanaal :-)
Thanks: 40
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: DROP OFF MONTAGE

Berichtdoor Daaf » 02 Dec 2013, 15:58

@ Gogreen: met dergelijke reacties gaat deze discussie snel ontsporen.
We hebben een discussie over lood, echter zie ik je op cb niet reageren op kritische kanttekeningen over de schadelijkheid van lood. Hoe kijk je tegen de diverse behandelmethoden aan die lood naar verluidt een stuk minder schadelijk maken? Hoe ontwikkeld die schadelijkheid zich na jaren onder water?
Kijk, dat lood in het water gooien nooit goed voor het milieu kan zijn kunnen we allemaal bedenken. Ik ben dan ook zeker tegen het gebruik van lood icm dropoff systemen, maar als werpgewicht, waarvan je er op jaarbasis maar een paar verliest, weet ik nog niet zo zeker of dat nou zo'n groot probleem is.
Kom nou niet aan zetten met dat we niet begaan zijn met het milieu oid, dat ben ik als student milieukunde zeker wel, maar met een kanon op een mug schieten worden de zaken ook niet beter van.
Ik zie je met cijfers gooien zonder enige onderbouwing danwel bronvermelding. Die cijfers lijken mij nogal wat aan de hoge kant, heb je daar een bron bij? En wat is dan een stuk lood? Heeft dat een bepaald gewicht of valt een loodhagel daar ook onder? En is dit alleen op zoet water of zit zout water daar ook bij? Het is natuurlijk in jou belang als alternatieve gewichtenproducent om de zaken zo negatief mogelijk voor te stellen, maar ik zie toch liever een concreter, meer genuanceerd beeld. Ik zie zeker een markt voor ijzeren werpgewichten, maar een beetje hel en verdoemenis schreeuwen zonder onderbouwing en zelfs individuen die liever op een verantwoorde wijze nog even lood blijven gebruiken veroordelen gaat mij veel te ver.
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: DROP OFF MONTAGE

Berichtdoor Daaf » 02 Dec 2013, 16:00

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe groot een ijzeren grippa van pakweg 300 gram zou zijn. Is dat nog te werpen en wat zouden ze ongeveer gaan kosten?
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: DROP OFF MONTAGE

Berichtdoor Teunis1356 » 02 Dec 2013, 18:15

Daaf schreef:Ik ben trouwens wel benieuwd hoe groot een ijzeren grippa van pakweg 300 gram zou zijn. Is dat nog te werpen en wat zouden ze ongeveer gaan kosten?


Zo groot als een gevulde koek? ::))
De formule voor volmaakt geluk: zeer druk bezig zijn met onbelangrijke zaken.
Ik vis op karper, dus ik ben gelukkig.
Gebruikers-avatar
Teunis1356
 
Status: Offline
Berichten: 1308
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 02 Nov 2010, 22:30
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 67
Thanked: 21 keer in 19 posts
Voornaam: Teunis

Re: DROP OFF MONTAGE

Berichtdoor carpio » 02 Dec 2013, 19:14

@GoGreen: Ik heb zeker geen lak aan het milieu en je zult mij ook niet met een drop-off systeem zien vissen!!
Ik heb de laatste 5 jaar zelfs maar 1 stukje lood verloren tijdens het vissen en ik hoef gelukkig ook niet te vissen voor het respect van collega's wat dat ook moge zijn.

Bij alle materialen die je het water inknikkert beinvloed je het milieu; of het nu glas, lood, stenen of ijzer is. Persoonlijk bevalt mij lood gewoon heel erg goed en heb dan ook geen behoefte aan iets anders. Het is moeilijk
om voor dit materiaal een goed alternatief te vinden.
even the worst day fishing beats the best day at work!
Gebruikers-avatar
carpio
 
Status: Offline
Berichten: 713
Geregistreerd: 04 Mrt 2010, 16:11
Woonplaats: Losser
Thanks: 1
Thanked: 2 keer in 2 posts
Voornaam: Bart

VorigeVolgende

Terug naar Rigs, Loodmontages, Penvissen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron