Forellenvijvers Hengelo

Karpervissen op kanalen rivieren, meren en plassen.

Re: Forellenvijvers Hengelo

Berichtdoor Ronald » 04 Jan 2010, 19:42

hij lijkt er wel er veel op harry

Ronald
Gebruikers-avatar
Ronald
 
Status: Offline
Thanks:
Thanked: keer in post

Re: Forellenvijvers Hengelo

Berichtdoor Richard » 04 Jan 2010, 21:58

Alleen de persoon is anders :D :D :D ... hoelang is dat geleden harry?

Zegt die gast ook nog op zijn site:...... Reglement:
*bij diefstal van vis wordt de politie ingeschakeld .
Gebruikers-avatar
Richard
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 1698
Geregistreerd: 26 Mrt 2009, 09:21
Woonplaats: Losser
Thanks: 4
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Forellenvijvers Hengelo

Berichtdoor CarpTracker » 05 Jan 2010, 02:40

Dat was ergens in 2001/2002. Weet het niet exact meer.
Wat ik wel weet is dat de vis destijds na mij nog een keer
gevangen en meegenomen is. Dat werd mij een jaar later
uit betrouwbare bron verteld.
Het was de toenmalige topvis van TK3, toen 36 pond.

Harry
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Forellenvijvers Hengelo

Berichtdoor karper1973 » 05 Jan 2010, 08:20

dat had ik al door toen ik die site yegen kwam had al iets neer gezet onder de vriendengroep
denk dat er nu wel iets duidelijker wordt waarom er somige karpers niet meer gevangen wordt op het tk
Gebruikers-avatar
karper1973
 
Status: Offline
Thanks:
Thanked: keer in post

Re: Forellenvijvers Hengelo

Berichtdoor Rudy » 09 Jan 2010, 16:58

dat zijn misselijkmakende praktijken
Random avatar
Rudy
 
Status: Offline
Berichten: 10
Geregistreerd: 01 Aug 2009, 19:12
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: Forellenvijvers Hengelo

Berichtdoor CarpTracker » 13 Apr 2010, 02:28

Bezwaren tegen komst forellenvijvers Hengel’eau

dinsdag 23 maart 2010

HENGELO - De buurt is niet blij met de komst van de forellenvijvers Hengel’eau naar de Landmansweg. Dat blijkt althans uit het bezwaar dat K. Strijker heeft ingediend bij de gemeente. Strijker, die woont aan de Rande, heeft een lange reeks bezwaren tegen de forellenkwekerij die binnenkort in het voormalige Weusthagbad opent.

Zo stelt de bezwaarmaker dat de door de exploitanten van de forellenvijvers geplaatste unit veel te dicht aan de straatkant van de Landmansweg is geplaatst. „Ondanks de bouwstop is de heer Vennegoor (de exploitant van de vijvers, red.) gewoon verdergegaan met de unit en de inrichting”, aldus het bezwaar. „Ook is er tijdens de bouwstop een tokkie afrastering geplaatst. Dit is erg voor de omwonenden. Afspraak was behoud van een natuurlijke afrastering”, stelt Strijker. De bewoner van de Rande constateert dat de politie niets doet tegen auto’s die het parkeerverbod negeren. „Tot mijn verbazing constateerde ik dat voor enkele weken geleden de politie daar ook de auto parkeerde, doch werden de auto’s niet bekeurd maar de fietsers gingen op de bon voor ondeugdelijke verlichting”, aldus Strijker. Dat soort ‘nonchalant optreden’, leidt volgens hem tot overlast in de buurt. „En daar waren wij al bang voor.” De bezwaarmaker wijst er op dat de helft van de bomen rond de vijver al is gekapt. „Voor de natuur is het gebied al naar de knoppen geholpen want de reigers, eekhoorns en bijzondere vogelsoorten zijn verjaagd.”

Strijker is ervan overtuigd dat de forellenvijvers binnen de kortste keren ‘veel herrie’ zullen geven. Door de horecavoorziening wordt het nieuwe bedrijf aan de Landmansweg bovendien een oneerlijke concurrent van De Houtmaat.

Het bezwaar wordt woensdag behandeld door de gemeentelijke bezwarencommissie, een onafhankelijk adviesorgaan van het college van B en W.

De commissie komt over enkele weken met een advies

Bron: TC/Tubantia
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Forellenvijvers Hengelo

Berichtdoor wiebrand dragt » 01 Jun 2010, 21:00

Een boel commentaar lees ik hier, karpervissers eigen zal dat wel zijn.
Ik denk dat jullie eerst eens gaan moeten kijken en dan commentaar geven.
Ik denk en weet dat Hans niet met vis aan het slepen is geweest, ik denk dat dat mensen zijn geweest die makkelijk een visje willen vangen en ze in het verleden in deze put hebben gegooid.
De put was een dikke puinhoop en het terein er om heen ook, maar nu is alles weer netje en begaanbaar.
Hans had ook de vis kunnen verwijderen en forel erin kunnen gooien, maar heeft gekozen om te gaan werken aan een goed bestand op deze plas.
Waar de vis dan in het verleden heeft gezwommen!
Random avatar
wiebrand dragt
 
Status: Offline
Berichten: 10
Geregistreerd: 01 Jun 2010, 20:45
Woonplaats: hoogeveen
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: Forellenvijvers Hengelo

Berichtdoor Richard » 01 Jun 2010, 23:05

En waarom werken aan een goed bestand op die plas?? voor het geld toch...want voor knolletjes ´vangen betaald tenslotte geen hond.
Gebruikers-avatar
Richard
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 1698
Geregistreerd: 26 Mrt 2009, 09:21
Woonplaats: Losser
Thanks: 4
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Forellenvijvers Hengelo

Berichtdoor CarpTracker » 02 Jun 2010, 00:55

Hoi Wiebrand.

Ik zelf beschouw dat wat in dit topic geschreven staat niet zomaar als 'een boel commentaar' maar als gezonde kritiek.

Het zal allemaal wel dat ene Hans (ik ken hem niet persoonlijk) het allemaal netjes voor elkaar
heeft bij de Forellenvijvers Hengelo. Zou ik ook willen als ik er mijn brood mee zou moeten verdienen.
Dit neemt echter niet weg dat ik persoonlijk een tegenstander ben van zulke commerciële wateren.
Wij als karpervissers moeten ons er met alle middelen voor behoeden en zien te voorkomen dat we
hier in Nederland toestanden krijgen zoals die zich in de omringende landen om ons heen voordoen.

Neem nou Engeland als voorbeeld. Enkele honderden, oplopend tot duizenden, Euries te moeten
betalen (al naar gelang de grootte van de karpers) om een water te mogen bevissen voor een bepaalde
tijd. Dat is een gedachte waar ikzelf kotsmisselijk van word. Als dan nog blijkt dat enkele van deze
commerciële wateren karpers herbergen die elders 'gestolen' zijn zakt mij helemaal de broek af.

P.S.
Met alle respect voor de karpervissers die voor hun BTW visvakantie of sessie honderden Euries
willen/kunnen betalen en hier geen problemen mee hebben om op deze manier hun hobby te beoefenen.
Waar vraag is, is aanbod.
Harry
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Forellenvijvers Hengelo

Berichtdoor Louis » 05 Jun 2010, 13:15

Het is gewoon onvoorstelbaar hoeveel karpers de laatste 20 jaar zijn verdwenen uit het Twentekanaal. Als dit niet was gebeurd dan was het Twentekanaal nu een topwater in Nederland geweest om (grote) karpers te vangen en dat zonder er grof voor hoeven te betalen.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Forellenvijvers Hengelo

Berichtdoor Dimitri » 05 Jun 2010, 19:14

beste wiebrand
sorry maar ik denk dat jij te veel denkt,denk ik....

Als waar jij vandaan komt (Hoogeveen) karpers van Jou thuis water worden gejat en een paar jaar later opduiken in een betaal sloot met een paar kuub water,denk ik dat men er bij jou ook zo over denkt, denk je niet, ik denk van wel
sorry van de "denk" las net jou bericht en viel mij op dat jij nog al veel denkt :D

groeten van een Twentekanaal enschede visser
dimitri
Gebruikers-avatar
Dimitri
 
Status: Offline
Berichten: 1152
Geregistreerd: 16 Apr 2010, 13:22
Woonplaats: aan't twentekanaal :-)
Thanks: 40
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Forellenvijvers Hengelo

Berichtdoor CarpTracker » 09 Jun 2010, 02:42

@Louis

Er is volgens mij zo goed als geen water in de regio waar geen vissen uit het Twentekanaal
in zijn beland. In het Koningsgat en de Tuindorpvijver in Hengelo zit zo goed als niets anders....

Vooral de zo genoemde "Redmire spiegels" waren zeer gewild. Het waren geen Redmires maar
Valkenswaard spiegels die zo omstreeks 1989 zijn uitgezet. Ze zijn meegenomen en tot in de zeer
wijde omgeving in andere wateren weer uitgezet. Ik heb er honderden van mogen vangen
in de tijd dat ik nog in Hengelo viste en heb een enkeling in ongeveer 10 jaar tijd mogen zien
doorgroeien tot een 26 pond. Maar omstreeks 2000 begonnen ze ook daar al wat schaarser te worden.
Zou wel eens willen weten hoe het nu gesteld is met de spiegel populatie in Hengelo.
Heb er al ruim 10 jaar niet meer gevist.
Tegenwoordig is een spiegel op het Twentekanaal vangen een rariteit geworden.
Tenminste in TK pand 3, havengebied, waar ik nu vis.
Harry.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

VorigeVolgende

Terug naar Vijvers, meren, plassen, rivieren en kanalen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten