Frankrijk / Moselle

Vangsten, recordkarpers en andere info uit het buitenland.

Frankrijk / Moselle

Berichtdoor Willem van der Veen » 20 Okt 2009, 21:29

Beste visvrienden,

Bijgaand aantal vangsten van medio augustus, gevangen op de Moselle nabij Metz.
Nadat ik 15 jaar niet meer op de Moselle had gevist, dacht dat het helemaal dood was gevist, ging het best lekker.
Weliswaar niet veel beten maar het gemiddelde gewicht was fantastisch.

Groet,

Willem
PaM Leder 34 pond 101 cm.JPG
Leder
PaM Leder 34 pond 101 cm.JPG (41.51 KiB) 4255 keer bekeken
PaM 37,5 pond 94 cm.JPG
Spiegel 1
PaM 37,5 pond 94 cm.JPG (63.38 KiB) 4255 keer bekeken
PaM 27,5 pond 84 cm.JPG
Spiegel 2
PaM 27,5 pond 84 cm.JPG (72.78 KiB) 4255 keer bekeken
Gebruikers-avatar
Willem van der Veen
 
Status: Offline
Berichten: 91
Geregistreerd: 04 Okt 2009, 21:04
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: Frankrijk

Berichtdoor Ronald » 20 Okt 2009, 21:38

zeer mooie vissen willem
ik zelf heb nog nooit gevist in frankrijk maar ga het ooit nog wel eens doen

Ronald
Gebruikers-avatar
Ronald
 
Status: Offline
Thanks:
Thanked: keer in post

Re: Frankrijk

Berichtdoor CarpTracker » 20 Okt 2009, 23:38

Hallo Willem,

Dat zijn prachtige vissen.
Leuk dat je ons even mee laat genieten, vooral omdat ik dit
jaar maar weinig karpers gezien heb en een spiegel al
helemaal niet.
Riviervissen heb ik ook nog nooit gedaan, lijkt me iets
waar je even moet "inkomen".

Harry
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Frankrijk

Berichtdoor Dennis » 21 Nov 2009, 19:09

Na de moselle wil ik ook nog keertje heen.Erg mooie vissen Willie
De groeten van Dennis
Random avatar
Dennis
 
Status: Offline
Berichten: 24
Geregistreerd: 22 Mrt 2009, 23:06
Thanks: 1
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: Frankrijk / Moselle

Berichtdoor Dennisnlnl » 12 Jun 2010, 00:44

Wij waren bij Metz ook bij de Moselle. We wilden daar gaan vissen maar kregen een waarschuwing dat het met 2 man gevaarlijk was om daar te gaan zitten ivm met de vele zigeuners.
Wij zijn toen op Holcim gaan zitten. Maar is dit ook echt waar? Is het werkelijk zo gevaarlijk?
Wij zijn toen uitgeweken naar Holcim.
Gebruikers-avatar
Dennisnlnl
 
Status: Offline
Thanks:
Thanked: keer in post

Re: Frankrijk / Moselle

Berichtdoor CarpTracker » 12 Jun 2010, 01:02

Hoi,

Zelf nog nooit bij Moselle/ Metz geweest maar ik heb er wel eens een keer een verhaal over gelezen in een
of ander blad (naam is me ontschoten) van karpervissers die belaagd zijn door de plaatselijke zigeunerbevolking
aldaar. Zal je vertellen, het was bloedstollend om te lezen en dat wil je niet meemaken.

Maar laten we eens dicht bij huis blijven, wat dacht je van al diegenen die bij de Akzo beroofd zijn. Of hun
hele auto half gesloopt op het parkeerterrein bij de sluis hadden staan. Ze kunnen er hier ook wat mee.
Vergeet nooit het verhaal van Mike Aaftink die midden in de nacht, tussen Hengelo en Delden, samen met zijn
vismaat van de stretcher gerukt is door een stel malloten. Om zijn vege lijf te redden is ie maar in het Twentekanaal
gesprongen , naar de overkant gezwommen en het hazenpad heeft gekozen. Later toen hij met de
politie op zijn vistek arriveerde was deze ontdaan van al zijn spullen.

Gelukkig heb ik zelf geen dergelijke ervaringen meegemaakt aan de waterkant, ook niet in het buitenland...
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Frankrijk / Moselle

Berichtdoor Willem van der Veen » 01 Jul 2010, 19:36

Hoi Dennis,

Ik heb ook zo'n dergelijk artikel gelezen, waar wij meestal vissen, Pont a Mousson, heb ik dit zelf nog nooit meegemaakt.
Vijftien , twintig jaar geleden gingen we overdag gewoon winkelen en lieten de visspullen onbeheerd achter. Vismaats op visstek 200 meter verderop. Ook vorig jaar heb ik hier niets van dergelijke verhalen gehoord. Overigens heeft mijn vismaat (helaas ik zelf niet) samen met aantal andere nederlandse karpervissers een sleutel van een bedrijf, een oude zandafgraving in verbinding met de Moselle. Dit is vlakbij de energiecentrale , een afgraving van 300 meter bij 700 meter. Vaste populatie alsmede vissen die in en uit de Moselle komen. De kans dat er dan wat gebeurd is net zo groot dat Harry op zijn plek wordt overvallen. De nachtzones zijn overigens verplaatst , waren eerst buiten Pont a Mousson en nu verplaatst redelijk binnen het dorp. Ik heb niets gehoord dat er de laatste jaren rare dingen hebben plaatsgevonden.
Er zijn in Frankrijk inderdaad wel gebieden waar veel minder bedeelde mensen (jij noemde die zigeuners) zijn en ik kan me ook voorstellen dat er mensen opschepperig met apparatuur van 20 duizend aan het water gaan zitten dit enig wrevel opwekt en een overval het gevolg is.
Momneteel zul je als voetbalsupporter toch ook niet de townships in Zuid Afrika gaan binnenlopen omhangen met allerlei juwelen, vragen om moelijkheden.

Groet Willem
Gebruikers-avatar
Willem van der Veen
 
Status: Offline
Berichten: 91
Geregistreerd: 04 Okt 2009, 21:04
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: Frankrijk / Moselle

Berichtdoor Dimitri » 10 Dec 2010, 08:03

moselle stek naarbij thionville kleine 5uur rijden met de landrover vanuit enschede
Afbeelding
Afbeelding
auto heeft speciale veering dus je kunt aardig wat mee nemen zonder dat je het merkt,
aan de rivier heb je mooie paden langs het water en bij alle ingangen staat een mooi hek of eigelijk een goal zonder net waar je dus met een busje en normale auto onder door kunt (om zigeuners met caravan daar weg te houden)
na aankomst visspul uit de auto boot,voer nou noem maar op zonder te merken komt de auto een paar cm omhoog,
en de volgende dag ik even naar de supermarkt nou 300mtr gereden en het was een eigen goal sta ik muurvast onder de lat :D
heb de banden moeten leeg laten lopen en toen ging ik net er onder door,op de velgen langzaam naar de pomp een beetje lucht in de banden,boodschappen doen,op de terug weg voor de goal weer 4 banden moeten laten aflopen :lol:
Gebruikers-avatar
Dimitri
 
Status: Offline
Berichten: 1152
Geregistreerd: 16 Apr 2010, 13:22
Woonplaats: aan't twentekanaal :-)
Thanks: 40
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Frankrijk / Moselle

Berichtdoor CarpTracker » 11 Dec 2010, 17:09

Echt wel ideaal zo'n Landrover voor de karpervisser. Je kunt er makkelijk mee
naar stekken rijden die voor anderen niet begaanbaar zijn.
De banden leeg laten lopen truuk heb ik een keer onder een spoorbrug gezien
met een vrachtwagen die zich eronder had vastgereden.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Frankrijk / Moselle

Berichtdoor Roy Alofs » 12 Jan 2011, 13:02

Hallo Willem,

Die leder is een échte uit het oude bestand van PAM. Jammer genoeg zijn er veel, héél veel vissen van het oude bestand verdwenen binnen de vele putten. Door ouderdom is er ook een groot gedeelte gestorven. Ik moest écht moeite doen om door de wat kleinere (maar nog net zo mooi!) karpers vissen, voordat er een uitschieter tussen zat. Als voorbeeld. Op een lopende voerstek krijg ik er gemiddeld 10 aanbeten met gemiddeld 1 vis boven de 14/ 15 kg. Vorig jaar was het binnen een sessie het gemiddelde nog lager. Van de 70 vissen waren er twee boven de 15kg.

Mbt de veiligheid: volgens mij valt het allemaal nog wel mee. Ik vis als voorbeeld enkel alléén dus zonder vismaat. Ik vis rondom de Moselle enkel korte sessies van max. 8 uur op een (voer) stek en vermijd de nachtviszones, dus vanzelfsprekend kom ik op veel plaatsen. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik me onveilig heb gevoeld. Ik ben 1 keer onder gespuugd vanaf een brug, door nachtelijke feestgangers. Maar die bleven (gelukkig maar) waar ze waren. Verder blijf ik in mijn achterhoofd houden dat ik er te gast ben en zo gedraag ik me ook.

In bijlage ook een 'oudje' van PAM met dezelfde bouw als de leder.

Groeten Roy
Gebruikers-avatar
Roy Alofs
 
Status: Offline
Berichten: 23
Geregistreerd: 02 Nov 2010, 19:52
Woonplaats: Eibergen
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: Frankrijk / Moselle

Berichtdoor Willem van der Veen » 12 Jan 2011, 22:02

Hi Roy,

Mijn oude vismaat Paul v/d Logt (van karperboek stille waters) heeft met nog 5 andere karpervissers sleutel van het hek van het grote water bij PaM , vlak bij elektriciteitscentrale. Volledig afgeschermd gebied, hoewel in verbinding met de Moselle. Er zit een vast bestand en er vind natuurlijk uitwisseling plaats tussen de rivier en die put. Gemiddeld gewicht is hier een heel stuk hoger dan op de Moselle, en bestaat uit een groot aantal van die mooie oude vissen . En er worden ontzettend veel grote meervallen van bijna 2 meter op die put gevangen, zal ook wel bijdragen waaorm er weing kleine karpers bijkomen. Prachtige vis overigens Roy.

Groet,

Willem
Gebruikers-avatar
Willem van der Veen
 
Status: Offline
Berichten: 91
Geregistreerd: 04 Okt 2009, 21:04
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: Frankrijk / Moselle

Berichtdoor BartT » 17 Jan 2011, 11:39

Mooie vissen en foto's heren!
Hou zelf ook erg van de Franse rivieren, maar heb nog nooit op de Moselle gevist. Voornaamste reden omdat ik het gevoel heb dat er behoorlijk veel word gevist: klopt dat of valt het nog mee?
Heb zelf ervaring op de Yonne en Oise. Over die laatste hoor je niet zoveel. Is dan ook een stuk rustiger, heb er alleen nog niet veel kunnen vangen, laat staan groot. Uiteraard zegt dat natuurlijk niks, maar ben wel enigzins geschrokken van de enorme hoeveelheden putten en betaalwatertjes die je rondom de Oise aantreft. Die moeten ook op een bepaalde manier gevuld worden denk ik dan....
Heeft iemand van jullie ervaring met de Oise en of ken je iemand die informatie hierover wil delen?
Hoef geen specifieke stekken te ontvangen, maar zou wel graag een beetje een inzicht willen krijgen wat je op de verschillende stukken kan verwachten.
Denk eraan om in de zomer en / of de tweede week van oktober weer eens een Franse rivier aan te pakken en zou voor die tijd graag wat meer willen weten.
Antwoord via PM kan uiteraard ook.
Groet,
Bart
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts


Terug naar Vangsten / Info Buitenland



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron