TIPS voor korte vistrip.

Vangsten, recordkarpers en andere info uit het buitenland.

TIPS voor korte vistrip.

Berichtdoor Brinkx » 22 Feb 2013, 01:23

Dag mede-KFO'ers,

Nu heb ik de mogelijkheid om de laatste week van maart enkele dagen op pad te gaan om onze goede vriend te vangen (mocht mijn overgebleven verlofuren van vorig jaar het eerste kwartaal van 2013 opmaken). Ik hou van mooie omgeving dat staat voorop, maar wil ook dat het goed aan te rijden is (ga hoogstwaarschijnlijk solo [vismaten zijn of op wintersport, aan het werk of aan het twijfelen] en kan maar 4 dagen). Met andere woorden: Nederland, België, Duitsland om optimaal van de tijd te kunnen genieten.

Nu heb ik zelf een beetje zitten kijken naar: Etang de Boiron (gelegen in de Belgische Ardennen) en het Weddermeer (Grunn). Nu is er zeker weten nog veel meer mooi water en ik hoor graag van jullie tips en eventuele ervaringen! :good:

Domaine de Boiron:
Afbeelding

Zit aan dat meer een hotel met Nederlandse eigenaren die een arrangement bieden met diner/lunch/ontbijtbuffet voor betaalbaar bedrag.

http://www.moulindeboiron.com

Weddermeer (voor degene die het niet kennen):
Afbeelding
Afbeelding

(betaal)water met mooie vis in Groningen wat nog op mijn 'todo-list' staat.
http://www.karpervissenweddermeer.nl/KarpervissenWeb

Heeft iemand nog andere tips? Kan uiteraard ook via PB.
Wie heb ik aan de lijn? Hallo, hallo? -)muziek
Gebruikers-avatar
Brinkx
 
Status: Offline
Berichten: 389
Geregistreerd: 26 Sep 2012, 23:26
Woonplaats: Enschede
Thanks: 19
Thanked: 17 keer in 17 posts
Voornaam: Thijs

Re: TIPS voor korte vistrip.

Berichtdoor MarkBeernink » 22 Feb 2013, 08:38

Hoi Brinx,

Weddermeer zou ik je niet willen aanraden, daar stikt het van de karpervissers en de vis die er op zit is op een aantal bijzondere vissen niet bijster bijzonder te noemen. Tenzij he het leuk vind om tent aan tent te zitten.

Als ik jou was zou ik eens kijken in Belgie of Noord Frankrijk. Noord Frankrijk biedt voldoende mogelijkheden kanalen, etangs waar je volgens mij mooi kan zitten en ook nog in alle rust. Het is even een uurtje of 2 langer rijden maar volgens mij maakt dit het meer dan goed!

Zal eens voor je rond kijken, als ik wat leuks tegenkom zal ik het je mededelen.
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: TIPS voor korte vistrip.

Berichtdoor Gert van Opstal » 22 Feb 2013, 11:32

als je maar 4 dagen heb is dit misschien wat voor je de ganzenkuil in Deest leuke put met zo ver ik weet een prachtig bestand aan karpers.

ben er al heel wat jaren niet meer geweest dus hoe het nu is weet ik niet.
Gebruikers-avatar
Gert van Opstal
 
Status: Offline
Berichten: 199
Geregistreerd: 16 Sep 2012, 19:08
Woonplaats: Almere
Thanks: 1
Thanked: 8 keer in 6 posts

Re: TIPS voor korte vistrip.

Berichtdoor Brinkx » 22 Feb 2013, 20:45

Remko Oude Elferink schreef:Waarom niet een leuk openbaar water gewoon in Nederland als je maar 3-4 dagen wilt gaan..
Zijn genoeg wateren met bijzondere vissen..

Maarja om je een paar opties te geven...
Berkel? Putten langs de Ijssel? Veluwe Meer? Sloterplas? Binnen Maas?
Wil je toch naar het buitenland, zou je eens kunnen kijken naar de Moselle, en dan het gekanaliseerde gedeelte, geen last van hevige stroming van de rivier, en vis genoeg...


Dank mannen voor de reactie, om verschillende redenen wordt het inderdaad een water in Nederland.
Putten langs de Ijssel heb ik al veel aangedaan en met wat kouder weer zijn mijn ervaringen wat minder. Berkel is mijn thuiswater en heb ik ook zeker aan zitten denken. Van zutphen tot Eibergen, zijn weinig stekken waar ik niet gezeten heb. Nadeel is het gedram dat ze moeilijk doen over 'een tent plaatsen' in sommige stukken. Gelukkig is het nachtvissen wel toegestaan nu .. alleen het 'schuilmiddel' staat nog niet vastgelegd.

Die ganzenkuil in Deest ziet er ook wel gaaf uit en prima aan te rijden.

Dat Weddermeer drukker is dan ander water had ik begrepen, maar als je solo gaat vissen ook wel weer mooi voor een praatje. Ik heb besloten om dinsdagmorgen te vertrekken en zaterdagmiddag weer huiswaarts te gaan. Water als het veluwemeer kost me qua peilen en voeren een paar dagen wat ik zonde zou vinden.

Mijn zoektocht zet ik voort, is zo te zien ook genoeg mooi water in NL voor 4 dagen. Voordeel van NL is dat viskameraden zonder problemen een dagje kunnen komen buurten.
Wie heb ik aan de lijn? Hallo, hallo? -)muziek
Gebruikers-avatar
Brinkx
 
Status: Offline
Berichten: 389
Geregistreerd: 26 Sep 2012, 23:26
Woonplaats: Enschede
Thanks: 19
Thanked: 17 keer in 17 posts
Voornaam: Thijs

Re: TIPS voor korte vistrip.

Berichtdoor frank » 23 Feb 2013, 10:31

De Vecht rond Hardenberg is ook een aanrader Thijs ! Mooie sterke vissen ...
Random avatar
frank
 
Status: Offline
Berichten: 961
Geregistreerd: 15 Aug 2010, 07:43
Thanks: 0
Thanked: 10 keer in 10 posts

Re: TIPS voor korte vistrip.

Berichtdoor Brinkx » 24 Feb 2013, 02:35

Vecht, regge, dinkel, lateraalkanaal, veenkanaal... Genoeg mooi water in de omgeving hier om verder te ontdekken, zal bij Hardenberg eens kijken van de week (werk ik notabene 2 dagen per week). In ieder geval genoeg water daar. De omgeving van Almelo zal ik verder dit jaar sowieso uitgebreider gaan bevissen.
Heb nog een paar week, dus als iemand nog tips heeft ... Graag:) (kan uiteraard ook via PB!)

Mensen hier bekend met de wateren bij sibculo?
Wie heb ik aan de lijn? Hallo, hallo? -)muziek
Gebruikers-avatar
Brinkx
 
Status: Offline
Berichten: 389
Geregistreerd: 26 Sep 2012, 23:26
Woonplaats: Enschede
Thanks: 19
Thanked: 17 keer in 17 posts
Voornaam: Thijs


Terug naar Vangsten / Info Buitenland



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron