Momenteel zwaarste karper van Engeland

Vangsten, recordkarpers en andere info uit het buitenland.

Momenteel zwaarste karper van Engeland

Berichtdoor CarpTracker » 14 Mei 2013, 23:49

De momenteel zwaarst nog levende karper die in Engeland rondzwemt. Johah is 55,4pond / 27,7Kg zwaar...


Bron: karpervissenfrankrijk.nl
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Momenteel zwaarste karper van Engeland

Berichtdoor Daaf » 14 Mei 2013, 23:52

Hebben we het dan over Hollandse of Engelse ponden? In Engelse ponden zwemmen er iig wel een paar die zwaarder zijn...
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: Momenteel zwaarste karper van Engeland

Berichtdoor CarpTracker » 14 Mei 2013, 23:58

Daaf: 61 Lb, schijnt op de diverse sites mode te worden om deze gewichtsmaat te gebruiken.
Reken het altijd even om...
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Momenteel zwaarste karper van Engeland

Berichtdoor Daaf » 15 Mei 2013, 00:07

Ik reken normaal altijd ook gewoon in kg's of gewone ponden, maar aangezien die Engelsen dat altijd in lb doen had het gekund dat je het zo had laten staan. Iig is dat ook het gewicht wat ik recentelijk in carpworld tegen kwam, zal wel dezelfde vis zijn dan.
Toch vind ik "de grootste karper van Engeland" nogal een uitspraak de laatste jaren. Tuurlijk roepen de Engelsen dat zelf graag bij een bepaalde vis, maar er zijn er meerdere die op een goed moment dit gewicht kunnen benaderen of zelfs overschrijden en geen enkele die er echt bovenuit schiet. Toen two tone of mary nog rondzwommen was het een stuk makkelijker wat dat betreft ;)
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: Momenteel zwaarste karper van Engeland

Berichtdoor Louis » 15 Mei 2013, 18:18

Deze vis staat ook op de gratis DVD van AVID CARPERS 2.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

De volgende leden willen Louis bedanken voor deze bijdrage: [Show Me]

Re: Momenteel zwaarste karper van Engeland

Berichtdoor martbolster » 22 Mei 2013, 18:24

Mooie vis wel!



bij ong 41 min staat die !
Gebruikers-avatar
martbolster
 
Status: Offline
Berichten: 81
Geregistreerd: 15 Feb 2013, 16:58
Woonplaats: Achterhoek
Thanks: 5
Thanked: 11 keer in 10 posts

Re: Momenteel zwaarste karper van Engeland

Berichtdoor edje » 23 Mei 2013, 14:05

oef , das nou een natte droom ! en bijna klokje rond die unster ! :good:
Random avatar
edje
 
Status: Offline
Berichten: 530
Geregistreerd: 07 Apr 2012, 17:23
Thanks: 0
Thanked: 10 keer in 9 posts

Re: Momenteel zwaarste karper van Engeland

Berichtdoor carpio » 26 Mei 2013, 21:51

Bijzonder eigenlijk dat in een land met zoveel karpervissers en voer er geen mega record rond zwemt.
Het blijft toch wel een beetje de bakermat van het karpervissen.
even the worst day fishing beats the best day at work!
Gebruikers-avatar
carpio
 
Status: Offline
Berichten: 713
Geregistreerd: 04 Mrt 2010, 16:11
Woonplaats: Losser
Thanks: 1
Thanked: 2 keer in 2 posts
Voornaam: Bart

Re: Momenteel zwaarste karper van Engeland

Berichtdoor Daaf » 28 Mei 2013, 14:07

Daar heb ik me ook al vaker over zitten te verbazen. Tegelijk als je de Engelse bladen leest kom je genoeg vissen tegen in de 40-50lb range die goed groeien, maar er lijken er de laatste jaren maar weinig echt door te stoten. Ik vraag me af hoe dat komt, in het noorden van Engeland is zonder twijfel het klimaat niet optimaal, maar in het zuiden zou dat niet echt een belemmering moeten zijn. Misschien dan toch het formaat van de wateren en het feit dat veel wateren toch wel behoorlijk zwaar bezet zijn? Op veel grotere, dun bezette wateren zwemt dan weer vaak niet echt het slag karper wat regelmatig toch recordbrekend formaat uitgroeit. Veel van die zo geroemde mooi beschubde Engelse karpers zullen gewoon minder groeipotentie hebben dan Europese snelgroeiers, maar ook daar hebben ze wel snelgroeiende rassen.
Je zou eigenlijk een paar wateren met veel potentie moeten hebben (beetje afmetingen, veel natuurlijk voedsel én vissersaas) waar een vrij dun bestand aan jonge vissen met potentie rondzwemt. Die wateren zijn er wel, maar toch veel minder dan de vaak zwaar bezette dayticket wateren.
Misschien dat er ook binnen een jaar of 5 toch wel weer wat vissen door de 60lb grens breken en de situatie er wat "normaler" uitziet.
Je kan het wat dat betreft wel vergelijken met de Nederlandse situatie, ook hier liggen de 30kg vissen niet bepaald opgestapeld ondanks een grote toename van het aantal 20kg+ vissen de laatste 10 jaar. Als er hier enkele 10tallen jaren geleden niet zo veel wateren overbezet waren geweest en er waren meer vissen met potentie om echt groot te worden uitgezet ipv alleen 25% wildbloed hybrides en valkenswaard spiegels hadden we hier nu waarschijnlijk ook meer echt grote vissen gehad. Daarmee zeg ik niet dat de Nederlandse schubs en spiegels niet groot kunnen worden, maar gemiddeld genomen wel minder uitschieters en ergens tussen de 25 en 30kg lijkt ook voor de echt grote vissen een beetje de top te liggen. In Frankrijk is het klimaat gewoon wat beter en worden ook al tientallen jaren snel groeiende rassen uitgezet.
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: Momenteel zwaarste karper van Engeland

Berichtdoor Louis » 28 Mei 2013, 19:20

De groei wordt onder andere bepaald door de genen. Persoonlijk denk ik dat de extreme gewichten resultaat zijn van een genetische afwijking. Natuurlijk spelen ook andere faktoren zoals beschikbaar voedsel en de kwaliteit daarvan ook een uiterst belangrijke rol. Van water een brood wordt je nu eenmaal niet vet. Maar zonder de juiste genen of een afwijking ook niet.
In Frankrijk zwemmen de groot groeiende rassen en wanneer het klimaat en de voedselvoorziening optimaal zijn werkt dit natuurlijk ook mee. En aangezien er een heleboel karpers zwemmen is de kans op een afwijking natuurlijk verhoudingsgewijs ook veel groter dan in Engeland of bij ons.
Wat ook de groei ten goede komt, en daar hoor ik maar weinig over, is het bestand aan roofvis en dan met name meerval.
Natuurlijk blijft er bij een lager witvisbestand meer te vreten over voor de rest van de vissen maar volgens mij doen ze dan ook veel meer hun best om snel groot te worden om dat ze dan meer kans maken om oud te worden. Kijk maar naar de Ebro. Vroeger werden er nooit grote karpers gevangen en de laatste jaren zijn de gewichtstoenames toch aardig spectaculair te noemen.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts


Terug naar Vangsten / Info Buitenland



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten