Euro Aqua, wereldrecord vrouwen (Discussie Betaalwater)

Vangsten, recordkarpers en andere info uit het buitenland.

Euro Aqua, wereldrecord vrouwen (Discussie Betaalwater)

Berichtdoor CarpTracker » 09 Sep 2014, 01:52

Er is weer een nieuw record te melden. Dit keer het wereldrecord schubkarper voor vrouwen. Een kiloknaller
van 33.1kg, gevangen door Jacqueline Horvath op Euro Aqua.
Als je nog een stel 30 en 40kg+ karpers wilt 'bewonderen' dan even op de site van Euro Aqua rondneuzen.
De gewichten zijn imposant, het model spiegelkarpers kunnen mij minder bekoren. Dan geef mij toch maar
zo'n knots van een schubkarper...

Jacqueline-Horvath-werelrecord-schubkarper 33kg.jpg
Karpermeisje
Jacqueline-Horvath-werelrecord-schubkarper 33kg.jpg (33.23 KiB) 8551 keer bekeken

wereldrecord-schub-vrouwen.jpg
Jacqueline Horvath met haar 33kg schubkarper
wereldrecord-schub-vrouwen.jpg (19.83 KiB) 8551 keer bekeken


Hier nog een Euro Aqua karper -)schrik
Afbeelding
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Euro Aqua, wereldrecord schubkarper vrouwen

Berichtdoor Daaf » 09 Sep 2014, 09:41

Het zijn allemaal plofkippen in een buitenaquarium.
Ik zal niet zeggen dat het niks met vissen te maken heeft, maar als je zo aan je fix moet komen vraag ik me toch af waarom je überhaupt nog op karper vist.
En als je aan dit soort praktijken meeerkt vergal je de karpervisserij voor anderen, maar dat is blijkbaar opeens niet belangrijk meer als er 30kg+ in het spel is -)s
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

De volgende leden willen Daaf bedanken voor deze bijdrage: [Show Me]

Re: Euro Aqua, wereldrecord schubkarper vrouwen

Berichtdoor Hummelink » 09 Sep 2014, 13:44

Berichtje op de Facebook van Simon Crow:

Just finished an amazing week at Euro Aqua with 13 top lads. We landed 350+ fish including 46 x 40s, 21 x 50s, 15 x 60s, 7 x 70s and 2 x 90s!! It is the craziest lake in the world, offering easy fishing for what is the best big fish stock ever known in a carp water. I ended up having last choice of swim and struggled to get anything of any size until well into the week when the better fish turned up. Typically on my last night I had my best fishing with 3 x 40s, a 59lb mirror and this new PB common of 71lb coming in my last five hours on the Coconut Creme. My thanks to the lovely Horvarth family for looking after us so well and to the other 13 lads who shared such great fishing. ‪#‎carpfishing‬


Die hashtag carpfishing mag van mij worden weggelaten.

11 hectare tjokvol gejatte vissen van het balatonmeer...

@Harry, jij hebt mij regelmatig aangesproken op dit forum over het plaatsen van links naar websites waar naar jouw smaak teveel reclame op stond. Wat zou je ervan vinden om eens te stoppen met het plaatsen van links naar dit soort hoerenputten? Je hebt btw en je hebt btw maar dit valt echt onder de categorie 'fouter dan fout'.

Groeten Christian
Gebruikers-avatar
Hummelink
 
Status: Offline
Berichten: 486
Geregistreerd: 17 Aug 2009, 07:43
Thanks: 34
Thanked: 26 keer in 16 posts

De volgende leden willen Hummelink bedanken voor deze bijdrage: [Show Me]

Re: Euro Aqua, wereldrecord schubkarper vrouwen

Berichtdoor Brinkx » 09 Sep 2014, 15:17

Ik weet niets over de gejatte vissen of over plofkarpers. Ik vind het een mooi popje -)g maar ben het wel eens dat zoveel 30 - 40 kg vissen op een water niet echt meer natuurlijk is.
Laatst gewijzigd door Brinkx op 11 Sep 2014, 14:06, in totaal 2 keer gewijzigd.
Wie heb ik aan de lijn? Hallo, hallo? -)muziek
Gebruikers-avatar
Brinkx
 
Status: Offline
Berichten: 389
Geregistreerd: 26 Sep 2012, 23:26
Woonplaats: Enschede
Thanks: 19
Thanked: 17 keer in 17 posts
Voornaam: Thijs

Re: Euro Aqua, wereldrecord schubkarper vrouwen

Berichtdoor Teunis1356 » 10 Sep 2014, 08:07

Ik geef jullie allebei gelijk Christian en Daaf.

Ik heb zelf ook veel meer met een vis van 10 kg+ uit de IJssel of het TK, dan met een vis van 20 kg+ uit een betaalputje. Het is een beetje (wat ik noem) kleine lulletjes gedrag. Vroeger moest je dan in een dikke Amerikaan rijden. Lulletje te klein, auto te groot. Compenseren noem je dat in de psychiatrie.
Er is een behoefte voor, dus het verkoopt.

Als je zo'n 30+ bak op de Rijn zou vangen.
Na weken te hebben geblankt en toch stug vol gehouden!!
Dat geeft volgens mij voldoening.
Dan heb je er in mijn ogen ook voor gevist.
De formule voor volmaakt geluk: zeer druk bezig zijn met onbelangrijke zaken.
Ik vis op karper, dus ik ben gelukkig.
Gebruikers-avatar
Teunis1356
 
Status: Offline
Berichten: 1308
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 02 Nov 2010, 22:30
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 67
Thanked: 21 keer in 19 posts
Voornaam: Teunis

Re: Euro Aqua, wereldrecord schubkarper vrouwen

Berichtdoor Hummelink » 10 Sep 2014, 11:40

30 en 40 kilo vissen is niks mis mee en die formaten worden onder de juiste omstandigheden ook echt wel op niet-btw bereikt. Waar het hier om gaat is de hoeveelheid vis op een 11 hectare putje... Voor meer info check de volgende link:

http://www.carpbaitseurope.com/index.php?option=com_content&view=article&id=111%3Ablanco&catid=21%3Aartikelen-over-omgang-met-onze-karpers&Itemid=235&lang=nl

Er zwemt dus minstens 25.000 kilo karper op 11 hectare, 2273 kg per hectare.

Ter vergelijking de Oostvaardersplassen in Nederland (http://karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=52&t=61634) met een biomassa van 800 kg per hectare, dan heb je het over uitgemergelde vissen en dwerggroei...

Harry?
Gebruikers-avatar
Hummelink
 
Status: Offline
Berichten: 486
Geregistreerd: 17 Aug 2009, 07:43
Thanks: 34
Thanked: 26 keer in 16 posts

De volgende leden willen Hummelink bedanken voor deze bijdrage: [Show Me]

Re: Euro Aqua, wereldrecord schubkarper vrouwen

Berichtdoor CarpTracker » 10 Sep 2014, 15:34

Even vooraf: Ik schreef het woord bewonderen in het eerste bericht tussen apostrofs, cynisch bedoeld.
Hoe ik over Euro Aqua denk staat hier: CarpTracker @ Nieuw wereld record spiegelkarper 101lb, Hongarije

Het is en blijft nieuws, volgestouwde betaalput, openbaar water of wat dan ook. Nieuws (goed of slecht)
boykotten heb ik geen zin aan. Er zwemmen op deze Toni Boltini circus achtige betaalput helaas nu
eenmaal de grootste karpers ter wereld rond. Ondanks hun grote aantallen..
Ik zag dat er ook enkele landgenoten (ook bekende) gevist hebben op Euro Aqua. Die geven daar
ook geen goed voorbeeld mee af. Maar de keus is aan een ieder zelf wat hij wel of niet doet of leuk vind.

Topics als deze kunnen ook positief werken als men alle ongezouten meningen over zo'n "Boltini-water" leest!

Die genoemde 700euro in het artikel van carpbaits europe zijn inmiddels al €1400,- per week geworden
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

De volgende leden willen CarpTracker bedanken voor deze bijdrage: [Show Me]

Re: Euro Aqua, wereldrecord schubkarper vrouwen

Berichtdoor Louis » 10 Sep 2014, 18:56

Waar vraag is, is (of komt) aanbod.
Trouwens, iedereen een hand opsteken die een week gratis en geheel verzorgt daar af zou slaan! :)

Dat de vissen gestolen zijn is nog maar de vraag. Volgens mij zitten er een aantal beroepsvissers op het Balatomeer en die mogen hun vangst bij mijn weten gewoon verhandelen.

Ik denk dat er op de meeste Twentse wateren meer gestolen vissen rondzwemmen (o.a. uit het tk) dan op de gemiddelde betaalput!!
Maar je bent natuurlijk pas verkeerd bezig als je ze weer teruggooit :roll: .

Dat een 10kg vis van de IJssel of het tk meer voldoening geeft dan een 20kg uit een betaalputje hangt er ook maar van af. De meeste betaalwateren worden 24/7 druk bevist en daar is het vaak moeilijker om te vangen dan de meesten denken. Je leest immers alleen de succesverhalen en niet de talloze blanks of matige vangsten.
De vissen dik ik daar heb mogen vangen deden mij veel plezier temeer omdat er veel concurrentie was en het in een weekje moest gebeuren en zonder voorvoeren ook nog eens.
Aan de andere kant is zo`n betaalwater ook maar saai, de kans dat je daar overvallen wordt is natuurlijk ook maar heel erg klein hè.

Die enorme biomassa op 11 ha is natuurlijk erg twijfelachtig en het is al een prestatie op zich dat deze vissen hun gewicht houden of zelfs nog groeien. Aan de andere kant zijn er ook in Nederland anno 2014 nog steeds verenigingen die hun water voldumpen met alle vis die ze kunnen bemachtigen.

Wat dit nog met karpervissen te maken heeft? Gelukkig hebben we allemaal verschillende smaak anders zaten we ook allemaal achter dezelfde vrouw aan.
Who are we to judge them, just because they are having fun!
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Euro Aqua, wereldrecord schubkarper vrouwen

Berichtdoor Dimitri » 10 Sep 2014, 20:00

Eff voor de lol net een 92.3 lbs schubje gevangen,
Los wat er hier weer allemaal wordt gezegt wil ik daar wel vissen,wat interesseerd mij nu wat lulletje rozewater er
van vindt.
Vindt alleen die 1400 euro per week beetje veel geld want anders was ik er al lang geweest .
Gebruikers-avatar
Dimitri
 
Status: Offline
Berichten: 1152
Geregistreerd: 16 Apr 2010, 13:22
Woonplaats: aan't twentekanaal :-)
Thanks: 40
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Euro Aqua, wereldrecord schubkarper vrouwen

Berichtdoor Teunis1356 » 10 Sep 2014, 20:30

Louis schreef:Trouwens, iedereen een hand opsteken die een week gratis en geheel verzorgt daar af zou slaan! :)
Daar durf ik mijn hand wel voor op te steken Louis.

Ik ga bijv. 1 of 2 keer per jaar naar Wild, Bijzonder vissen. Omdat mijn vrouw dat leuk vindt. Maar ik verdom het om daar op karper te gaan vissen. Ik vis gewon in de forellenvijver.

Natuurlijk moet iedereen het zelf weten waar hij/zij het liefste vist. Maar zo is het ook aan een ieder om daar een mening over te hebben. Oordelen doen we allemaal. Die zijn hengels deugen niet! Ik snap niet dat die met zulke piepers gezien wil worden! Ik snap niet wat die vrouw in hem ziet! Noem het maar op.. Het komt allemaal voorbij.

Ik vindt het bijv. wel weer leuk voor Dimitri dat hij zo'n lol heeft op Lac de Villedon. Dat is 30 hectare of zo? Daar moet je dan nog echt vissen, naar mijn idee. Maar zelf zou ik er nooit naar toe gaan.

En gelukkig maar, zoals je zelf zegt; "willen we allemaal net iets anders, anders zaten we inderdaad allemaal achter dezelfde vrouw aan! ;)
De formule voor volmaakt geluk: zeer druk bezig zijn met onbelangrijke zaken.
Ik vis op karper, dus ik ben gelukkig.
Gebruikers-avatar
Teunis1356
 
Status: Offline
Berichten: 1308
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 02 Nov 2010, 22:30
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 67
Thanked: 21 keer in 19 posts
Voornaam: Teunis

Re: Euro Aqua, wereldrecord schubkarper vrouwen

Berichtdoor BartT » 10 Sep 2014, 22:32

Teunis heeft het denk ik goed beschreven. Persoonlijk zou ik nog niet gratis naar een btw willen, omdat dat tegen mijn principes is. Dat het niet makkelijk is om op een aantal btw's een serie biggen te vangen staat buiten kijf.
Het idee dat je rekening moet houden met de drukte en niet dingen naar je hand kan zetten zou me het meest tegen staan.
Maar kan me voorstellen dat ik over een jaar of 20/25 ook niet meer zo graag zonder douche, begaanbare paden en vers brood een week in het buitenland zit. Misschien ben ik dan ook minder pricipieel :) !
Gelukkig is er voor een ieder wat wils. En die die naar de btw's gaan, kom ik niet tegen in Frankrijk aan het water, ook een voordeel!
Moet trouwens wel zeggen dat de hoeveelheid "goede" btw's gelukkig toeneemt. Denk dat Villedon toch wel het voorbeeld is van hoe het ook kan.
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: Euro Aqua, wereldrecord vrouwen (discussie betaalwater)

Berichtdoor Daaf » 11 Sep 2014, 17:30

Dit verandert een beetje in een voor/tegen BTW discussie en dat is nou net niet de bedoeling wat mij betreft. Ik heb niet zo veel tegen btw's, het is niet mijn ding, maar er zijn er ook genoeg waar ik best eens een sessie zou kunnen vissen.
Ik zeg dan ook absoluut niet dat iedereen zijn (buitenland) visserij zou aan zou moeten pakken als ik dat doe, maar er is voor ieder wat wils te vinden op normale wateren, openbaar of btw.

Dit water is echter zo fout als ze maar komen. De combinatie van gejatte vissen, visstandbeheer wat die naam niet eens zou mogen hebben en beperkte toegankelijkheid voor de normale karpervisser maakt dit voor mij echt een no go.
Ik snap ook niet waarom iemand hier wel wil vissen. Ben je dan zo wanhopig op zoek naar alleen maar kg's dat alle andere randvoorwaarden niks meer uit maken?

Vissen op een water waar gejatte vissen zwemmen is één ding, daar ontkom je niet altijd aan en die lijn is soms ook dun. De mensen die vissen (laten) jatten daar ook nog eens in ondersteunen en grof geld voor betalen vind ik echter iets heel anders. Zeker als je dat bewust doet ben je in mijn ogen gewoon mede schuldig aan het jatten van die vissen.

Wat wel of niet "nieuws" is in het karperwereldje is afhankelijk van onze eigen interpretatie. Ik persoonlijk vind elke vangst afkomstig van een water als dit niks met nieuws te maken hebben. Een normale, of zelfs goede vangst op het TK maken we ook geen nieuwsitem van, ondanks dat dat voor de meeste mensen hier veel interessanter is. Er zijn genoeg andere "nieuws" updates die je niet plaatst, waar trek je dan de lijn?

ps: @Louis: mocht dat nog niet duidelijk zijn, mijn hand gaat de lucht in. De prijs is überhaupt geen factor in de vraag of ik op een water zou willen vissen, als ik ergens niet wil vissen wil ik er ook niet gratis vissen.
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

De volgende leden willen Daaf bedanken voor deze bijdrage: [Show Me]

Volgende

Terug naar Vangsten / Info Buitenland



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron