Euro Aqua, wereldrecord vrouwen (Discussie Betaalwater)

Vangsten, recordkarpers en andere info uit het buitenland.

Re: Euro Aqua, wereldrecord vrouwen (discussie betaalwater)

Berichtdoor Daaf » 11 Sep 2014, 17:30

Dit verandert een beetje in een voor/tegen BTW discussie en dat is nou net niet de bedoeling wat mij betreft. Ik heb niet zo veel tegen btw's, het is niet mijn ding, maar er zijn er ook genoeg waar ik best eens een sessie zou kunnen vissen.
Ik zeg dan ook absoluut niet dat iedereen zijn (buitenland) visserij zou aan zou moeten pakken als ik dat doe, maar er is voor ieder wat wils te vinden op normale wateren, openbaar of btw.

Dit water is echter zo fout als ze maar komen. De combinatie van gejatte vissen, visstandbeheer wat die naam niet eens zou mogen hebben en beperkte toegankelijkheid voor de normale karpervisser maakt dit voor mij echt een no go.
Ik snap ook niet waarom iemand hier wel wil vissen. Ben je dan zo wanhopig op zoek naar alleen maar kg's dat alle andere randvoorwaarden niks meer uit maken?

Vissen op een water waar gejatte vissen zwemmen is één ding, daar ontkom je niet altijd aan en die lijn is soms ook dun. De mensen die vissen (laten) jatten daar ook nog eens in ondersteunen en grof geld voor betalen vind ik echter iets heel anders. Zeker als je dat bewust doet ben je in mijn ogen gewoon mede schuldig aan het jatten van die vissen.

Wat wel of niet "nieuws" is in het karperwereldje is afhankelijk van onze eigen interpretatie. Ik persoonlijk vind elke vangst afkomstig van een water als dit niks met nieuws te maken hebben. Een normale, of zelfs goede vangst op het TK maken we ook geen nieuwsitem van, ondanks dat dat voor de meeste mensen hier veel interessanter is. Er zijn genoeg andere "nieuws" updates die je niet plaatst, waar trek je dan de lijn?

ps: @Louis: mocht dat nog niet duidelijk zijn, mijn hand gaat de lucht in. De prijs is überhaupt geen factor in de vraag of ik op een water zou willen vissen, als ik ergens niet wil vissen wil ik er ook niet gratis vissen.
Random avatar
Daaf

Status: Offline
Afbeeldingen: 2

De volgende leden willen Daaf bedanken voor deze bijdrage: [Show Me]

Berichtdoor CarpTracker » 11 Sep 2014, 20:20

Daaf schreef:Wat wel of niet "nieuws" is in het karperwereldje is afhankelijk van onze eigen interpretatie. Ik persoonlijk vind elke vangst afkomstig van een water als dit niks met nieuws te maken hebben. Een normale, of zelfs goede vangst op het TK maken we ook geen nieuwsitem van, ondanks dat dat voor de meeste mensen hier veel interessanter is. Er zijn genoeg andere "nieuws" updates die je niet plaatst, waar trek je dan de lijn?

De lijn bepaal mede je zelf !
We zitten hier op een forum, iedereen heeft hier de mogelijkheid om zijn eigen nieuws (info, goed, slecht
of wat een ander niet aan zou kunnen staan) te plaatsen mits binnen de huisregels. De enigste lijn die we hier
trekken is dat de commercie buiten de deur gehouden word en dat we onafhankelijk willen blijven. Als ik wat
tegenkom wat me leuk, interessant of leerzaam lijkt dan plaats ik dat. Het is aan een ieder lid vrij om dat ook
te doen! Ben niet 24/7 met het forum bezig. Geen team van medewerkers, redacteuren, schrijvers en bij kamer
van koophandel ingeschreven zoals andere (interactieve) site's die hoofdzakelijk een doel hebben: Geld in de kassa genereren d.m.v. haar leden en gasten en dan het liefst zoveel mogelijk. Ook niks mis mee. Allemaal lekker zelf uitzoeken.

edit: stukkie ingekort.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator

Afbeeldingen: 149
Voornaam: Harry

Berichtdoor Remko Oude Elferink » 12 Sep 2014, 08:02

Daaf,
Ik ben met je eens dat wateren die echt slecht bezig zijn, gewoon aan de schandpaal genageld moeten worden en zelfs geboycot moeten worden.

Correct me if i'm wrong, maar ik zie laatste jaren toch wel echt de trend veranderen.. Hoorde je 5-10 jaar geleden nog veel verhalen over gestolen vissen op BTW, ondertussen zijn de exploitanten toch wel tot inzicht gekomen dat dit niet ideaal is.

Een exploitant moet leven van zijn water, nu met de social media en internet verspreid het nieuws zeer snel. Tevens de risico's van het overzetten van een vis kan cruciale gevolgen hebben voor zijn bestand, grote sterftes als gevolg.
Dit kost hem handen vol geld en klandizie.
De meeste BTW's wagen zich dus niet meer aan het kopen van vis waarvan ze niet weten waar het vandaan komt, maar kopen het bij een kweker etc.

En juist die wateren die alles volgens het boekje doen, mogen van mij best aangeprezen worden.
En de mensen die naar deze wateren toe gaan zijn echt niet mindere vissers dan iemand die loopt te bikkelen op een grote rivier.
Dat je er persoonlijk nooit naar toe gaat is je eigen keus, maar vel geen oordeel over een ander die wel gaat.
Gebruikers-avatar
Remko Oude Elferink

Voornaam: Remko

Berichtdoor CarpTracker » 12 Sep 2014, 14:36

Heb de titel van het topic aangepast. Om dit topic te splitsen naar meningen over betaalwateren
waaronder Euro Aqua zou het teveel uit zijn verband worden getrokken...
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator

Afbeeldingen: 149
Voornaam: Harry

Re: Euro Aqua, wereldrecord vrouwen (Discussie Betaalwater)

Berichtdoor Hummelink » 16 Sep 2014, 09:44

*Steekt hand omhoog*

@ Remko, ik lees nergens dat Daaf een oordeel velt over jou of anderen die naar een BTW gaan. Veel forumgangers hier zijn naar Villedon geweest en dat is gewoon een schitterend water dat door jarenlang goed beheer met eigen kweek vissen nu een bestand zwemt om van te watertanden. Niks mis mee in mijn ogen en hier geldt dan ook: ieder zijn meug.

Euro Aqua valt NIET onder de noemer 'ieder zijn meug'. Aan wateren als deze gaat de karpervisserij kapot. Remko heeft gelijk als hij zegt dat het door de bank genomen beter is gesteld met de BTW dan vijftien jaar terug, toen het openbare water in Frankrijk massaal werd geplunderd om de BTW te vullen. Datzelfde was toen bij Raduta aan de hand (gejatte vissen uit de Donau, gevolgd door massale sterfte waarna iedereen dikke krokodillentranen huilde) en nu bij Euro Aqua (Balatonmeer). Het is makkelijk om onder het motto 'ieder zijn meug' overal de handen maar vanaf te trekken. Ik pas daar in ieder geval voor.

Groeten Christian
Gebruikers-avatar
Hummelink

De volgende leden willen Hummelink bedanken voor deze bijdrage: [Show Me]

Vorige

Terug naar Vangsten / Info Buitenland