Nieuw karper wereldrecord: Scar op 99lb uit Les Gravieres

Vangsten, recordkarpers en andere info uit het buitenland.

Nieuw karper wereldrecord: Scar op 99lb uit Les Gravieres

Berichtdoor CarpTracker » 03 Jun 2010, 00:04

Wereldrecord karper Scar

Scar, de grootste spiegel uit het Franse meer Les Gravieres is gisteren gevangen op een nieuw wereldrecord
gewicht van maar liefst 99lb. Een duizelingwekkende 90 pond ofwel 45 KG ! Het is stuivertje wisselen met
met wie de wereldrecord karper mag leveren tussen Rainbow Lake en Les Gravieres. Het zal me niet verbazen
dat er ooit het nieuws verschijnt dat de eerste 100pond/50 KG karper ten tonele verschijnt.

De afgebeelde foto hieronder is Scar met een van zijn vorige vangers, toen nog op 91lb. Zo gauw de foto
van de huidige wereldrecord karper met zijn vanger ter beschikking is zal ik hem plaatsen. Die is nog niet
beschikbaar omdat de vangers van Scar op dit moment nog aan het vissen zijn op Les Gravieres.

Afbeelding
Scar met een vorige vanger.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Nieuw karper wereldrecord: Scar op 99lb uit Les Graviere

Berichtdoor CarpTracker » 08 Jun 2010, 23:48

Luke Moffatt, de eigenaar van Les Gravieres plaatste zelf een bericht op een Engels karperforum
over de laatste vangst van The Scar. Hierin deelt hij mee dat The Scar onlangs door een vismaat
van hem, Ambrose Smith, is gevangen op 99lb. Op het moment van de vangst was hij zelf een
week op vakantie.

Smith zou de vis nauwkeurig hebben afgewogen op 99lb. Er waren behalve enkele familieleden,
geen onafhankelijke getuigen aanwezig om het nieuwe wereldrecord te bevestigen. Daarom is
het maar de vraag of het record ook officieel erkend zal worden, zo stelt Moffatt in zijn bericht
op het forum.

Afbeelding

Ambrose Smith met Scar op vermeende 99lb
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Nieuw karper wereldrecord: Scar op 99lb uit Les Graviere

Berichtdoor CarpTracker » 09 Jun 2010, 00:10

Hoe komt deze gigantische spiegelkarper nu aan zijn naam "The Scar", alias Het Litteken ??

Een paar Fransen hadden deze vis jaren geleden gevangen en een manier bedacht om hun gevangen
vissen te “bewaren!” Van een bewaarzak hadden deze lieden waarschijnlijk nog nooit gehoord.
Door middel van met nylon een soort lasso te maken en deze om de Karper heen aan te spannen. Zo
konden zij de Karpers gevangen houden en keer op keer uit het water halen om op te scheppen tegen
een ieder die dan langs kwam. The Scar dacht daar anders over en heeft zich, tijdens zo’n moment,
weten los te breken en voor het wijd gekozen! Jaren heeft de vis zo rondgezommen met de lus van nylon
om zich heen. Uiteraard groeide Scar door maar bleef de nylon-strop dezelfde grootte. Uiteindelijk kwam
het zover dat het nylon zelfs de huid in groeide van Scar.

Toen Luke Moffat uiteindelijk eigenaar werdt van Les Gravieres is dit allemaal opgelost en hebben zij Scar
gevangen en ontdaan van zijn wurg-touw! Nadien is The Scar enorm in gewicht toegenomen tot
zijn huidige recordgewicht. Op de bovenstaande foto's is duidelijk te zien waar het nylontouw om zijn lijf
heeft vastgezeten.

De vis heeft heel wat meegemaakt in zijn leven en word tegenwoordig geen moment met rust gelaten. Hij
word belaagt als geen andere karper. Het betaalwater is al voor 2 jaar volgeboekt. De vis zal continu onder
zeer zware stress staan. Ik vraag me dan ook af wanneer The Scar hier aan gaat bezwijken.
Dat kan volgens mij niet lang meer duren........

Toen ik dit verhaal tegen kwam moest ik direkt aan de "Oostblok bewaarzak" denken waar een video van op het
forum staat. Wat hebben we toch een stel malloten rondlopen onder de karpervissers!
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Nieuw karper wereldrecord: Scar op 99lb uit Les Graviere

Berichtdoor CarpTracker » 06 Jul 2010, 04:24

Binnen drie weken na de eerste vangst op 99lb is het wereldrecord karper geëvenaard op
het Franse betaalwater Les Graviers.
De Brit John Bryan ving 'The Scar' op 22 juni op exact hetzelfde gewicht (99 lb) als Ambrose
Smith begin juni 2010.
Indien er nog twijfels waren over de vangst van Ambrose Smith van 5 juni 2010, toen The Scar
op een wereldrecordgewicht van 99lb (44,9 kg) werd gevangen, zijn die nu helemaal weggenomen
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Nieuw karper wereldrecord: Scar op 99lb uit Les Graviere

Berichtdoor Louis » 06 Jul 2010, 17:14

Ik vind dat de vis er nog best goed uitziet. Het is wel een massive vis maar niet echt moddervet. Volgens mij kan ie nog wel wat zwaarder worden. Vraag me af hoe oud deze vis is omdat er nog wel eens wordt beweert dat de franse, snelgroeiende vissen niet zo heel erg oud worden.
Als je zo'n grote karper vangt dan zal het daarna niet meevallen om je P.R. weer scherper te stellen :D !
Als het zo doorgaat met de gewichten dan mag Nash wel een "big carp lifter" op de markt brengen anders zal het aantal herniagevallen onder karpervissers de komende jaren drastisch toenemen :lol: .
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Nieuw karper wereldrecord: Scar op 99lb uit Les Graviere

Berichtdoor carpio » 03 Aug 2010, 11:58

Had de vis nog even een zakj boilies voorgehouden kijken of ie nog wat wil eten :twisted:
Gewoon voor de statistiek 44,9 ;)
even the worst day fishing beats the best day at work!
Gebruikers-avatar
carpio
 
Status: Offline
Berichten: 713
Geregistreerd: 04 Mrt 2010, 16:11
Woonplaats: Losser
Thanks: 1
Thanked: 2 keer in 2 posts
Voornaam: Bart

Re: Nieuw karper wereldrecord: Scar op 99lb uit Les Graviere

Berichtdoor CarpTracker » 04 Dec 2011, 00:02

De wereldrecord karper "the Scar" is vorige maand weer gevangen op 92lb. Vorig jaar om deze tijd
werd de vis gevangen op 90lb, dus in de paaitijd volgend jaar zou deze karper als eerste de 100+ lb
kunnen gaan overschrijden..
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Nieuw karper wereldrecord: Scar op 99lb uit Les Graviere

Berichtdoor CarpTracker » 04 Okt 2015, 23:02

Rond deze karper, The Scar genaamd, was het een tijdje stil. Maar inmiddels weten we dat deze enorme
ex wereldrecord spiegelkarper nog leeft. Een stukje minder zwaar maar The Scar is onlangs gevangen door
Bruce Head op een gewicht van 39,5 kilogram.

The-Scar.jpg
Les Graviers, The Scar gevangen door Bruce Head.
The-Scar.jpg (34.49 KiB) 4392 keer bekeken
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry


Terug naar Vangsten / Info Buitenland



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron