Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twentekanaal

Evenementen, karper wedstrijden, meetings etc..

Re: Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twenteka

Berichtdoor carpio » 03 Sep 2012, 20:13

Altijd weer positief zo'n tegenvaller. Het is sowieso al geen makkelijk stuk en de vangsten vallen vies tegen.Ik zeg verplaatsen die wedstrijden.
Met een beetje kennis van het water was je niet langs het zandpad gaan zitten maar aan de andere zijde, dan wordt het een stuk rustiger.

Is er met de Kika wedstrijd eigenlijk nog iets gevangen ik leesr er helemaal niks over op de fora. Lekkere reclame.
even the worst day fishing beats the best day at work!
Gebruikers-avatar
carpio
 
Status: Offline
Berichten: 713
Geregistreerd: 04 Mrt 2010, 16:11
Woonplaats: Losser
Thanks: 1
Thanked: 2 keer in 2 posts
Voornaam: Bart

Re: Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twenteka

Berichtdoor CarpTracker » 03 Sep 2012, 20:57

Bart: 5 stuks waaronder een projectspiegel en de zwaarste een schub van 28 pond....
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twenteka

Berichtdoor Daaf » 03 Sep 2012, 23:19

Twee projectspiegels zelfs.
@ Harry: ik snap de gemengde gevoelens omtrent de betrokkenheid van de ksn bij dit evenement en deel die. Ik denk echter ook dat de ksn geen andere keus heeft. De ksn heeft uitdrukkelijk de ambitie uitgesproken om een vereniging te zijn voor alle karpervissers. Daarnaast wil men belangenbehartiger zijn en gesprekspartner van SVN, een weg die ons trouwens landelijk de afgelopen en komende jaren veel meer mogelijkheden oplevert omtrent nachtvissen, 3 hengels, gebruik van een schuilmiddel, etc. SVN wil/moet een karpercompetitie opzetten om de winnaars te kunnen afvaardigen naar het officiële WK. Dat voor zo'n onderwerp de ksn gevraagd wordt mee te helpen lijkt me niet meer dan logisch en om eerlijk te zijn denk ik dat de ksn gezien hun eigen doelstellingen en contacten met SVN niet kon weigeren.
Je kan je ook afvragen wat beter is als ksn zijnde, je uitspreken tegen dit evenement en karperwedstrijden in het algemeen en daarmee een deel van de karpervissers tegen je in het harnas jagen of dan maar bij de organisatie in springen en zorgen dat het zo goed mogelijk gebeurd. Verdwijnen gaan karperwedstrijden namelijk toch niet, ook al zou je je als vereniging er tegen uitspreken.
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twenteka

Berichtdoor CarpTracker » 04 Sep 2012, 01:12

RTV Noord was er ook aanwezig. Helaas voor hun, ze hebben geen karpers kunnen filmen.

Nationale Topcompetitie Twentekanaal met kort filmpje
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twenteka

Berichtdoor mike.l » 04 Sep 2012, 18:24

Daaf schreef: Verdwijnen gaan karperwedstrijden namelijk toch niet, ook al zou je je als vereniging er tegen uitspreken.


Daaf , als er zo weinig wordt gevangen zal het probleem zich zelf oplossen, persoonlijk heb ik geen problemen met wedstrijden ieder zijn ding toch ?
Ik heb meer problemen met "gezelligheids" wedstrijden die ook regelmatig worden georganiseerd.
Met "gezellig" bedoelen enkele "karpervissers" vooral veel bier drinken, herriemaken,vuren stoken, de natuur slopen en een t^&*%ng-zooi achterlaten.
Daardoor krijgen de serieuze vissers een slechte naam bij iedereen die de uitwassen ziet.
Fishing is like a box off chocolats,you never know what you're gonna get.
Gebruikers-avatar
mike.l
 
Status: Offline
Berichten: 1023
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 03 Jul 2010, 08:35
Woonplaats: Goor
Thanks: 3
Thanked: 12 keer in 11 posts

Re: Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twenteka

Berichtdoor CarpTracker » 04 Sep 2012, 18:32

Je hebt even de rally coureurs vergeten Mike want dat schijnt ook bij TK karperwedstrijden te horen.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twenteka

Berichtdoor mike.l » 04 Sep 2012, 18:57

En alle vrienden die ze hebben uitgenodigd om vooral even "gezellig" langs te komen met hun Boom-car's.
Voor mensen die niet weten wat dat is, Auto's die volgepropt zitten met versterkers en speakers die bijna een rimpeling op het water produceren. ::))
Fishing is like a box off chocolats,you never know what you're gonna get.
Gebruikers-avatar
mike.l
 
Status: Offline
Berichten: 1023
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 03 Jul 2010, 08:35
Woonplaats: Goor
Thanks: 3
Thanked: 12 keer in 11 posts

Re: Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twenteka

Berichtdoor carpio » 04 Sep 2012, 19:17

Het standpunt van de KSN zoals Daaf het verklaard, zou het inderdaad geen goede zet zijn om je als vereniging niet bezig te houden met de topcompetitie en andere wedstrijden. Een stukje promotie is nooit verkeerd. Persoonlijk hoeft het voor mij niet die wedstrijden en hoop dan ook altijd vurig dat er niet teveel en zeker geen dikke vissen op de kant komen.

@Mike: Da's een goed idee boom-cars. De karperwegjagen maar dan omgekeerd. Zet een stuk of wat van die auto's langs het kanaal en dan vissen waar het lekker rustig is -)muziek
even the worst day fishing beats the best day at work!
Gebruikers-avatar
carpio
 
Status: Offline
Berichten: 713
Geregistreerd: 04 Mrt 2010, 16:11
Woonplaats: Losser
Thanks: 1
Thanked: 2 keer in 2 posts
Voornaam: Bart

Re: Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twenteka

Berichtdoor CarpTracker » 06 Sep 2012, 00:29

In elk geval is de boodschap goed overgekomen: "Het Twenthe Kanaal kent geen hoge karperbezetting, maar er wordt toch met enige regelmaat karper gevangen"
Stel je voor, enkele jaren geleden nog een van de beste (misschien niet voor de "kiloknaller"vissers) openbare karperwateren van Europa.

Karperloze derde wedstrijd Topcompetitie Karper
Afgelopen weekend is aan het Twenthe Kanaal te Almelo de derde wedstrijd gevist van de Topcompetitie Karpervissen 2012. Net zoals bij het Brielse Meer, was ook deze wedstrijd in de zijtak van het Twenthe Kanaal richting Almelo, een grote uitdaging voor de deelnemers, waar de vangst van een enkele karper de overwinning kon brengen.
Tijdens de voorbereiding vielen nog een paar spetters regen, maar vanaf de start werd het weer beter met aardig wat zon.
Het Twenthe Kanaal kent geen hoge karperbezetting, maar er wordt toch met enige regelmaat karper gevangen. Helaas bestond de vangst tijdens dit weekend enkel uit brasem. Geen van de 37 koppels wist een karper te verleiden. Hierdoor bleef de strijd spannend tot aan het eindsignaal op zondagmorgen. Echter geen van de controleurs kreeg een telefoontje voor het wegen van een gevangen karper. Toch waren zij niet voor niets gekomen, want als dank voor hun inzet kregen zij een paar zakken boilies van Berkley Gulp Carp.
De vierde wedstrijd van de Topcompetitie Karpervissen 2012 zal op vrijdag 26, zaterdag 27 en zondag 28 oktober worden gevist. Gezien de tegenvallende vangsten van deze en voorgaande wedstrijd zal voor de laatste wedstrijd een water met een hogere karper bezetting worden uitgekozen, in tegenstelling tot het eerder gekozen Haringvliet. Komende weken zal uit de vele ontvangen suggesties van de deelnemers een locatie gekozen worden voor de laatste en beslissende wedstrijd van de Topcompetitie Karper.
Bron: Sportvisserij Nederland.


Sommige deelnemers zelf spreken inmiddels van de Nationale Kleutercompetitie. Het water in Brielle
was 2 maanden voor de wedstrijd getroffen door een vissterfte. Het was volgens de schrijver bekend
dat het nog steeds gaande was.
Hier wat meer info daarover: Nationale topcompetitie karpervissen

Kan me er persoonlijk wel iets bij voorstellen dat de deelnemers enigzins gefrustreerd raken. Ze hebben
met z'n allen toch een slordige € 22.000 moeten neertellen voor deze 4 wedstrijdjes.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twenteka

Berichtdoor edje » 06 Sep 2012, 08:14

volgende keer maar een brasem wedstrijd van maken ::))
kan nie wachte om me in te laten schrijven !!!!!!!
Random avatar
edje
 
Status: Offline
Berichten: 530
Geregistreerd: 07 Apr 2012, 17:23
Thanks: 0
Thanked: 10 keer in 9 posts

Re: Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twenteka

Berichtdoor Louis » 09 Sep 2012, 11:57

Mooie competitie, ze kunnen beter gelijk lootjes gaan trekken voor wie er naar het wk mag!
Het is ook zoooooooooooo moeilijk hè om je verstand te gebruiken.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Nationale topcompetitie karper wedstrijd in het Twenteka

Berichtdoor floris1204 » 10 Sep 2012, 18:30

Mooie competitie, ze kunnen beter gelijk lootjes gaan trekken voor wie er naar het wk mag!
Het is ook zoooooooooooo moeilijk hè om je verstand te gebruiken.

haha louis +1
Random avatar
floris1204
 
Status: Offline
Berichten: 1036
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 16 Apr 2011, 07:24
Thanks: 27
Thanked: 18 keer in 16 posts

VorigeVolgende

Terug naar Evenementen kalender



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron