Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Evenementen, karper wedstrijden, meetings etc..

Re: Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Berichtdoor Daaf » 18 Sep 2012, 23:30

Het zou ook aan het haringvliet gehouden worden, maar dat wordt verplaatst omdat ze bang zijn dat er niks gevangen gaat worden. Goede zet dan om deze opzet op het rutbeek te doen, idd wier, geen boten toegestaan en op een stuk wat je normaal met 2 man redelijk dicht zet zetten ze nu gewoon een man of 10 neer. De grootste denkfout die men elke keer weer maakt is dat een goed karperbestand garant staat voor betere vangsten, maar zo simpel werkt het gewoon niet. De invloed van die hengeldruk wordt elke keer onderschat of zelfs compleet genegeerd, hoe minder een water normaal bevist wordt en hoe dichter de deelnemers op elkaar zitten (en hoe meer deelnemers) hoe meer die vis gewoon even een weekendje niet aast. Het zou veel beter zijn om naar een water te gaan wat zwaar bevist wordt, vis is dan veel meer gewend aan lijnen en rumoer langs het water. Niet dat het dan makkelijk wordt, maar ze gaan in elk geval minder massaal met de bek op slot liggen.
Geschikte wateren vinden valt niet mee idd, maar ze zijn er wel. Ik zou zelf het rutbeek als totaal ongeschikt omschrijven.
@ Bas: bij mijn weten komt dit niet van de regio oost, het komt voor mij ook als een verassing.
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Berichtdoor Hummelink » 19 Sep 2012, 13:36

Hmm, ik denk dat er best aardig gevangen gaat worden, we zullen zien.
Gebruikers-avatar
Hummelink
 
Status: Offline
Berichten: 486
Geregistreerd: 17 Aug 2009, 07:43
Thanks: 34
Thanked: 26 keer in 16 posts

Re: Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Berichtdoor Mark Bouwhuis » 19 Sep 2012, 13:50

Vond het ook opmerkelijk dat die wedstrijd op het Twentekanaal zo krap was georganiseerd dat er maar 75 meter tussen de koppels zat? Terwijl het hele stuk tot aan wierden gereserveerd was begreep ik?(of dat ook feitelijk was weet ik niet zeker)
Een Wedstrijd karper vissen vindt ik ieder zijn eigen keus,en het organiseren zal waarschijnlijk ook een leerproces zijn maar een weldenkende organisatie kan zich toch wel voorstellen dat er geen koppel blij was met het feit dat er maar zo'n korte afstand tussen zat??
En zoveel koppels op het Rutbeek...ik moet het nog zien... misschien beter om bijvoorbeeld slechts 25 koppels in te schrijven bij de volgende editie van de top competitie...
Gebruikers-avatar
Mark Bouwhuis
 
Status: Offline
Berichten: 222
Geregistreerd: 21 Jun 2012, 19:19
Thanks: 39
Thanked: 7 keer in 5 posts

Re: Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Berichtdoor carpio » 19 Sep 2012, 19:05

Tja, de beste stuurlui staan altijd aan de wal of niet soms. Heb dan zelf ook nog wel een ideetje: organiseer een aantal wedstrijden per hengelsportregio en laat dan bv de beste 10 koppels een landelijke finale vissen. Zo heb je minder hengeldruk dus een grotere kans op vis en dus ook eerlijker.
even the worst day fishing beats the best day at work!
Gebruikers-avatar
carpio
 
Status: Offline
Berichten: 713
Geregistreerd: 04 Mrt 2010, 16:11
Woonplaats: Losser
Thanks: 1
Thanked: 2 keer in 2 posts
Voornaam: Bart

Re: Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Berichtdoor Louis » 20 Sep 2012, 09:43

Nou Bart,
ik vraag me af of er volgend jaar nog wel zoveel belangstelling is om er weer een hoop geld tegenaan te smijten met uitzondering van een aantal gesponsorde teams misschien en wat die hards.
Ik kan me voorstellen dat de meeste deelnemets zich deze topcompetitie wat anders hadden voorgesteld.
Maar ja, eeuwige roem mag wat kosten...
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Berichtdoor Daaf » 20 Sep 2012, 09:45

Dat is zeker waar Bart en enige kindeziektes/opstartproblemen kan je in het eerste jaar ook verwachten. Neemt niet weg dat hier nu al een paar keer blunders gemaakt zijn die makkelijk te voorkomen waren geweest.

Neem nou het brielsemeer, het bestand is daar al dun, maar een paar maand voor de wedstrijd is daar een vissterfte geweest. Als je dat als organisatie niet weet heb je gewoon te weinig research gedaan, als je het wel weet vind ik het ongehoord om die wedstrijd niet te verplaatsen. Niet alleen omdat de vangsten er waarschijnlijk tegen zullen vallen maar ook vanwege mogelijk verspreidingsrisico.

Wat de wedstrijd op het TK betreft kunnen we allemaal wel een waslijst aan punten aandragen die de wedstrijd aangenamer hadden gemaakt voor de deelnemers en de kans op vis vele malen groter. En nu ook om opeens die wedstrijd op het haringvliet te verplaatsen, had men er niet eerder over na kunnen denken dat vis vangen daar wel eens lastig zou kunnen worden? Vervolgens raakt men in paniek, vraagt men last minute naar tips voor een ander water en worden deelnemers gevraagd of er al mensen uit willen stappen. Waarna men uiteindelijk op een te klein en ongeschikt water neerploft onder het motto er zwemt een goed karperbestand.

Bekijk voor de grap het reglement ook eens, dat is gewoon letterlijk een witvisreglement wat een beetje vertaald is naar de karpervisserij. Had gewoon iemand met ervaring op dit gebied een nieuw reglement op laten stellen, dan had je een stuk minder onzinregels gehad en een veel duidelijker reglement.

Nog zo een: vrijwilligers. Voor elke wedstrijd zijn 8 vrijwilligers nodig die het hele weekend aanwezig moeten zijn, het is nu al moeilijk om daar mensen voor te vinden (ik heb wel wat beters te doen met mijn vrije tijd, jij waarschijnlijk ook), maar zie het volgend jaar nog maar eens voor elkaar te krijgen na het fiasco van dit jaar.
Dat riekt gewoon in alle opzichten naar een slechte voorbereiding als je het mij vraagt.

Nog zo iets, men is nu van mening dat de competitie eerlijker is als er op een water gevist wordt waar wat te vangen valt, maar in dat geval zijn de heren die brielse meer wonnen al bijna zeker van de eindoverwinning omdat die naast een overwinning dan als enige 3 keer resultaat hebben. Naar mijn mening zou een water waar slechts een beperkt deel van het veld vis vangt nu een stuk eerlijker zijn.

Het idee van regionale kwalificaties vind ik op zich een goeie, op die manier kunnen in elk geval veel meer mensen meedoen en zit je niet met het probleem van te veel koppels per wedstrijd.
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Berichtdoor Hummelink » 20 Sep 2012, 11:05

Daaf, pas nou op, anders vragen ze je volgend jaar voor de organisatie ;)
Gebruikers-avatar
Hummelink
 
Status: Offline
Berichten: 486
Geregistreerd: 17 Aug 2009, 07:43
Thanks: 34
Thanked: 26 keer in 16 posts

Re: Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Berichtdoor carpio » 20 Sep 2012, 14:02

Dan zit er iig iemand met verstand van zaken!

De vrijwilligers moet je gewoon betalen in welke vorm dan ook. Wordt het een stuk gemakkelijker.
even the worst day fishing beats the best day at work!
Gebruikers-avatar
carpio
 
Status: Offline
Berichten: 713
Geregistreerd: 04 Mrt 2010, 16:11
Woonplaats: Losser
Thanks: 1
Thanked: 2 keer in 2 posts
Voornaam: Bart

Re: Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Berichtdoor Louis » 20 Sep 2012, 15:12

De deelnemers een hoop geld laten betalen en het vuile werk door vrijwilligers laten opknappen. Niet gek bedacht. Zo dom zijn ze dus ook weer niet haha.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Berichtdoor CarpTracker » 20 Sep 2012, 16:12

Hoe je een grote karperwedstrijd organiseert boeit mij persoonlijk erg weinig. Vraag anders advies aan ene
Ros Honey als je er helemaal niet meer uitkomt.

Ik zou er voorstander van zijn om deze commerciële poppenkasten dan ook maar op een commercieel
water te organiseren, zijn we er op de openbare wateren vanaf.

Laat die paar openbare wateren die we hier in Twente hebben bespaard blijven van deze ellende met zich
mee brengende evenementen. Deze Nationale Topcompetitie word voor de helft uitgevochten hier in Twente,
alsof we elders in het land geen wateren hebben die daar 100 keer geschikter voor zijn.
Het is toch niet te geloven.
Denk dat dit soort evenementen in de toekomst alleen maar meer zullen toenemen. Dat proces lijkt niet te stoppen.
We zullen er mee moeten leven totdat alles naar de kloten gevist is. Om dit allemaal een beetje in de hand te houden mogen we ook geen steun van de verenigingen en de KSN verwachten die inmiddels ook steeds meer de commerciële
kant opgaat.

De massa is kassa in de hengelsport.

Je zal je verdorie maar 50 uur aaneengesloten inzetten als vrijwilliger en dan afgescheept worden met drie 1 kilo
zakjes bollen van een boiliesponsor die op Europees niveau opereert... Zijn we nu helemaal van de pot af gepleurd ??
Dan moet je wel hart voor de zaak hebben (met alle respect) en de vette pot met inschrijfgeld niet te zwaar willen belasten.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Berichtdoor BasG » 20 Sep 2012, 22:23

Commerciele wedstrijd op commercieel water, klinkt lang niet slecht. Het plashuis bv. Of anders het karperwater in hengelo ;-))

Ik ben in principe niet tegen wedstrijden. Bv de vos wedstrijd, kika, etc geen probleem. Maar dit is wel een ander soort wedstrijd als je het mij vraagt. Zeker gezien in combinatie met het rutbeek. 1stuk kanaal als de zijtak als wedstrijd stuk voor een aantal wedstrijden per jaar, np.
Gebruikers-avatar
BasG
 
Status: Offline
Berichten: 333
Geregistreerd: 18 Mrt 2012, 18:43
Woonplaats: Twente
Thanks: 3
Thanked: 3 keer in 3 posts
Voornaam: Bas

Re: Laatste Nationale Topcompetitie karper op Het Rutbeek.

Berichtdoor Richard » 21 Sep 2012, 08:14

Je zal je verdorie maar 50 uur aaneengesloten inzetten als vrijwilliger en dan afgescheept worden met drie 1 kilo
zakjes bollen van een boiliesponsor die op Europees niveau opereert... Zijn we nu helemaal van de pot af gepleurd ??
Dan moet je wel hart voor de zaak hebben (met alle respect) en de vette pot met inschrijfgeld niet te zwaar willen belasten.


Zal de penningmeester achter zulke evenementen het ook voor een zakje boilies doen! ::))
Gebruikers-avatar
Richard
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 1698
Geregistreerd: 26 Mrt 2009, 09:21
Woonplaats: Losser
Thanks: 4
Thanked: 17 keer in 17 posts

VorigeVolgende

Terug naar Evenementen kalender



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron