Karperbeurs : Carp 2010 Zwolle

Evenementen, karper wedstrijden, meetings etc..

Karperbeurs : Carp 2010 Zwolle

Berichtdoor Harry » 28 Dec 2009, 04:43

Een van de grootstse karperbeurzen vind weer plaats in de IJsselhallen in Zwolle.

IJsselhallen Zwolle Nederland
Zaterdag 6 & Zondag 7 februari 2010
Openingstijden: Zaterdag 9.00-17.00 uur, zondag 10.00-16.00 uur.

Entreeprijzen:
Volwassenen: € 10,00
Kinderen t/m 12 jaar onder begeleiding gratis
Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
Harry
Beheerder
Beheerder
 
Status: Offline
Berichten: 214
Afbeeldingen: 7
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 07:48
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 0
Thanked: 3 keer in 2 posts

Re: Karperbeurs: Carp 2010 Zwolle

Berichtdoor CarpTracker » 03 Jan 2010, 19:00

Je mag met alle plezier FL 22,00 entree betalen om je geld binnen uit te mogen geven binnen.
De laatste keer dat ik een dergelijk circus bezocht heb was toen de EURO net
ingevoerd werd en ik omgerekend bijna FL 7,- voor een broodje kroket mocht betalen.
Een schrale troost daarbij: Het was een Van Dobben kroket .....

Harry
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Karperbeurs: Carp 2010 Zwolle

Berichtdoor BartT » 06 Jan 2010, 22:06

Eerlijk gezegd vind ik de beurs in zwolle van hetzelfde kaliber als de bladen: je weet dat het geldklopperij is, dat je bij hoge uitzondering iets nieuws tegenkomt en toch laat je je verleiden!
Afgelopen jaar ben ik niet geweest en ga er ook niet van uit aankomend jaar daar mijn geld uit te geven. Ben er een keer of 5 geweest en heb er maar een keer echt een goedgevoel aan over gehouden.
Toen had ik de dag erna wel rugklachten: ze verkochten er grippalood van 280 gram voor een euro per stuk, aangezien ik dat jaar in het voorjaar naar de Yonne wilde gaan heb ik er toen meteen 50 stuks gekocht:), aan het begin van de beurs wel te verstaan!
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: Karperbeurs : Carp 2010 Zwolle

Berichtdoor Harry » 09 Feb 2010, 18:04

Hier een artikel uit De Stentor over de beurs in Zwolle:

Neusje van de karper in Zwolle
Maandag 08 februari 2010 | 08:51

Achter een haag van hengels bewegen bezoekers zich over de Karperbeurs in de Zwolse IJsselhallen.
ZWOLLE - Hengels die duizenden euro's kosten, speciale vistentjes opdat de visser droog blijft of even kan gaan liggen, karpervisbootjes, radiografisch bestuurbare voerbootjes voor het 'perfect droppen van uw aas'. Wie van karpervissen houdt, is zaterdag en zondag in de IJsselhallen te vinden.

En dat zijn er veel (voornamelijk mannen), want karpervissen is een populaire bezigheid – al wil de karpervisser hier het liefst 'sport' zien staan – en dus is het dringen geblazen op de karperbeurs. ,,We hebben gisteren het bezoekersrecord gebroken. Dat stond op 4600 en zaterdag hadden we hier 5200 mensen binnen", zegt organisator Mick Paine. ,,En ook vandaag is het weer hartstikke druk."

De karperbeurs in Zwolle is een begrip. Het is de grootste van Europa en alle leveranciers willen hier hun nieuwste waar aanprijzen, weet Paine. "Dat hoor je ook. De handel lag gewoon een beetje stil, de afgelopen tijd. Mensen wachten op wat deze beurs te bieden heeft." Zo ook bezoeker Johan, die lang wikt en weegt over de aanschaf van een T–Rex 2 Man. Een tentje met een waterdichtheid van maar liefst 3000 gram per vierkante meter. Johan: "Tsja, ik weet niet of dat veel regen is, maar zo'n ding moet ik eigenlijk wel hebben in Nederland." Johan is met zijn vriendin gekomen, maar die houdt niet zo van vissen. "En zo'n karper is nog een lelijk ding ook." De tent-aankoop zal niet plaatsvinden. Johan: "Ze vindt hem toch te duur."

Veel bezoekers slaan vandaag echter wel hun slag en de nieuwe hengels dansen aan de hand van trotse eigenaren door de hal. Wat opvalt: er is veel ruimte voor tierlantijntjes. Paine: "Karpervissen is veel populairder dan gewoon vissen, want het biedt veel meer spektakel. En als je om je heen kijkt zie je, naast ouwe lullen zoals ik, ook veel jonge mensen die het geweldig vinden. En jonge mensen willen wel wat betalen voor mooi spul, ze houden ook van bling- bling." Maar blingbling ten spijt, waar het de echte, doorgewinterde karpervisser om gaat, is natuurlijk gewicht. Her en der snoeren mannen elkaar de mond met gewogen ponden en gemeten centimeters. Paine is in zijn leven blijven steken op 26 kilo. En heeft daar natuurlijk een – ietwat korrelige – foto van. "Het lijkt veel", zegt Paine, "en het is ook een forse vis, maar het valt in het niet bij het wereldrecord van 42,6 kilo."
Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
Harry
Beheerder
Beheerder
 
Status: Offline
Berichten: 214
Afbeeldingen: 7
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 07:48
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 0
Thanked: 3 keer in 2 posts


Terug naar Evenementen kalender



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron