Even voorstellen

Hier even voorstellen, wel zo netjes. Belangrijk: Lees dit eerst :!:

Even voorstellen

Berichtdoor MarkBeernink » 24 Aug 2012, 07:46

Hallo allemaal, langs deze weg wil ik mij even voorstellen op dit forum.

Mijn naam is Mark Beernink, ik ben 35 jaar oud en woon in Hengelo. Ik ben geboren in Denekamp alwaar ik dan ook jaren lang op onze grote vrienden heb gevist. Na een jaar of 12 niet meer op karper gevist te hebben ivm werk en andere bezigheden, wil ik deze passsie toch weer nieuw leven in blazen.

Ik mag graag met de pen de kanten afstruinen, met alle oude aassoorten als kaas, frolic en smac. Het struinen en afvissen van vooraf gemaakte voerstekjes vind ik wel het ultime karpervissen die mij ook de grootste kick geeft. Het verschijnen van aasbellen die er voorzorgen dat je hart reeds harder begint te kloppen en de adrinaline kick als de pen langszaam wegloopt vlak voor het aanslaan en dan de explosie van het water, heerlijk!

Ik ben erg gesteld op het oude vismateriaal, voor mij geen hightect baitrummers, heb een voorliefde voor molens met een goed slip op de spoel, o.a sigma 050 serie. Voor de penhengel heb ik een mooie shakespeare 2062 uit 1960 heerlijk soepele molen met fantastische slip! Voor het statisch vissen gebruik ik mijn 15 jaar oude sportex hengels die nog steeds erg fijn vind vissen en met 2.5LB voldoen ze op ieder water.

Moet zeggen dat ik me ontzettend erger aan de grote groepen jongeren langs de waterkant 'zogenaamde kapervissers' die luidde muziek mee hebben kampvuren bouwen en grote hoeveelheden rotzooi achterlaten... maar iedere serieuze visser zal zich hieraan ergeren.

Het liefst vis ik op kanalen of grote vijvers waar je nog in alle rust in je eentje kan vissen, helaas zijn deze steeds minder te vinden en is het karper bestand in de meeste wateren aanzienlijk afgenomen doordat er veel vis is gestroopt.

Ik hoop dat ik velen van jullie langs de waterkant nog eens tegen zal komen, via deze weg wens ik jullie dan ook een goede vangst!

Groet,
Mark Beernink
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: Even voorstellen

Berichtdoor mike.l » 24 Aug 2012, 07:53

Welkom Mark op het Forum.
Fishing is like a box off chocolats,you never know what you're gonna get.
Gebruikers-avatar
mike.l
 
Status: Offline
Berichten: 1023
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 03 Jul 2010, 08:35
Woonplaats: Goor
Thanks: 3
Thanked: 12 keer in 11 posts

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Richard » 24 Aug 2012, 08:34

Welkom Mark!
Gebruikers-avatar
Richard
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 1698
Geregistreerd: 26 Mrt 2009, 09:21
Woonplaats: Losser
Thanks: 4
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Even voorstellen

Berichtdoor BasG » 24 Aug 2012, 09:40

Welkom
Gebruikers-avatar
BasG
 
Status: Offline
Berichten: 333
Geregistreerd: 18 Mrt 2012, 18:43
Woonplaats: Twente
Thanks: 3
Thanked: 3 keer in 3 posts
Voornaam: Bas

Re: Even voorstellen

Berichtdoor CarpTracker » 24 Aug 2012, 13:44

Hoi Mark.

Je account is inmiddels geactiveerd. Welkom op het forum en veel plezier...

Dat je het destijds niet hebt aangedurft op het kanaal klinkt me bekend in de oren. Dat was bij velen zo. Ik heb
dat nooit goed begrepen. Het zal ook aan de stroming/scheepvaart moeten hebben gelegen. Helaas, het karperbestand
is drastisch afgenomen vergeleken met zo'n 15 tot 20 jaar geleden. Inmiddels is het zo rustig langs het kanaal geworden met karpervissers dat je op een door-de-weekse dag een kanon kunt afschieten langs de jaagpaden zonder er ook maar een te raken....
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Even voorstellen

Berichtdoor MarkBeernink » 24 Aug 2012, 14:51

@ Harry, dank voor het welkomswoord!

Dat het rustig is geworden langs het kanaal vind ik geen probleem. Wellicht dat een snipperdag hier en daar doordeweeks succesvol kan zijn! Dat het bestand met 80 tot 90% is afgenomen is erg spijtig, gelukkig is er vorig jaar dec. een nieuwe lichting vissen (skp) geplaats in het kanaal die hopelijk de komende jaren gaan uit groeien tot mooie gezonde vissen.

Ben gisteren eens een stuk langs het kanaal gereden en gelopen met een verrekijker om te gaan spotten, helaas niets gezien. Denk dat je voor succes op het kanaal eerst de trek van de vis moet leren kennen en de Holding areas.. Dus lijkt me dat observeren en peilen een goede eerste indicatie moet kunnen geven over waar de vis zich zou moeten kunnen ophouden. heb gelijk maar even de stoute schoen aangetrokken en eens bij Rijkswaterstaat geinformeerd of er nog recente dieptekaarten zijn.

Tja en wat betreft het niet aandurven destijds, daarop kan ik antwoorden dat destijds de berichten die er kwamen vanuit Hengelo niet erg bemoedigend waren voor een tienerjochie. Steekpartijen, lekgestoken banden, bedreigingen. Ookal betrof dit het stuk TK2 bij de Akzo. Gelukkig ben ik 15 jaar ouder (en hopelijk) wijzer waardoor ik het nu wel aan zou durven.

Hoop dat ik binnen afzienbare tijd mijn eerste TK vis mag kunnen landen, ookal zijn de berichten niet erg bemoedigend. Mijn motto de aanhouder wint!

Daarnaast hoop ik je persoonlijk nog eens te ontmoeten. Je bent toch wel een legende aan het worden eentje waarover in mijn tienerjaren al gespoken werd.
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: Even voorstellen

Berichtdoor MarkBeernink » 24 Aug 2012, 16:38

Hoi Remco, dat het nu wel goed en veilig bevisbaar is wist gelukkig al. En daarnaast maken ze me niet meer zo heel snel bang :-)!
Dat de vis zich niet veelvuldig laat zien aan de oppervlakte was me al opgevallen, veelal zul je dit ook alleen op windstille dagen kunnen waarnemen. Een stek zoeken en de boel eens goed peilen is natuurlijk altijd een goed optie, ook onderwater veranderd er in de loop der jaren wel één en ander volgens mij.

Het aanbod een keer samen een sessie te gaan maken sla ik natuurlijk niet af!
En die top secret info... ach een bakker verraad natuurlijk ook niet zijn geheime recept ;-)
Laatst gewijzigd door MarkBeernink op 24 Aug 2012, 19:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: Even voorstellen

Berichtdoor sandermiddelhuis » 24 Aug 2012, 17:18

welkom mark op het forum! grtn sander :-)
Random avatar
sandermiddelhuis
 
Status: Offline
Berichten: 1557
Afbeeldingen: 12
Geregistreerd: 13 Feb 2010, 19:55
Woonplaats: achterhoek
Thanks: 10
Thanked: 32 keer in 31 posts

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Louis » 25 Aug 2012, 13:26

welkom en succes op het tk ;)
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Even voorstellen

Berichtdoor MarkBeernink » 27 Aug 2012, 07:03

Ieereen bedankt voor jullie hartelijke welkom!!
Hopelijk tot ziens en succes met de vangsten!
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Michael » 27 Aug 2012, 08:06

welkon hier op het forum en veel karper vangsten toegewenst en tot aan het tk2
de aanhouder wint en op het droge vang je zowiezo niks

de groeten vanuit hengelo
Op het droge vang je sowieso niks.
Gebruikers-avatar
Michael
 
Status: Offline
Berichten: 1259
Afbeeldingen: 43
Geregistreerd: 17 Okt 2010, 19:52
Thanks: 4
Thanked: 22 keer in 22 posts

Re: Even voorstellen

Berichtdoor MarkBeernink » 27 Aug 2012, 09:27

bedankt voor je reactie Michael!
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts


Terug naar Welkom Karpervissers op het KFO



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten