Richard Peeters

Hier even voorstellen, wel zo netjes. Belangrijk: Lees dit eerst :!:

Richard Peeters

Berichtdoor Richard Peeters » 07 Jun 2016, 10:40

Hallo allemaal,

Na enkele tientallen jaren te hebben gevist op met name karper, was ik de laatste 12 jaar weinig met hengelsport bezig.
Mijn zwaarste karper was lang geleden een schub van 36 pond en 102 cm.

Enkele weken geleden de hobby weer opgepakt en spijt als haren op mijn hoofd dat ik destijds alle hengelsportmaterialen heb verkocht.
Ben alles weer aan het aanschaffen. Begonnen met spinhengels voor het vissen met kunstaas en meteen daarna een pen hengel voor het karperen.
Inmiddels heb ik ook voor de afstandsvisserij bijna alles weer bij elkaar gesprokkeld.
Wat me opvalt is dat er door de jaren heen veel is veranderd en er dus veel is bij te leren. Ook blijken methoden uit het verleden te zijn verleerd en zie ik bijna iedereen aan de waterkant op dezelfde manier vissen. Dat is jammer.
Ook zijn de prijzen van hengels flink gezakt dus dat is wel prettig. Waar ik eerst 4000 Euro uitgaf, doe ik het op dit moment even met 400 Euro.
Om te beginnen probeer ik het redelijk low budget te houden. Dus materialen met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Ook probeer ik alles zo compact en licht mogelijk te houden zodat er geen verhuisbedrijf mee naar de waterkant hoeft.
Dus minder sjouwen en meer genieten.
Het moeilijkste blijkt het vinden van een compacte lichtgewicht stoeltje voor het struinen. Alles wat ik tegenkom is lomp, zwaar en meervoudig verstelbaar en beginnend bij 60 Euro.
Erg comfortabel allemaal maar volgens mij zijn ze de pen visser een beetje uit het oog verloren?! Tips over een leuke struinstoel voor een goede prijs zijn daarom zeer welkom.

Naast hengelsport ben ik gek op autosport.
Als hobby-auto rij ik in een Renault Clio RS waarvan er maar 2 in Nederland zijn. Ik ben dus regelmatig op Renault meetings te vinden.
Voorheen reed ik wedstrijden met een Corsa GSI voorzien van een 2300 motor met race-injectie en DTA computer. Dat betekende 246 pk op 900 kg.
Met de Renault heb ik een fijnere auto die standaard al van een leuke motor is voorzien. Ik heb op dit moment 179 pk op 1010 kg. Meer dan voldoende voor een straatauto. En daarbij alle luxe die je maar kan voorstellen. Van regensensor en ESP, tot xenon, regensensor en cruisecontrol.
De wegligging van de Clio RS is beter dan die van vele (vaak veel)duurdere sportauto's en alle auto's die ik tot nu toe heb gereden.
De in 2010 door mij aangeschafte Clio is dus een blijver.
Afbeelding

Ook ben ik gek op mechanisch automatische horloges.

Vang ze!
Laatst gewijzigd door Richard Peeters op 08 Jun 2016, 06:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Random avatar
Richard Peeters
 
Status: Offline
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 Jun 2016, 21:10
Woonplaats: Nijmegen
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post
Voornaam: Richard

Re: cliogek [Richard Peeters]

Berichtdoor MarkBeernink » 07 Jun 2016, 11:39

Hoi Richard,

Leuke intro!
Veel lees plezier hier :-)
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: cliogek [Richard Peeters]

Berichtdoor CarpTracker » 07 Jun 2016, 23:19

Welkom op het KFO Richard.

Veel leesplezier..

Grt, Harry

Op verzoek, je KFO accountnaam is nu Richard Peeters
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Richard Peeters

Berichtdoor Richard Peeters » 08 Jun 2016, 06:56

Bedankt mensen! Ook voor het snelle aanpassen van mijn gebruikersnaam.
Op Renault forums heet ik altijd cliogek en dan vul je die naam bijna als vanzelf in.
Random avatar
Richard Peeters
 
Status: Offline
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 Jun 2016, 21:10
Woonplaats: Nijmegen
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post
Voornaam: Richard


Terug naar Welkom Karpervissers op het KFO



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten