voorstellen

Hier even voorstellen, wel zo netjes. Belangrijk: Lees dit eerst :!:

voorstellen

Berichtdoor Toonscholten60 » 27 Mrt 2018, 10:35

Hallo, Ik ben Toon
Als 60 jarige kar[ervisser voel ik mij soms een eenzame senior tussen de jonge maar vaak zeker niet onervaren karpervissers. Dat neemt echter niet weg dat ik met veel plezier het karperen bedrijf. Als jongetje van 9 ging ik vroeger de ooypolder in om te hengelen, eerst op witvis, roofvis en ook paling toen dat nog mocht en de vangsten vaak enorm waren. Rond mijn 17e ben ik lange tijd gestopt met het vissen totdat ik tijdens een vakantie in Tsjechie in gesprek raakte met een visser op de camping waar we verbleven. Na de nodige visverhalen en jeugdherinneringen ben ik een paar keer met hem meegegaan en kreeg ik de smaak al weer snel te pakken. Nieuwe hengel kopen was nog niet zo eenvoudig toen ik in de hengelsportzaak kwam. Na zo'n 20 jaar was er veel veranderd. Niks geen bamboe stokken meer maar hi-tech spul voor iedere visdiscipline. Dus eenvoudige wicklepicker gekochten vissen dat het een lieve lust was, eerst nog vooral tijdens de vakanties en weekendjes weg maar al snel ook gewoon tussen de werkzaamheden door.
Inmiddels is het vissen voor mij de ultieme manier om het werk even los te latten en te onthaasten. Heerlijk langs de waterkant, een met de natuur en dan het liefste in de vroege ochtenden of tegenwoordig ook steeds meer s'nachts.
Intussen lees ik mij ook vooral suf aan alle informatie die er te krijgen is. Van daaruit experimenteer ik vaak en veel met materialen, rigs, lijnen montages, aassoorten enz. Regelmatig draai ik mijn eigen bollen als leuke afwisseling van het vissen zelf.

Kortom ik hoop nog lang mijn lijnen uit te gooien/ varen en te genieten van deze geweldige visserij.

Groeten toon
Random avatar
Toonscholten60
 
Status: Offline
Berichten: 1
Geregistreerd: 22 Mrt 2018, 10:41
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: voorstellen

Berichtdoor CarpTracker » 28 Mrt 2018, 15:23

Hoi Toon,

welkom op het KFO !

Grt, Harry
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry


Terug naar Welkom Karpervissers op het KFO



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron