Rookgedrag karpervissers

Off Topic, Praat café.

Rookgedrag karpervissers

A) ik rook niet
22
50%
B) ik rook enkel met het vissen
3
7%
C) ik rook ook buiten het vissen
19
43%
 
Aantal stemmen : 44

Re: Rookgedrag karpervissers

Berichtdoor legoforce » 15 Mrt 2015, 00:37

Een jaar of 15 geleden gestopt en Ik rook nu misschien 4 a 5 sigaretten per jaar een enkele keer na een barbeque of oud en nieuw met vuurwerk afsteken of een enkele keer met vissen maar kan er heel makkelijk af blijven.
Random avatar
legoforce
 
Status: Offline
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 Jun 2013, 20:05
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post
Voornaam: Marcel

Re: Rookgedrag karpervissers

Berichtdoor Richard » 15 Mrt 2015, 10:23

Al 15 jaar van het roken af, :good:
Gebruikers-avatar
Richard
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 1698
Geregistreerd: 26 Mrt 2009, 09:21
Woonplaats: Losser
Thanks: 4
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Rookgedrag karpervissers

Berichtdoor Leroy and Ginger » 28 Mrt 2015, 23:01

Goede middag rokers en niet rokers. Apart verhaal maar waar gebeurt 16-04-2001 waren wij aan het vissen op de Ebro Mequinenza in Spanje waar wij nu inmiddels ook wonen. Het staat in onze visagenda die Ginger mijn partner keer op keer bijhoud. Om 15:35 u had ik net een brandende Zware van Nelle tussen mijn lippen hangen. En gelijk kreeg ik op 1 van de 4 hengels een run het was duidelijk een meerval run wand enorme monsters gaan gewoon door en als je pech hebt net als ik trekken ze bijna je hele spoel leeg 550 meter in die tijd visten wij nog met gewone nylonsnoeren van Shimano Technicum 40/45 geweldige sterke lijn. Maar helaas niet bestand tegen stukje heet rood afvallend sigarettenas midden op de vislijn. K en G waren mijn woorden ik was zo woest dat ik mijn pakje Zware van Nelle en een mooie Zippo aansteker oppakte en zoverre ik kon in de Ebro gooide en vanaf die tijd nooit meer een sigaret aangeraakt of gerookt. Heel kort daarna is Ginger er ook mee opgehouden. Mij heeft het echt geen moeite gekost maar Ginger heeft er wel veel moeite voor moeten doen maar uiteindelijk is het haar ook gelukt. Wij hebben zo eens voor de lol uitgerekend hoeveel wij er plm. aan overhouden op jaarbasis. Dikke 2.680 euro maar dat gaat op in het vissen. Ik weet niet of het waar is maar niet rokende vissers vangen meer dan rokende vissers dat word beweerd, met volgende redenen rokende vissers hebben nicotine luchtjes aan hun vingers het aas en vishaakjes stinken vermoedelijk ook naar nicotine dat kan de vis afschrikken en minder vangen.Waar of niet waar ik weet het niet maar klinkt wel aannemelijk. Rokers of niet rokers ieder moet dat voor zich zelfs weten maar wij wensen jullie van uit Spanje heel veel visplezier toe Leroy and Ginger
Gebruikers-avatar
Leroy and Ginger
 
Status: Offline
Thanks:
Thanked: keer in post

Re: Rookgedrag karpervissers

Berichtdoor CarpTracker » 30 Mrt 2015, 16:52

Wel eens vaker gehoord Leroy. Heb wel eens karpervissers die rookten hun handen zien wassen
alvorens het aas te bevestigen. Zelf heb ik daar geen negatieve ervaringen mee. Altijd een verstokte
roker geweest en heb niet de indruk dat ik daarom minder gevangen heb.

Het schijnt zelfs dat tabak een positive feeding reaction geeft op het aasgedrag van de karper:
Reactie van karper op voedsel en flavours
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Rookgedrag karpervissers

Berichtdoor Brinkx » 01 Apr 2015, 00:29

Nog een leuk artikel over de (verwaarloosbare) invloed van nicotine op het aas uit één van m'n favoriete tijdschriften:
http://www.carpology.net/articles/features/does-nicotine-put-carp-off
Wie heb ik aan de lijn? Hallo, hallo? -)muziek
Gebruikers-avatar
Brinkx
 
Status: Offline
Berichten: 389
Geregistreerd: 26 Sep 2012, 23:26
Woonplaats: Enschede
Thanks: 19
Thanked: 17 keer in 17 posts
Voornaam: Thijs

Re: Rookgedrag karpervissers

Berichtdoor alwin42 » 22 Apr 2015, 09:15

Ik heb altijd een 2 liter fles water met desinfecterende zeep bij me. Eigenlijk om 2 redenen. Ten eerste ben ik een roker dus was ik mn handen voor ik mn aas plaats. Ten tweede vis ik regelmatig met 2 smaken boilies om te kijken welke t het beste doet, dus altijd tussendoor handen wassen om de smaken niet te mengen.
Ik ben verder 3 jaar geleden gestopt met wiet, alcohol, en nog wat sterkere middelen en ik wil ooit ook met roken stoppen, maarja, gerookt vlees en vis gaat wel langer mee :) .
Random avatar
alwin42
 
Status: Offline
Berichten: 47
Geregistreerd: 19 Apr 2015, 13:50
Thanks: 0
Thanked: 2 keer in 2 posts

Re: Rookgedrag karpervissers

Berichtdoor geen » 03 Jan 2017, 12:29

ik rook niet,dat doet me sigaret!!
Gebruikers-avatar
geen
 
Status: Offline
Thanks:
Thanked: keer in post

Vorige

Terug naar Off Topic & Karperproat



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron