Karpervisser overvallen en beroofd

Alles wat niet bij de andere topics staat kun je hier kwijt

Karpervisser overvallen en beroofd

Berichtdoor CarpTracker » 20 Aug 2014, 00:29

Een oudere karpervisser is een tijdje geleden (van 20 op 21 juli 2014) beroofd aan het Havenkanaalpad in
de wijk Marsdijk, Assen in de provincie Drente. Met gebruik van geweld. Alles is na te zien op opsporing
verzocht dat gisteravond uitgezonden is. Daders spraken een mengelmoesje van gebrekkig Nederlands en
Duits, waarschijnlijk zijn de daders Oost Europees en is er een blauwe Mercedes bus type 407 of 508 met
witte kentekenplaten gebruikt bij de geweldadige overval.

Misschien wel even goed om te weten en te zien hoe deze lieden te werk gaan:
Vanaf 23:25 : Karpervisser beroofd. Opsporing verzocht, uitzending gemist

karpervisser-beroofd.jpg
karpervisser-beroofd.jpg (13.7 KiB) 4220 keer bekeken
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Karpervisser overvallen en beroofd

Berichtdoor MarkBeernink » 20 Aug 2014, 07:33

respectloos... maar dit is zoals het is helaas..
Ik zit ook wel eens nachten alleen de hond is ook maar schijn veiligheid .. want als ze idd wat willen dan krijgen ze het ook.
En ook ik zou ze helpen met inladen hoor hahahah
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: Karpervisser overvallen en beroofd

Berichtdoor Lesley » 20 Aug 2014, 11:07

Klote ontwikkeling in onze maatschappij. Aan de ene kant goed dat ze hier nu aandacht aan besteden, aan de andere kant brengt dit het klote volk misschien wel weer op ideeën. Ik heb jaren terug een bijna ontvreemding meegemaakt van de spullen van mijn vismaat en geloof me dit gaat je niet in de koude kleren zitten. Hoewel we de dader nog net op tijd zagen (de beetmelders waren al uitgezet) en we hem bijna te pakken hadden, heb ik die nacht niet meer geslapen. Daarna en nu nog ben ik erg voorzichtig en op mijn hoede.

Gr.
Gebruikers-avatar
Lesley
 
Status: Offline
Berichten: 403
Geregistreerd: 05 Jan 2011, 13:11
Thanks: 4
Thanked: 12 keer in 9 posts

Re: Karpervisser overvallen en beroofd

Berichtdoor Richard » 20 Aug 2014, 21:34

Jaar of 20 terug aan het tk bij de oelerbrug ook meegemaakt,,,alleen had de dief de kabels vd sounderbox niet opgemerkt en struikelde hierover :)
Gebruikers-avatar
Richard
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 1698
Geregistreerd: 26 Mrt 2009, 09:21
Woonplaats: Losser
Thanks: 4
Thanked: 17 keer in 17 posts

Re: Karpervisser overvallen en beroofd

Berichtdoor legoforce » 21 Aug 2014, 09:19

Het blijven dan misschien maar spullen maar ze hebben zelfs die man zijn hond meegenomen en

ben bang dat deze man waarschijnlijk nooit meer durft te vissen s'nachts en hebben ze dus zijn hobby verpest!!

Persoonlijk vind ik dat dit soort lieden geen zonsopgang meer hoeven mee te maken het is geen diefstal maar beroving met geweld op een man van 68 stelletje lafbekken jammer dat je de overvallers niet zelf kunt overvallen met 20 karpervissers:koekje van eigen deeg heet dat!!!
Random avatar
legoforce
 
Status: Offline
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 Jun 2013, 20:05
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post
Voornaam: Marcel

Re: Karpervisser overvallen en beroofd

Berichtdoor Xantip » 22 Aug 2014, 08:28

Ik heb de aflevering niet gekeken, maar als ze idd zijn hond mee hebben genomen zie ik dat als het kidnappen van een familie lid.
Waarschijnlijk ben ik een mak lammetje als ze me overvallen, maar ik vrees dat ik helemaal de pan uit flip als ze mijn hond denken mee te nemen. Dan sta ik iig niet in voor mezelf...

Maar goed, ik heb dit jaar maar liefst 1 nachtje gemaakt en dat was tijdens een gezelligheid "wedstrijd". Tevens heb ik tot nu toe nog nooit mijn hond meegenomen voor een nachtje...
Gebruikers-avatar
Xantip
 
Status: Offline
Berichten: 139
Geregistreerd: 09 Apr 2013, 07:45
Woonplaats: Oldenzaal
Thanks: 3
Thanked: 3 keer in 3 posts
Voornaam: Wouter

Re: Karpervisser overvallen en beroofd

Berichtdoor CarpTracker » 31 Aug 2014, 01:47

Een update van de uitzending opsporing verzocht :
Meer dan 60 mensen hebben tips doorgegeven. De daders zijn nog niet aangehouden, maar er zijn wel
nieuwe aanknopingspunten over hun bus. Verder zijn er mogelijke namen doorgegeven en kwamener
tips over de geroofde spullen. Meerdere mensen meldden dat de hond vastgebonden in Utrecht Overvecht
zou zitten, maar dat was hem niet. Verder onderzoekt de politie of er een link is tussen deze beroving en
andere berovingen van nachtvissers.

Er is toch wel een erg herkenbare bus bij de overval op de karpervisser gebruikt.
De daders reden vermoedelijk in een soortgelijke donkerblauwe Mercedes-bestelbus van het type 407 of
508 met een witte kentekenplaat, wat het vermoeden versterkt dat het buitenlandse mannen zijn. Op
het dak was een imperiaal gemonteerd waarop een fiets lag. Die bus is dusdanig herkenbaar dat de
politie hoopt dat mensen die mogelijk Oost-Europese mannen er vaker in hebben zien rijden. Wellicht
is deze bestelbus ook bij campings in de buurt gesignaleerd.
Bron: http://avro.nl/opsporingverzocht/Zaken/ ... oving.aspx

Wat is het toch diep en diep triest. De meegenomen en nog niet weer opgedoken herdershond van de
beroofde karpervisser.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Karpervisser overvallen en beroofd

Berichtdoor CarpTracker » 05 Sep 2016, 02:54

't is ook wel wat daar in Drente

BEILEN - Een 22-jarige man uit Beilen had afgelopen nacht een bijzondere vangst tijdens het vissen.

De man had zijn hengels uitgegooid en lag vervolgens in een tent aan de Ossebroeken te wachten tot
hij beet had. Hij hoorde iets, liep uit zijn tent en stond vervolgens oog in oog met drie onbekende mannen.

Onder bedreiging van een vuurwapen moest de man zijn auto, zijn telefoon en zijn portemonee afstaan.
De daders gingen er daarna vandoor in de auto van de Beilenaar.

Bron: RTV Drente
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Karpervisser overvallen en beroofd

Berichtdoor ecke » 06 Sep 2016, 17:14

Wat een klote zooi allemaal, bij ons bij de stacaravan uit het schuurtje vorige week schepnet/onthaakmat/spinhengeltje met twee tasjes en zelfs twee emmers met bollen gestolen. Schepnet en onthaakmat wel oud, maar als je een nieuwe moet kopen ....
Klote lui, onder de grond er mee -)b
Gebruikers-avatar
ecke
 
Status: Offline
Berichten: 247
Geregistreerd: 10 Jun 2009, 17:03
Woonplaats: HengeloOo
Thanks: 0
Thanked: 2 keer in 2 posts

Re: Karpervisser overvallen en beroofd

Berichtdoor BartT » 07 Sep 2016, 20:45

Alleen al het gevoel dat anderen met je spul zit te klooien.....
Triest.
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: Karpervisser overvallen en beroofd

Berichtdoor CarpTracker » 08 Sep 2016, 00:15

Zeker triest, diep triest. Aan de waterkant ben ik altijd de dans ontsprongen. Wel eens een akkefietje
gehad maar niet zo ernstig als in bovenstaande gevallen beschreven.

Gisternacht ben ik de dans wel ontsprongen bij een tankautomaat. Had net getankt, stap weer in
de auto, leg mijn bankpas weg en uit het niets een auto achter me waar snel 2 personen uitstapten.
Een ervan ging bij het linkerportier staan en de ander bij het rechterportier. "No credit" zegt die ene in
gebroken engels sprekende oostblokker, intussen de centrale deurvergrendeling geactiveerd en motor
gestart. "Money for diesel, no credit, give me money for diesel". De gast aan de rechterkant begon aan
het portier te trekken. Denk nu word het tijd voor actie, ik door de kier van het raam roepend: FUCK YOU
BOTH, NO MONEY, NO DIESEL !! Ondertussen het gas intrappend en koppeling loslatend en er als een speer
vandoor. Maar beter niet de held uithangen als bijna 60 jarige tegenover 2 gasten van rond de 25-30 jaar...
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry


Terug naar Karpervissen algemeen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron