Onder de sterrenhemel

Alles wat niet bij de andere topics staat kun je hier kwijt

Onder de sterrenhemel

Berichtdoor karperconnaisseur » 25 Sep 2016, 17:49

Beste mensen, wat is het toch jammer dat zomer bijna alweer voorbij is. Het liedje van Gerard Cox schiet me bij het schrijven van deze zin opeens weer te binnen. “Een zomer die zowat begon in mei”. Dit jaar kwam de zomer echter pas laat op gang maar duurt tot op dit moment nog voort. We hebben eind september nog even de 25 graden aangetikt hetgeen vrij uniek is mag ik wel stellen. Misschien wel tijd voor een tweede zomerhit Gerard: “Een zomer die zowat maar niet voorbij wil gaan en al tot oktober duurt”.
Van mij mag het en hoewel elk jaargetijde zijn charmes kent is karperconnaisseur toch een echt zomermens. Mijn favoriete jaargetijde is eigenlijk het voorjaar wanneer de dagen beginnen te lengen en de temperaturen wat aangenamere waarden bereiken. De natuur begint te ontwaken. Bomen en struiken worden langzaam maar gestaag van fris groen blad voorzien en bloemetjes spreiden na een lange tijd van afwezigheid weer hun mooiste kleuren ten toon om maar zo veel mogelijk insecten aan te lokken. Er hangt weer een frisse en aangename geur boven het landschap. De tijd van vorst en sneeuw ligt achter ons. Hier word ik blij van!
Niets mooier dan de eerste karpers van het jaar te spotten op het ondiepe water tussen de afgestorven en nog geel bruine rietstengels op zoek naar de eerste snacks die moeder natuur zo vroeg in het jaar reeds in de aanbieding heeft.
De start van een nieuw seizoen. Hopelijk een seizoen vol avontuur en mooie herinneringen die voor de rest van het leven bij je blijven en op de koop toe enkele fraaie karpers in het net.
Een van die momenten was op een maanloze nacht op de oever van mijn favoriete viswater. Het was die dag ontzettend lekker weer geweest en aangezien er geen neerslag was voorspeld had ik besloten om onder de sterrenhemel te gaan slapen. Het water ligt behoorlijk ver van de bewoonde wereld en door het ontbreken van de maan en al te veel strooilicht waren de sterren helderder dan ooit te voren, voor mijn gevoel althans. In plaats van schaapjes tellen leek het me wel een leuk idee om de sterren te gaan tellen al kwam ik vrij vlot tot de conclusie dat dit onbegonnen werk was. Wat zijn het er toch verdomd veel zeg.
Ik kijk nog weleens naar Discovery channel en dan mag ik met name graag de afleveringen over het universum van Stephen Hawking volgen. Voor wie nog nooit van deze man heeft gehoord, wat ik me bijna niet voor kan stellen, het is de Albert Einstein van deze tijd! Helaas is de beste man al heel lang ziek en veroordeeld tot een leven in een rolstoel. Maar met zijn hersenen is er allerminst iets mis. Het is dan ook niet altijd gemakkelijk om hem te volgen naar wat weet die man ontzettend veel over ons universum te vertellen. Alleen in ons zonnestelsel zijn er al miljarden sterren aanwezig en er zijn ook nog eens miljarden zonnestelsels. Meer sterren dan zandkorrels op aarde, niet te bevatten wanneer je er langer over nadenkt. En dan hebben we het nog niet eens over planeten en bijbehorende manen of parallelle universums…
Als er toch zoveel planeten zijn dan moet er toch ergens leven zijn en wat ik me dan afvraag of er ook planeten zijn met water en vissen en wellicht zelfs karper. En zouden er dan ook wezens zijn die op die karpers vissen? En hoe groot en zwaar zouden die karpers daar dan wel niet worden?
Ik zie het al helemaal voor me. Over honderd jaar gaan we niet meer op visvakantie naar Frankrijk, nee hoor. Daar zwemmen allen maar kleintjes van hooguit 40 kilo. Je moet op planeet 300xlcarp wezen, daar hebben ze 250 ponders!
Ach, zo helemaal alleen aan het water onder de heldere sterrenhemel nemen mijn gedachten wel eens de vrije loop en ga ik van alles bij elkaar fantaseren.
Mijn excuus hiervoor.
Be good, have respect and dont forget to enjoy. Cheers.
Gebruikers-avatar
karperconnaisseur
 
Status: Offline
Berichten: 9
Geregistreerd: 12 Feb 2012, 11:35
Woonplaats: Karperstad
Thanks: 0
Thanked: 29 keer in 5 posts

De volgende leden willen karperconnaisseur bedanken voor deze bijdrage: [Show Me]

Re: Onder de sterrenhemel

Berichtdoor CarpTracker » 26 Sep 2016, 03:12

Soms moet je wat te dromen hebben. :good:

Zoiets??

planeet-300XLCarp.jpg
Planet 300XL karper
planeet-300XLCarp.jpg (33.94 KiB) 2853 keer bekeken
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Onder de sterrenhemel

Berichtdoor Menno » 26 Sep 2016, 08:19

:)
Veni Vidi Vissen
Gebruikers-avatar
Menno
 
Status: Offline
Berichten: 50
Afbeeldingen: 0
Geregistreerd: 05 Okt 2015, 11:15
Thanks: 0
Thanked: 3 keer in 1 post

Re: Onder de sterrenhemel

Berichtdoor CarpTracker » 23 Okt 2016, 04:16

Voor de karperconnaiseur.


Maar niet meer al te druk maken om een pondje/visje meer of minder...
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Onder de sterrenhemel

Berichtdoor Louis » 23 Okt 2016, 08:31

Mooie animatie!
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Onder de sterrenhemel

Berichtdoor CarpTracker » 16 Nov 2016, 05:19

Op jacht naar Planet 300XL karper van hierboven :)

big-boilie.jpg
big-boilie.jpg (44.91 KiB) 2740 keer bekeken
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry


Terug naar Karpervissen algemeen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten