DONT TRUSH THE CARP :(

Alles wat niet bij de andere topics staat kun je hier kwijt

DONT TRUSH THE CARP :(

Berichtdoor TwenteCarp » 02 Jun 2018, 09:57

Helaas heb ik vele malen gezeten bij een viswater waar mensen vele mooie karpers vangen..
nu ben ik aan het brainstormen! ik heb er geen vertrouwen meer in :( ik hoor vele goeie verhalen over MTC BAITS! heeft iemand daar vertrouwen\ ervaringen mee? of tips in deze situatie.. in iedergeval aanhouder wint! M.v.g. twentecarp.
Random avatar
TwenteCarp
 
Status: Offline
Berichten: 86
Geregistreerd: 05 Jul 2017, 18:40
Thanks: 9
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: DONT TRUSH THE CARP :(

Berichtdoor Louis » 02 Jun 2018, 14:18

Aas vangt geen karpers, karpervissers vangen karpers zei ooit Kevin Maddockx.
Karpers zijn alleseters, ze vreten hun eigen stront nog. Zelfs plastic nepaas pakken ze op.
Laat je niet gek maken kerel. Pak een of twee aasjes en blijf daarmee voeren en vissen. Ik zou een hengel met boilies vissen en de andere met een particles zoals tijgernoot of kippenmais bijvoorbeeld.
Op de meeste wateren kennen de karpers het klappen van de zweep. Wanneer je dan met een aas vist wat ze niet kennen of vertrouwen dan zullen dat uiterst omzichtig benaderen. Misschien dat je een visje kunt vangen door uiterst scherp te vissen. Onderlijn zo kort mogelijk, afhankelijk van de bodemgesteldheid natuurlijk. Haak zo scherp mogelijk en niet bijvoeren. Alleen je haakaas dus!
Beter is om de karpers te laten wennen aan jouw aas door twee of drie dagen voor te voeren. Je zult zien dat dat vaak het beste werkt.
Door iedere keer te switchen van aas bouw je niks op. Wonderaas bestaat niet!
MTC is niks mis mee maar instant vangen blijft op ELK aas lastig tegenwoordig op de meeste wateren althans. De beste remedie is nou een keer de karpers vertrouwen geven in jouw aas en dat krijgen ze alleen wanneer ze dat een aantal keren hebben kunnen vreten zonder gehaakt te worden. Voordeel is dat de ene karper de andere over de steep kan trekken. Zien vreten doet vreten!
Dus in het kort:
Pak één aas en blijf daarbij, dan komen de karpers vanzelf een keer. Je zult zie dat het na verloop van tijd steeds beter gaat lopen.
Aas is natuurlijk belangrijk maar ook stekkeuze en systeem moeten ook correct zijn. Met een korte onderlijn en bodemaas in de dikke blubber vissen is natuurlijk niet optimaal. Een grote haak met een klein aasje ook niet of het moet uitgebalanceerd zijn uiteraard. Vissen waar de karpers zich op dat moment niet ophouden eveneens niet om maar even wat voorbeelden te noemen.
P.S.
Als je kunt achterhalen op welk specifiek aas wel goed gevangen wordt dan kun je daar natuurlijk op inspelen door daarmee te gaan vissen. Zelf zou ik dat niet snel doen omdat ik liever zelf wat opbouw i.p.v. te profiteren van andermans investering.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Suc6.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: DONT TRUSH THE CARP :(

Berichtdoor TwenteCarp » 02 Jun 2018, 23:22

dankjewel voor de wijze woorden! k laat me idd niet gekmaken meeste dingen zitten tussen de oren! Mtc vanavond geprobeerd! paar keer kleine piepjes gehad & een begin van een run die kort werd afgebroken door de karper.. de stek werd steeds onrustiger door mijn liquid die ik aan mijn boilie deed! mijn vertrouwen is alweer flink opgewekt dankzij een boilie waarbij ik mij eindelijk chill voel! het valt mij ook op aan het water dat er snachts meer gevangen word en natuurlijk ook onder eigen ogen gezien! mischien is dit wel een water waar de karper 'snachts toehapt of is dit onmogelijk? ik iedergeval alvast bedankt louis voor de wijze woorden en de tips!

M.v.g. Twentecarp
Random avatar
TwenteCarp
 
Status: Offline
Berichten: 86
Geregistreerd: 05 Jul 2017, 18:40
Thanks: 9
Thanked: 1 keer in 1 post


Terug naar Karpervissen algemeen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 5 gasten