Downsizen Luggage

Informatie over karpermaterialen, ervaringen delen enz.

Re: Downsizen Luggage

Berichtdoor mike.l » 25 Mrt 2013, 07:57

Probeer het ieder jaar ook weer, maar denk dan op het laatst weer " alles gaat toch in de auto en op de Barrow, een paar kilo maakt dan niets uit ".
Tent ,stretcher en slaapzak gaan altijd mee voor het geval dat mijn dag-sessie toch ook een nacht-sessie wordt, maar blijven in de auto.
Heb wel een tas staan die meegaat als ik ga nachtvissen met o.a. kookgerei etc. deze gaat ook in de auto voor het geval.
Maar echt Downsizen lukt mij maar niet, ben gewoon bang mis te grijpen als het een keer nodig is.
Fishing is like a box off chocolats,you never know what you're gonna get.
Gebruikers-avatar
mike.l
 
Status: Offline
Berichten: 1023
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 03 Jul 2010, 08:35
Woonplaats: Goor
Thanks: 3
Thanked: 12 keer in 11 posts

Re: Downsizen Luggage

Berichtdoor Daaf » 25 Mrt 2013, 10:31

Het valt of staat met voorbereiding, je kan ook in plaats van die grote tackleboxen een klein doosje/tasje met een paar kant en klare leaders en rigs, een schaartje, boilienaald en stoppertjes meenemen. Als je bijvoorbeeld stiekem korte nachtjes vist en/of heel ver moet lopen scheelt het gewoon een hoop als je dan vantevoren bedenkt wat je voor die ene sessie echt nodig hebt, ook qua aas en voer. Je levert dan wel wat in op je mogelijkheden om op andere situaties in te springen, als jij alleen soepele onderlijnen en leaders met inline lood bij je hebt kan je niet opeens een chod naar een rollende vis gooien. Anderzijds als je je water kent weet je wel ongeveer hoe groot de kans op zoiets is en dus ook of je een chod leader mee moet nemen.
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: Downsizen Luggage

Berichtdoor MarkBeernink » 25 Mrt 2013, 12:38

Ik neem in ieder geval altijd een aantal rigs mee naar het water. het aantal waar ik mee vis en reserve evenals stiff of soepele onderlijnen. Daarnaast wat reserve lood en leadcore. Voer is ook een inschatting maar zeker niet teveel.. kan altijd iemand bellen om ff wat langs te brengen mocht het nodig zijn. Alles past in 1 tas.
Dus wat sleep je mee, Brolly of tent, tas incl voer/aas, foedraal , stoel of strecher slaapzak.. that 's it! valt bij mij dus alleszins mee. Lukt vaak niet het in 1 keer lopen mee te krijgen omdat je anders je rug breekt hahaha en aangezien ik nog geen kruier heb is het toch vaak 2 keer lopen :-(
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts

Re: Downsizen Luggage

Berichtdoor Jeroen damveld » 25 Mrt 2013, 13:40

Hengels
onthaakingsmat
molens
vissteunen
optonics
tackledoos
tent
2 schepnetten
stretcher
kussen voor op stretcher
kooktoestel+extra gaspotje
slaapzak
boodschappen
boilies
tas met allerlei kleine spullen

Dat is al gauw een auto vol,vaak moet ik dan twee keer lopen maar vind ik niet erg,sommige mensen zeggen wel eens man man hoe lang ga je weg.Maar heb alles nodig wat ik meeneem.
Vind het kloten vooral als ik niet bij me heb wat ik nodig ben,maar laat ook wel wat achter in de auto als nood aan de man komt.
gr jeroen :-)
Random avatar
Jeroen damveld
 
Status: Offline
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 Feb 2013, 20:31
Thanks: 0
Thanked: 2 keer in 2 posts

Re: Downsizen Luggage

Berichtdoor CarpTracker » 25 Mrt 2013, 16:16

Voor mij ook altijd zo weinig mogelijk mee naar de waterkant. Als ik m'n foudraal en tasje pak heb ik
alles bij me. Stoel en onthaakmat liggen standaard in de kofferbak.

-Ik heb geen grote weegklok bij me. Een standaard unster die in de tacklebox zit.
-Geen hoofdlampen, maar een zaklantaarntje (2xAA) die ook in de tacklebox zit. Heb hier een
koordje aangemaakt en hang 'm als het donker word om mijn nek. Nooit geen gezoek!
-Paraplu, rodpod, schepnet steunen kunnen in de foudraal.
-Verder heb ik altijd een paar onderlijnen op een stukje foam gewikkeld die ook in de
tacklebox zit. Geen extra rig etui's, kistjes en meer van dat soort ongein in de tas.
-Mijn kleine tacklebox ziet er ook vrij sober uit. Waarom tientallen soorten haken, onderlijnen
en meer van dat soort ongein ?? Staat allemaal wel leuk maar je hebt er niets aan..
- Aas in een klein emmertje (2.5Kg) waarin ook een dipje en een potje met verschillend haakaas zitten.

Het enigste wat me nooit heeft aangestaan is mijn onthaakmat die de ruimte van mijn halve
kofferbak in beslag neemt en dan heb ik nog niet eens zo'n grote. We slaan met deze 'babybedjes'
een beetje door.... Kan volgens mij ook wel een stuk soberder en desondanks veilig voor de karper...
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Downsizen Luggage

Berichtdoor edje » 25 Mrt 2013, 16:21

toch die baby bedjes zitten mooie handvaten waar ook weer een boel reut in vervoerd kan worden !
en als ie dan toch nat word , tja een keer extra lopen maar dat heb ik er wel voor over !!
Random avatar
edje
 
Status: Offline
Berichten: 530
Geregistreerd: 07 Apr 2012, 17:23
Thanks: 0
Thanked: 10 keer in 9 posts

Re: Downsizen Luggage

Berichtdoor Jeroen damveld » 25 Mrt 2013, 16:31

Als ik vergelijk met wat ik vroeger meenam toen ik nog met de aardappel viste had ik aan een stoeltje,tasje,hengel,schepnet genoeg . :?
gr jeroen.
Random avatar
Jeroen damveld
 
Status: Offline
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 Feb 2013, 20:31
Thanks: 0
Thanked: 2 keer in 2 posts

Re: Downsizen Luggage

Berichtdoor Jeroen damveld » 25 Mrt 2013, 17:01

Ik laat me ook wel eens afzetten door vrouwlief met al me spul,ze helpt me dan ook wel mee met sjouwen -)g
Random avatar
Jeroen damveld
 
Status: Offline
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 Feb 2013, 20:31
Thanks: 0
Thanked: 2 keer in 2 posts

Re: Downsizen Luggage

Berichtdoor Lesley » 25 Mrt 2013, 17:37

Ik heb nog een mooi compact foudraal bij "aanbod" staan.

Gr.
Gebruikers-avatar
Lesley
 
Status: Offline
Berichten: 403
Geregistreerd: 05 Jan 2011, 13:11
Thanks: 4
Thanked: 12 keer in 9 posts

Re: Downsizen Luggage

Berichtdoor sandermiddelhuis » 25 Mrt 2013, 17:38

Ik neem mijn Onthaakmat mee. daar stop ik mijn weegsling schepnet statief lossesteunen 4 paar met de beetmelders erop. Daarnaast heb ik een Stalker bucket van Trakker met het hoognodige en meer niet. neem alles in eenkeer mee
en ben ook zo weer vertrokken! oja en mijn twee stokkies natuurlijk :-)
Random avatar
sandermiddelhuis
 
Status: Offline
Berichten: 1557
Afbeeldingen: 12
Geregistreerd: 13 Feb 2010, 19:55
Woonplaats: achterhoek
Thanks: 10
Thanked: 32 keer in 31 posts

Re: Downsizen Luggage

Berichtdoor Louis » 25 Mrt 2013, 19:48

Tas van 30 kg -)schrik .

Foudraal is ook niet per se nodig. Hengels, schepnet en steunen met 2 stukken touw aan elkaar knopen kan ook, mits je niet bang bent voor een krasje op je hengels ;) .
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: Downsizen Luggage

Berichtdoor Karperjager » 25 Mrt 2013, 20:05

Of je gaat lekker pennen! ::))
Gebruikers-avatar
Karperjager
 
Status: Offline
Berichten: 1192
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 04 Jul 2010, 23:49
Woonplaats: Lessluggage in Struinallee
Thanks: 2
Thanked: 11 keer in 11 posts
Voornaam: Tonnie

Volgende

Terug naar Karper materialen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten