Lamin Ate van DSK Pellets

Alles over boilies, mixen en particles

Lamin Ate van DSK Pellets

Berichtdoor CarpTracker » 10 Feb 2014, 19:52

Lamin-ate een nieuw product van DSK Pellets. Het kan de instant karper visserij aantrekkelijker maken!

Druk de boilie of pellet in de lamin-ate om vervolgens een laag op te bouwen in 1 of meerder keren,
dit door er een droogtijd tussen te laten zitten. Op de foto is er een pellet opgebouwd uit micro pellets
en gecrushde fluo pop ups! De micro pellets in meerdere lagen, het haakaas gaat van 14mm naar 22mm.
Wat er na een langere oplostijd overblijft is uiteraard alleen het 14mm haakaas.
Ook perfect om te werpen!

Lamin-Ate.jpg
Lamin-Ate.jpg (24.61 KiB) 2922 keer bekeken

LAMIN-ATE Verkrijgbaar in 4 soorten:
Liver, Green Betaine, Vanilla Scopex en Spicy Spice!

Mijn vraag; het zal afhankelijk van de watertemperatuur zijn maar hoe lang blijft dit goedje kleven
als je het in lagen op een 14mm boilie aanbrengt en de boel laat drogen ? Heeft dit al iemand getest?
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Lamin Ate van DSK Pellets

Berichtdoor mike.l » 10 Feb 2014, 20:26

Heb verleden jaar een test gedaan met een goedje om maden aan elkaar te plakken.
Van de bollen waarmee je vist tot een fijn poeder malen, en dan je haakaas daar meerdere malen doorheen rollen, zodat er iedere keer een laagje bijkomt. ( net zo vaak als je wilt, er komt iedere keer ca. een mm bij.)
Werkte instant best wel goed, in de zomer duurde het het ongeveer 2 uur voordat de bol weer "kaal" was.
Maakte deze bollen wel thuis klaar zodat ze voldoende konden drogen.
Fishing is like a box off chocolats,you never know what you're gonna get.
Gebruikers-avatar
mike.l
 
Status: Offline
Berichten: 1023
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 03 Jul 2010, 08:35
Woonplaats: Goor
Thanks: 3
Thanked: 12 keer in 11 posts

Re: Lamin Ate van DSK Pellets

Berichtdoor bartchampion88 » 10 Feb 2014, 21:10

Denk dat mark bouwhuis je hier wel goed antwoord op kan geven ;)
Gebruikers-avatar
bartchampion88
 
Status: Offline
Berichten: 198
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 23 Feb 2011, 15:19
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 4
Thanked: 18 keer in 17 posts
Voornaam: Bart

Re: Lamin Ate van DSK Pellets

Berichtdoor Lesley » 10 Feb 2014, 23:34

Heb het spul zondag op de beurs gezien en was onder de indruk. In mijn hoofd speelden al verschillende mogelijkheden met dit nieuwe product. Ik zou het maar eens gaan bekijken.

Gr.
Gebruikers-avatar
Lesley
 
Status: Offline
Berichten: 403
Geregistreerd: 05 Jan 2011, 13:11
Thanks: 4
Thanked: 12 keer in 9 posts

Re: Lamin Ate van DSK Pellets

Berichtdoor Mark Bouwhuis » 11 Feb 2014, 17:19

graag geef ik er een antwoord op,
de oplostijd is voor een groot deel afhankelijk wat de water temperatuur, en met natuurlijk de dikte en droogtijd van de lagen Lamin-Ate.
we hebben op de beurs fishable pellets gebruikt met 1 laag micropellets en 2 dagen droogtijd dit duurde op een bak kraanwater circa een half uur voordat het geheel eraf was en de pellet strak op een kleine bedje van pellets lag.
ook hebben we samples gemaakt die wel een 1 uur tot 1,15 min duren.
Om er een exacte tijdslimiet aan op te hangen is mij iets te concreet maar de ervaringen zullen het leren daarin.
Ook hebben we een method lood voorzien van Lamin-ate met ook een opbouw van wel meerder lagen micropellets...dit stukje ging van 150 naar 190 gram...dit is extreem maar meer als voorbeeld uiteraard.
Daarnaast zou je ook gemalen fluo pop ups kunnen gebruiken voor de opwaartse aantrekkingskracht,dit in combi met fijngemalen pellets,maden,hennep,gemalen tijgernoten, gemalen boilies of trek je keukenkast maar open..zolang het maar droog is en dus beter blijft plakken.Ook kun je met wat voorbereiding diverse soorten en dus lagen eraan plakken.

ook is het gewoon puur te bruiken, dit direct na dippen in gooien of met korte droogtijd..uiteraard is het er wel eerder af,maar de substantie zal als een laag "uitvloeien"
Zelf brokstukken Semi Crushed hebben we er van gemaakt om dit compact naar een diepte van 7 tot 10 mtr te krijgen..

Kortom legio mogelijkheden,mochten er vragen zijn doe het dan gerust,we zijn ook bezig met een instructie filmpje met de diverse opties.

hopelijk jullie een beetje te hebben geïnformeerd.

gr mark
Gebruikers-avatar
Mark Bouwhuis
 
Status: Offline
Berichten: 222
Geregistreerd: 21 Jun 2012, 19:19
Thanks: 39
Thanked: 7 keer in 5 posts

Re: Lamin Ate van DSK Pellets

Berichtdoor Mark Bouwhuis » 15 Mrt 2014, 20:34

Remco, met de goede aanpak kun je er mee smijten als een beest!
Direct na de dip al maar met name nog als je het even laten indrogen.
Gebruikers-avatar
Mark Bouwhuis
 
Status: Offline
Berichten: 222
Geregistreerd: 21 Jun 2012, 19:19
Thanks: 39
Thanked: 7 keer in 5 posts

Re: Lamin Ate van DSK Pellets

Berichtdoor Michael » 16 Mrt 2014, 19:52

Dit is gewoon mooi en goed spul een must voor de karpervisser.
Op het droge vang je sowieso niks.
Gebruikers-avatar
Michael
 
Status: Offline
Berichten: 1259
Afbeeldingen: 43
Geregistreerd: 17 Okt 2010, 19:52
Thanks: 4
Thanked: 22 keer in 22 posts

Re: Lamin Ate van DSK Pellets

Berichtdoor MarkBeernink » 09 Apr 2014, 07:41

Ik heb het inmiddels in mijn bezit en als ik tijd heb om weer eens te vissen zucht , ga ik het zeker gebruiken om instant wat meer response te krijgen. Het ruikt fantastisch, ik zie zeker een meer waarde.
Halte dir stets vor Augen, dass der feste Vorsatz, etwas zu erreichen, wichtiger ist als alles andere.
Konrad Lorenz (1903-1989)
Gebruikers-avatar
MarkBeernink
 
Status: Offline
Berichten: 1114
Geregistreerd: 23 Aug 2012, 08:21
Thanks: 15
Thanked: 27 keer in 25 posts


Terug naar Karperaas: Boilies, particles en overig karperaas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten