Cipro flavours, boilies

Alles over boilies, mixen en particles

Cipro flavours, boilies

Berichtdoor CarpTracker » 19 Okt 2014, 23:48

Cipro flavours, additieven, boilie dips, etherische olien, sweetener en kant en klaar boilies.
Kwam net een inmiddels gedateerd nieuwsbericht tegen dat Cipro Original sinds augustus van dit jaar
gevestigd zit in Borne. Ene Hans Ramerman heeft Cipro overgenomen van het Achterhoekse bedrijf.

Cipro Ethyl Alcohol flavours
cipro-flavours.jpg
cipro-flavours.jpg (14.33 KiB) 3520 keer bekeken

Cipro flavours, wie van de oude garde karpervissers kent ze niet. Zelf heb ik er in mijn beginperiode
toen ik de boilies nog zelf draaide regelmatig mee gevist. Cipro had voor die tijd unieke flavours met
ethyl alcohol oplossing. Totaal afwijkend (destijds) als dat wat andere flavourfabrikanten als oplosmiddel
gebruikten in hun karperaas zoals b.v. glycerol, diacetin, triacetin, enz. De werking van de oplosmiddelen
spelen een evenzo grote rol als karper attractor dan de geurtjes en smaakjes die toegevoegd worden.
Heb daar altijd goed mee gevangen. Zoete ethyl alcohol flavours zoals de Pistache en de Sweet Apricot
van Cipro vingen uitstekend in het warme water van het Twentekanaal nabij Hengelo. Wat dacht je van
een old skool Scopex flavour op ethyl alcohol basis. Totaal afwijkend, zelfs heden ten dage nog. In koud
water heb je ook zo je voordelen met ethyl alcohol flavours. Maar goed, heb ze denk ik al wel 20 jaar niet
meer gebruikt omdat de hoeveelheden die ik destijds nodig had voor mij niet meer te betalen waren en
ben gaan zoeken naar goed betaalbare alternatieven.

Cipro Amino Boilie dip
cipro-boiliedip.jpg
cipro-boiliedip.jpg (11.81 KiB) 3505 keer bekeken

CiproBaits
Ambachtstraat 8d
7622 AP Borne
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Terug naar Karperaas: Boilies, particles en overig karperaas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron