(Wolhand)krab bestendig karperaas

Alles over boilies, mixen en particles

(Wolhand)krab bestendig karperaas

Berichtdoor CarpTracker » 19 Nov 2014, 01:01

Nu de Chinese wolhandkrab gesignaleerd is in het Twentekanaal (BartT) vraag ik me toch af hoe
snel zich deze wolhandkrabben voortplanten. Als ik de scharen zo bekijk dan zou ik me wel eens
gaan afvragen welk aas te gebruiken of wat te doen aan het aas zodat het op de hair blijft. Of ze
knippen simpelweg je hair of onderlijn naar de filistijnen. Zoals ik heb begrepen kraken deze ugly
monsters gewoon mossels aan diggelen. Een boilie of een tijgernoot is dan ook geen probleem voor
de wolhandkrab. Zelf heb ik alleen maar ervaring gehad met kreeftjes. Een keiharde boilie of een
paar tijgernoten met Kryston Quick Silver 40lb onderlijn/hair hielpen voldoende hiertegen. Zo'n
grote (wolhand)krab is van een andere orde.

Plastic boilie of ander kunstaas misschien? Heeft iemand hier al eens ervaring mee opgedaan ?

wolhandkrab-scharen.jpg
wolhandkrab-scharen.jpg (21.55 KiB) 5600 keer bekeken
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: (Wolhand)krab bestendig karperaas

Berichtdoor BartT » 19 Nov 2014, 16:08

Denk dat op plastic na weinig wolhandkrab safe is. Meeste wat je erover leest is dat wanneer ze op je stek zitten je beter van stek verwisselt.
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: (Wolhand)krab bestendig karperaas

Berichtdoor CarpTracker » 23 Nov 2014, 01:13

Met deze Solar Hair Pins voorzien van een subtiel weerhaakje is in elk geval de hair alvast krab bestendig.
Je prikt ze zo door b.v. een krab bestendige plastic Boilie zonder een boilienaald hoeven te gebruiken. Ze
zijn verkrijgbaar in verschillende lengtes.

hairpins-Solar-Spiker.jpg
hairpins-Solar-Spiker.jpg (37.01 KiB) 5540 keer bekeken
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: (Wolhand)krab bestendig karperaas

Berichtdoor BartT » 23 Nov 2014, 09:58

Tja.... Dan maak ik toch liever gebruik van kevlar voor de hair en krimpkous om de bol.
Maar ik ben dan ook een vastgeroeste nostalgist:)!
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: (Wolhand)krab bestendig karperaas

Berichtdoor CarpTracker » 24 Nov 2014, 00:10

In dit filmpje zie je 2 mogelijkheden om je boilie te beschermen tegen kreeften, krabben en ander
onderwatergespuis die het ongevraagd op je boilie voorzien hebben. Netting baits, b.v. met een stuk
mesh-web (een stuk nylonkous doet het ook) of met een krimpkous om je boilie of ander karperaas heen..


Twee gebruikte technieken voor het karpervissen om je haakaas te beschermen.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: (Wolhand)krab bestendig karperaas

Berichtdoor flip » 22 Aug 2016, 12:02

Ik vis al enkele jaren in een riviertje waar het wemelt van de wolhandkrab, doch zijn er wel enkele dingen die je kunt doen.Zo is het vissen met pop ups ook niet slecht.Deze zijn wat harder dan een bollie en blijven ook 1 a 1.5u lang op je hair op voorwaarde dat je continu genoeg voer op je stek houd.de kans dat ze dit eerder vinden dan je pop up is groot.betere smaken waar krabben niet zo dol op zijn zijn pop ups met munt in verwerkt...niet 100%krabproef,maar redelijk goed wel.Zorg ook dat je eerst je stek aanvoederd en dan pas je aas er bij legt,zo hebben de krabben reeds hun scharen vol met voeder en duurd het veel langer alvorens ze zich op de haak storten.Ook plastic kunstaas zoals mais en dumbels werken bij mij...zelfs zonder smaak erin vergissen ze zich regelmatig....er is zoals al geweten wel wat gewenning na verloop van tijd op opvallend aas,dus veelvuldig variéren is de boodschap.

Ik ga nu beginnen als het donker word er te testen met lichtgevend nepaas.dit omdat in de schemer de krabben zeer actief worden en er zo geen smaak aanzit en onverwoestbaar is.Kan dit voor mij nog een schot in de roos worden.

Ook is mijn ervaring dat in oktober de krabben weg zijn en dit zo blijft tot half april.Dit is al 3 jaar steeds hetzelfde en op 1 enkele krab na heb je geen last...

Ik heb dit nu al een paar jaar gezien met mijn onderwatercamera en weet waar ik over spreek..

o,ja,op mijn water kan ik ook geen putty op mijn rigs zetten ,want dit eten deze jongens maar al te graag wat uitgerafelde rigs betekent of doorgenipt als het nylon betreft.vang ze
Gebruikers-avatar
flip
 
Status: Offline
Thanks:
Thanked: keer in post

Re: (Wolhand)krab bestendig karperaas

Berichtdoor CarpTracker » 07 Sep 2016, 03:59

Sri voor de late vrijgave van je bijdrage Flip. Was me even ontgaan.
Registreren is gratis, gewoon even doen.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry


Terug naar Karperaas: Boilies, particles en overig karperaas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron