pellets maken uit boilies ?

Alles over boilies, mixen en particles

pellets maken uit boilies ?

Berichtdoor het loze vissertje » 24 Jul 2015, 11:05

Ik zou graag pellets maken uit mijn equinox, live (cc moore) boilies maar hoe begin ik daar aan. Zelf dacht ik boilies vermalen dan dip en water of olie toevoegen fijne worsten van draaien en vervolgens pellets snijden en laten uidrogen ?

en verder wil ik het omgekeerde ook doen van pellets (bait tech) boilies maken hier wou ik het zelfste doen als hierboven maar dan met eieren ?

iemand ervaring mee ?
Random avatar
het loze vissertje
 
Status: Offline
Berichten: 1
Geregistreerd: 23 Jul 2015, 19:28
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: pellets maken uit boilies ?

Berichtdoor Louis » 24 Jul 2015, 16:44

Pellets worden bij mijn weten onder druk geperst. Zou ipv boilies te vermalen de basismix kopen. Je krijgt dan in principe gedroogde deegballen die net als pellets onder water uit elkaar vallen. Om van pellets boilies te maken heb je waarschijnlijk een binder nodig zoals bijvoorbeeld tarwebloem. Gewoon met een klein mixje uitproberen en testen hoe lang de boilie onder water hard genoeg blijft.
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: pellets maken uit boilies ?

Berichtdoor marcello » 25 Jul 2015, 17:52

Indedaat gewoon met basicmix boilies maken maar dan niet laten koken of stomen maar goed laten drogen blijven de atractors die toevoegt er ook beter inzitten
Random avatar
marcello
 
Status: Offline
Berichten: 122
Geregistreerd: 05 Aug 2011, 21:25
Thanks: 2
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: pellets maken uit boilies ?

Berichtdoor Daaf » 25 Jul 2015, 20:11

Een stukje gedroogd boiliedeeg heeft weinig te maken met een pellet. Zelf pellets maken kan eigenlijk niet, tenzij je daar apparatuur voor zou hebben. Het proces van extruderen kan je moeilijk zelf in de keuken uitvoeren.
Waarmee ik trouwens niet zeg dat die gedroogde deegstukjes niet kunnen werken.

Een boilie maken van een pellet is vrij eenvoudig, al zou ik niet weten waarom je dat zo graag zou willen. Er zijn andere manieren om, in elk geval met de juiste pellet, op de hair te vissen en te zorgen dat ie het veel langer uithoudt dan de normale oplostijd.
Anyway, gewoon de pellets malen, tarwebloem toevoegen, even experimenteren hoe veel je nodig hebt, maar afhankelijk van de pellet zal dat ergens tussen de 10-30% zijn, eieren of ei compound toevoegen, bevochtigen en rollen maar.
Random avatar
Daaf
 
Status: Offline
Berichten: 545
Afbeeldingen: 2
Geregistreerd: 15 Jul 2012, 01:06
Thanks: 20
Thanked: 23 keer in 19 posts

Re: pellets maken uit boilies ?

Berichtdoor CarpTracker » 26 Jul 2015, 01:05

De Bopell lijkt me aan de behoeften van het loze vissertje te voldoen. De kant en klare DSK Bopell.
Een boilie met Crushed Green Betaine pellets en als extra toevoeging zijn er micro Halibut pellets
in verwerkt. De DSK Bopell, Bo(boilie) Pell (pellet): http://dskpellets.nl/boilie_bopell

Green Betaine Garlic Bopell 20mm
DSK-Bopell.jpg
DSK-Bopell.jpg (23.84 KiB) 4200 keer bekeken
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

De volgende leden willen CarpTracker bedanken voor deze bijdrage: [Show Me]


Terug naar Karperaas: Boilies, particles en overig karperaas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron