MTC BAITS

Alles over boilies, mixen en particles

Re: MTC BAITS

Berichtdoor Dennisnlnl » 04 Jul 2010, 13:34

Heb net dezelfde boillie gevonden in belgie voor de helft van het geld.
27 euro per 5 kilo das wel een heel verschil in prijs.
Dracula boillies heten ze, de revieuws zijn goed dus ga er eens 10 kilo bestellen.
Bezorgkosten zijn 16 euro en dan nog bespaar ik er flink op:)
Gebruikers-avatar
Dennisnlnl
 
Status: Offline
Thanks:
Thanked: keer in post

Re: MTC BAITS

Berichtdoor BartT » 08 Jul 2010, 20:23

@Dennisnlnl: dat zullen zeker niet dezelfde bollen zijn, ook al dragen ze dezelfde naam.
Verder koop ik zelf met regelmaat bepaalde producten bij hen en kan alleen maar zeggen dat ze de spullen goed voorelkaar hebben. Uiteraard zijn de bollen een stuk duurder dan wanneer je ze zelf rolt, maar ben ervan overtuigd dat ze verse producten erin gooien. Een aantal vrienden van mij kopen daar hun bollen en zijn tevreden: je kunt ook de bollen iets aanpassen. Uiteraard is het een commercieel bedrijf.
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: MTC BAITS

Berichtdoor raymond » 18 Aug 2010, 08:01

hoi ik heb al meerdere malen de boilies van mtc gebruikt,ik ben er zeer tevreden over.
het assortiment is heel breed en die jongens weten echt waar ze mee ze mee bezig zijn.

groeten raymond
Random avatar
raymond
 
Status: Offline
Berichten: 3
Geregistreerd: 16 Aug 2010, 06:39
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: MTC BAITS

Berichtdoor CarpTracker » 18 Aug 2010, 21:53

Veel positieve reacties dus.
Wat ik me nu afvraag hoe is de hardheid van deze gestoomde MTC boilies?
Blijven ze b.v. probleemloos 24uur aan je hair zitten met eventueel gestoot van brasem
aan de boilie??
Heb eerlijk gezegt zelf nog nooit met een gestoomde (MTC) boilie gevist.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: MTC BAITS

Berichtdoor R1986 » 18 Aug 2010, 22:07

Ik heb ook regelmatig boilies van MTC, en kan hier niets anders dan positief over zijn. Nog nooit gehad dat een boilie na bijv. 1 nacht van mn hair af was. Vangsten zijn er goed op, geur van de boilies is goed. Prijstechnisch zijn ze misschien wel wat aan de dure kant.
Gebruikers-avatar
R1986
 
Status: Offline
Berichten: 10
Geregistreerd: 30 Jul 2010, 12:21
Woonplaats: Nijverdal
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: MTC BAITS

Berichtdoor raymond » 19 Aug 2010, 19:09

ik zou zeggen,neem eens een kijkje bij mtc,ze kunnen je daar precies uitleggen hoe het daar allemaal werkt.


groeten raymond
Random avatar
raymond
 
Status: Offline
Berichten: 3
Geregistreerd: 16 Aug 2010, 06:39
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: MTC BAITS

Berichtdoor frank » 21 Aug 2010, 16:04

Gestoomde boilies behouden veel beter alle attractors!
Bij het koken van boilies kook je het merendeel er uit en dat zit dan in het kookvocht(het water in de pan).
Heb nu verschillende ballen van MTC gevist en ben dik tevreden ;)
Heb donderdag 25kg (gestoomde) ballen opgehaald bij Mtc en kan me dit najaar wel weer redden.
Probeer die ballen van die jongens eens en je weet het...??? Je kunt ook 5kg boilies bestellen van rond de 6 Euro de kilo en dat is toch niet duur? En failliet ge je er ook niet aan! Je weet dan wel dat je met versspul en goede kwaliteit zit te vissen. En je bent meteen een ervaring rijker.
Groeten Frank
Random avatar
frank
 
Status: Offline
Berichten: 961
Geregistreerd: 15 Aug 2010, 07:43
Thanks: 0
Thanked: 10 keer in 10 posts

Re: MTC BAITS

Berichtdoor Louis » 21 Aug 2010, 20:34

Als ik boilies maak kook ik ze altijd zo kort mogelijk, meestal 1 tot 2 minuten. Wat er in die tijd aan attractors verloren gaat valt volgens mij nog reuze mee. Hoe meer boilies je kookt des te meer komt natuurlijk in je kookwater terecht waardoor je eigenlijk weer in een soort attractoroplossing kookt en er ook weer minder verloren kan gaan. Door voor het invriezen een beetje van de vloeibare attractors aan de boilies toe te voegen trekken ze er tijdens het invriezen en ontdooien ook weer net zo gemakkelijk in :D .
De hardheid van de boilies is natuurlijk mede afhankelijk van de gebruikte ingrediënten en de droogtijd.
Zelf heb ik m’n boilies nog nooit gestoomd maar ik kan me heel goed voorstellen dat er door de stoom ook één en ander aan attractors uit de boilies wordt gestoomd (maar dat zie je alleen wanneer je ze thuis zelf stoomt). Ook duurt het volgens mij veel langer om ze te stomen dan om ze te koken. Bij het koken stolt het ei in de boilies vrij snel en wordt de boilie dus ook snel afgesloten. Bij het stomen en dan vooral op de lagere temperaturen wat dus beter zou moeten zijn duurt dit proces van stollen dan ook weer veel langer waardoor de voordelen m.i. weer voor een groot deel komen te vervallen.
Het is maar net waar je het meeste in gelooft. Boiliefabrikanten bedenken steeds weer nieuwe dingen om zich te onderscheiden van de alsmaar groeiende concurrentie, geen eieren, plasma, stomen, superverse geheime en nieuwe ingrediënten, enz. enz. Reclame doet een hoop, waarmee ik absoluut niet gezegd wil hebben dat stomen slechter (of beter) is dan koken.
Maar als je een karper op een gestoomde boilie vangt zou ik niet durven te beweren dat ie op een gekookte maar verder identieke boilie niet was gevangen ;) .
Happiness is a run(away).
Ik ben zo geheim bezig dat ik zelf niet weet wat ik aan het doen ben :?
Gebruikers-avatar
Louis
 
Status: Offline
Berichten: 2359
Geregistreerd: 05 Jun 2010, 13:05
Woonplaats: achter het pittoreske riviertje
Thanks: 7
Thanked: 40 keer in 39 posts

Re: MTC BAITS

Berichtdoor pluisje » 22 Aug 2010, 15:26

ik vis ook met boilies van mtc en ik heb er al meerdere malen eerder mee gevist het geeft me wel een goed gevoel en dat vind ik belangerijk innerlijke rust noem ik dat maar, je hebt er niets aan als je aan het water zit en je jezelf afvraagt of de boilie wel de juiste is die je eraan hebt.
heb in het allerbegin boilies gehad van mtc die me niet bevielen niets op gevangen maar belangrijker voor mij nog ik voelde er niets bij, dus geen innerlijke rust.
nu heb ik op aanraden van hun, twee andere soorten mee voor het proberen aangezien ik namelijk in september een week ga vissen op een grote rivier in duitsland, en voor mij is het dus erg belangrijk dat ik daar in duitsland zit met een goed gevoel zonder dat ik na twee dagen opzoek moet naar een winkel voor een andere bal.
dus vis daarmee waar jij een goed gevoel hebt en draai jij hem zelf prima maar voor mij doet mtc dat prima.
groeten marco
Gebruikers-avatar
pluisje
 
Status: Offline
Berichten: 14
Geregistreerd: 22 Aug 2010, 10:53
Woonplaats: enschede
Thanks: 0
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: MTC BAITS

Berichtdoor CarpTracker » 22 Aug 2010, 23:16

Blijven we hier even on topic bij MTC Baits, heb enkele berichten verplaatst met als onderwerp Boilie Talk.

Nu we hier MTC hebben gehad lijkt het me verstandig om ook andere boilie aanbieders uit de regio onder de loep
te nemen... Zal daar even een topic voor openen.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: MTC BAITS

Berichtdoor carpio » 26 Aug 2010, 18:43

Ik heb dit voorjaar ongeveer 20 kilo MTC Deliver opgebruikt. De ingredienten die gebruikt worden door MTC
zijn zeker van een goede kwaliteit en ze ruiken ook erg goed. Ik heb er alleen vreselijk veel brasem mee gevangen en
ook nog een handvol karpers dus vangen doen ze wel. Prima bol verder.

Ik vind dit type boilie niet geweldig op het TK ze zijn nl. vrij zacht en bezitten veel wateroplosbare ingredienten en ik tijfelde nog wel eens of ze nog aan de hair zaten.
even the worst day fishing beats the best day at work!
Gebruikers-avatar
carpio
 
Status: Offline
Berichten: 713
Geregistreerd: 04 Mrt 2010, 16:11
Woonplaats: Losser
Thanks: 1
Thanked: 2 keer in 2 posts
Voornaam: Bart

Re: MTC BAITS

Berichtdoor Dennisnlnl » 27 Aug 2010, 16:29

Ik heb in totaal 2 keer contact gehad met MTC baits. De eerste keer werd beloofd dat ze zaterdags klaar zouden zijn. Heb toen vrijdag avond gebeld of ze klaar waren en hoe laat ik ze dan op kon halen. Hun leverancier had niet geleverd zeiden ze waardoor ze de boillies niet klaar hadden. Dat was weer lekker kloten want een 3 daagse sessie stond gepland. Toen afgesproken dat als de boillies klaar waren ze mij zouden bellen. Na 2 weken gebeld en kreeg te horen dat ze nog niet klaar waren omdat er nog niets geleverd was. Dit is nu 2 maand geleden en heb nog niets gehoord. In de tussentijd heb ik wel met hun pine-apple gold gevist via een maat van mij die ze daar weg had. Op deze boillie heb ik geen enkele aanbeet gehad en ik heb er persoonlijk geen vertrouwen in. Alle beten kwamen van de pine-apple pop up van dynamite die wel vis op de kant trokken. Dus voor mij PERSOONLIJK valt MTC af. Heb er geen vertrouwen in gekregen en als ze nu nog zouden bellen dan zou ik de boillies niet meer willen.
Gebruikers-avatar
Dennisnlnl
 
Status: Offline
Thanks:
Thanked: keer in post

VorigeVolgende

Terug naar Karperaas: Boilies, particles en overig karperaas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron