Ledenvergadering KSN

Alles wat niet bij de andere topics staat kun je hier kwijt

Re: Ledenvergadering KSN

Berichtdoor BartT » 16 Sep 2013, 20:26

Tonnie, ik begrijp je punt niet helemaal. Als je ideeen wil aandragen kan dat toch door een mailtje? Als je wat wil "doen"binnen de ksn kun je dat toch kenbaar maken?
Denk dat je geluid wat betreft transparantie duidelijk is en ook een goed punt, maar verder heb ik geen idee waar je heen wil.
Regio oost is nog maar jong en erg klein. Er zijn ook maar weinig mensen die actief willen zijn binnen die organisatie(persoonlijk help ik graag met het uitzetten van de spiegeltjes, maar verder lijkt het me helemaal niks), dat er dan bij een extreem lage opkomst gedacht is dat een ledenvergadering niet de moeite(datum prikken, zaal huren, tijd vrijmaken, gegevens verwerken) waard is lijkt me geen vreemde gedachte.
Random avatar
BartT
 
Status: Offline
Berichten: 493
Geregistreerd: 22 Sep 2009, 20:17
Thanks: 7
Thanked: 16 keer in 12 posts

Re: Ledenvergadering KSN

Berichtdoor martijn dikken » 16 Sep 2013, 22:51

Het mag van mij ook wel actiever qua terugmelden van speerpunten waar ze voor willen gaan staan en wat de bedoeling is. ik heb ook geen mail gezien op de site staat ook niet veel info. bijvoorbeeld over hoe het met de SKP gaat, of er nog bijzonderheden zijn. Bijvoorbeeld de meest gevangen SKP of de vis die het verst gezwommen heeft. Hoeveel sterfte er is gemeld?

Welke sprekers we graag willen zien? Een lijstje en dan een poll...op hun eigen site of Facebook.

Alles in een soort referendum gooien kan tot hele langzame besluitvorming leiden. Ik ben ook van mening dat het leden moeten zijn die een mening mogen hebben. De rest is gewoon een anti groepje en een soort ondergrondse verzet beweging die ik er voor aan zie om uit eigen beweging en puur om een statement te maken of weet ik veel en met alle risico van dien, schubkarpers in het TK hebben gedonderd. Iedereen kent onderhand toch wel de horror verhalen dat een heel bestand naar de kloten geholpen kaan worden met een overzetting van vissen.

Het is echt makkelijk praten achteraf en vanaf de zijlijn lopen trappen, ga dan zelf in een bestuur zitten. Mij niet meer gezien, want alle goede bedoelingen worden toch anders gezien door een meute.

De prijzen voor een loterij haalt men de neus voor op -)b
De SKP deugd niet -)b
De communicatie deugd niet -)b
te transparant en niks deugd meer -)b

Wat deugd er nog wel eigenlijk

het is een hobby hoor

geen vuurwerkramp woar ding'n worden verzwegen
Random avatar
martijn dikken
 
Status: Offline
Berichten: 232
Geregistreerd: 28 Feb 2011, 19:44
Thanks: 10
Thanked: 2 keer in 1 post

Re: Ledenvergadering KSN

Berichtdoor CarpTracker » 16 Sep 2013, 23:53

@ Tonnie, ik begrijp je post helemaal.

Voor mij zou een KSN lidmaatschap met de extra (in mijn ogen onnodige) kosten die het met zich meebrengt
momenteel helemaal niets toevoegen. Maar de toegevoegde waarde bepaald gelukkig een ieder voor zichzelf.
Al helemaal niet nu ze deel uitmaken van Sportvisserij Nederland. Ben wel 2 jaar lid geweest maar dat zie ik
nu als een kleine EXTRA bijdrage aan het TK SKP. Geld voor visstandbeheer en nog veel meer, zit ook al in
het SVN lidmaatschap. Ik zie niet in om daarvoor extra te moeten blijven betalen aan een andere partij.
Soms heb ik het gevoel dat er gedacht word dat de SVN geen capabele mensen onder hun gelederen hebben die
verstand hebben van visstandbeheer, karperbeheer? Het onaangename gevoel bekruipt óók mij regelmatig dat
de KSN als heilig moet worden beschouwd als je karpervisser bent.

Probeer het maar eens uit, stel een vraag via email bij SVN als je iets niet weet en je word overspoeld door
mails van diverse experts met kundige antwoorden. Heb ik zelf mogen ervaren ! Bovendien zijn dit mannen
die van het door ons reeds betaalde geld van het lidmaatschap een full time betaalde job hebben en niet hoeven
zeuren dat het allemaal vrijwilligerswerk is, het voor niets moet en het allemaal ten koste van hun schaarse
(vis)tijd gaat. Als je er zelf voor kiest om bij een vereniging (als bv de KSN) je diensten en kennis 'gratis' aan
te bieden en je wilt inzetten voor je (eigen) ideaal (met alle respect) dan klaag dan ook niet over verloren
vistijd. Onkostenvergoedingen zullen mogelijk zijn denk ik toch. Het is maar een hobby, niets van levensbelang.
De 'verloren' visuren die ik heb ingeleverd om dit forum op te zetten en te beheren hoor je mij ook niet over
klagen. Dat doe je met liefde en hart voor de zaak ook al zit onze mailbox soms vol met allerlei commentaren,
leuke en niet leuke!
Simple as it is!

De mensen die commentaar geven of het niet eens zijn met bepaalde zaken binnen een vereniging en wat
van zich laten horen, het zei via email, vergaderingen of op internetplatforms als deze worden vaak als
"azijnzeikers/dwarsliggers" neergezet. Juist deze groep mensen houden de trein vaak op het spoor !
In de bijdrage hierboven worden ze zelfs betiteld als dat het lieden zijn die vanaf de zijlijn lopen trappen,
ondergronds verzet plegen enz. Slaat helemaal nergens op. Als je het zo bekijkt zou je haast gaan denken
dat er groepen zijn die op voet van oorlog tegenover elkaar staan.

Gezien de drama's uit het verleden met allerhande verenigingen en karpergroepjes hier in Twente kan ik mij
best voorstellen dat er, buiten de overal achteraan hollende meute die alleen maar gezelligheid zoekt en de
rest in mindere mate interesseert, mensen sceptisch zijn geworden. Vooral als het dan om b.v. financiële zaken,
van die zichzelf tegensprekende artikelen uit de krant van bestuursleden, geen inspraak omdat er weer eens
geen ledenvergadering gehouden word, slechte communicatie en de eerste affaire die zich al snel aandiende die
per direct al weer twijfels lieten bestaan over de integriteit van bestuursleden om er maar een paar te noemen.

Laat de KSN Oost zichzelf eerst maar eerst eens bewijzen dan komt de rest allemaal wel goed neem ik aan. De
welwillende Twentse leden, sponsoren, Twentse hengelsportverenigingen, entree betalende en loten kopende
karpervissers houden in elk geval de KSN Oost kassa goed gevuld dus daar kan het niet aan liggen. Nu nog een
een ietsje beter gevuld Twentekanaal en dan is voor mij en vele anderen ook weer alles oké:)

Succes mannen!
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Ledenvergadering KSN

Berichtdoor Hummelink » 17 Sep 2013, 08:04

Ik denk dat de boodschap duidelijk is: er is behoefte aan een ledenvergadering.

De ledenvergadering is vorig jaar niet doorgegaan omdat er vanuit de regiovertegenwoordigers geen specifieke vragen waren aan de leden en omdat er vanuit de leden geen specifieke vragen waren aan de regiovertegenwoordigers (lege inbox). Daarnaast is het zo dat landelijk De KSN een ledenvergadering houdt. Dat wij dit als regio doen is een extra service en heeft ook geen officieel karakter. Desondanks vinden wij het belangrijk om de wensen van de KSN-leden in ons postcodegebied mee te nemen in de dingen die we voor de regio Oost organiseren.

Nogmaals, vragen aan de regiovertegenwoordigers van regio Oost kun je stellen via info@ksnregiooost.nl. Een persoonlijk mailtje of telefoontje mag ook altijd (Tonnie? ;) )

Zoals Daaf al aangaf beperken wij onze activiteiten in de lente- en zomermaanden zoveel mogelijk. Nu het meetingseizoen weer voor de deur staat zijn we weer bij elkaar gekomen om taken te verdelen en zaken op te pakken. Onderdeel daarvan is het informeren en activeren van de KSN-leden in het postcodegebied van regio Oost via e-mail, onze website en onze Facebookpagina.

Vriendelijke groeten en hopelijk tot ziens in Café Vrieler op de regiomeetings!

Christian
Gebruikers-avatar
Hummelink
 
Status: Offline
Berichten: 486
Geregistreerd: 17 Aug 2009, 07:43
Thanks: 34
Thanked: 26 keer in 16 posts

Re: Ledenvergadering KSN

Berichtdoor marcello » 17 Sep 2013, 15:15

martijn dikken schreef:Het mag van mij ook wel actiever qua terugmelden van speerpunten waar ze voor willen gaan staan en wat de bedoeling is. ik heb ook geen mail gezien op de site staat ook niet veel info. bijvoorbeeld over hoe het met de SKP gaat, of er nog bijzonderheden zijn. Bijvoorbeeld de meest gevangen SKP of de vis die het verst gezwommen heeft. Hoeveel sterfte er is gemeld?

Welke sprekers we graag willen zien? Een lijstje en dan een poll...op hun eigen site of Facebook.

Alles in een soort referendum gooien kan tot hele langzame besluitvorming leiden. Ik ben ook van mening dat het leden moeten zijn die een mening mogen hebben. De rest is gewoon een anti groepje en een soort ondergrondse verzet beweging die ik er voor aan zie om uit eigen beweging en puur om een statement te maken of weet ik veel en met alle risico van dien, schubkarpers in het TK hebben gedonderd. Iedereen kent onderhand toch wel de horror verhalen dat een heel bestand naar de kloten geholpen kaan worden met een overzetting van vissen.

Het is echt makkelijk praten achteraf en vanaf de zijlijn lopen trappen, ga dan zelf in een bestuur zitten. Mij niet meer gezien, want alle goede bedoelingen worden toch anders gezien door een meute.

Martijn Dikken was jij niet om de volgende reden bij de ksn weggeaan

De prijzen voor een loterij haalt men de neus voor op -)b
De SKP deugd niet -)b
De communicatie deugd niet -)b
te transparant en niks deugd meer -)b

Wat deugd er nog wel eigenlijk

het is een hobby hoor

geen vuurwerkramp woar ding'n worden verzwegen


Matijn Dikken was jij niet om deze reden bij de ksn weggegaan Waar gaat heen (Rutbekerveld/zwarte gat commercieel)
http://www.karper-forum-online.nl/viewtopic.php?f=16&t=1604
Random avatar
marcello
 
Status: Offline
Berichten: 122
Geregistreerd: 05 Aug 2011, 21:25
Thanks: 2
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: Ledenvergadering KSN

Berichtdoor Teunis1356 » 17 Sep 2013, 17:49

Remko Oude Elferink schreef:Ik ben nu ongeveer 7-8 misschien wel 9 jaar lid van de KSN, Regio oost bestond nog niet. Ik ben toen lid geworden omdat ik vond en nog steeds vind dat het belangrijk is dat er voor de karpervissers opgekomen wordt.. Ik zie heel veel goede dingen gebeuren zoals SKP's, 3e hengel vergunningen, nachtvisbeleid, WOR etc...

Regio oost bestaat nu 3-4 jaar? Lijkt me lang genoeg om voeten aan de grond te krijgen en mogen nu best eens resultaten getoond worden. Enige wat we weten is dat ze het SKP doen "waarvoor hulde!!" maar verder lijkt het gewoon een gezelligheidsclubje om mooie regio avonden te organiseren..

Als ik het goed begrepen heb vertegenwoordigen ze Twente en de achterhoek.. Dit zijn misschien wel duizend(en) karpervissers. Van deze vissers zijn er misschien 3-7% serieus betrokken bij de het welzijn van de karper en willen het beste voor hun visserij, de rest zijn recreanten die af en toe een hengel uit willen gooien en niet eens weten wie of wat de KSN is..

Ik sta nog steeds achter de KSN en regio oost, maar hoop dat ze nu eens gaan richten op zaken die voor de vissers er toe doen, Wier/lelies problemen in Almelo Nordhorn kanaal.. Visrecht op Leemslagerplas of Rutbekerveld..
Nachtvissen op Rutbeek..

SKP op de Berkel ofzo, het is 95% schub wat er zwemt..

Op diverse wateren is het een bejaardenhuis qua karperbestand, ga dialogen aan met verenigingen...

En dan noem ik nog maar enkele voorbeelden..

Ik kan me goed vinden in jou posting Harry, CTE, KGT hebben allemaal nog een zure nasmaak.. En dit is ook het gevaar van commissies. Mensen komen er graag bij voor eigen gewin, lekker dicht bij het vuur en de situatie zo draaien zodat je er zelf profijt van hebt.
Ik weet niet wat de huidige bezetting van regio oost is . (weer een puntje!! zet op de site wie de regio vertegenwoordigers zijn).
Er zitten zeker mensen bij die ik hoog heb zitten en vertrouw maar het is gewoon belangrijk dat ze binding houden met de leden..


http://www.karperstudiegroep.nl/de_regio_s/oost/

http://www.karperstudiegroep.nl/de_regi ... woordigers
De formule voor volmaakt geluk: zeer druk bezig zijn met onbelangrijke zaken.
Ik vis op karper, dus ik ben gelukkig.
Gebruikers-avatar
Teunis1356
 
Status: Offline
Berichten: 1308
Afbeeldingen: 1
Geregistreerd: 02 Nov 2010, 22:30
Woonplaats: Hengelo
Thanks: 67
Thanked: 21 keer in 19 posts
Voornaam: Teunis

Vorige

Terug naar Karpervissen algemeen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron