Vispas Nederland vraag.

Meldpunt vissterfte, stroperij, calamiteiten.Vergunning, wetten, controles.

Vispas Nederland vraag.

Berichtdoor Samuel » 10 Jul 2019, 20:49

ik heb een vraag. Ik heb de vispas en ben ingeschreven bij visclub de bilt. Nu dacht ik dat ik overal in Nederland zou kunnen vissen. maar bij nader onderzoek, blijkt dat er nogal wat plaatsen zijn waar ik niet mag volgens de app die ik gebruik. Zoals rond Breda. Anders dan bij ons in Vlaanderen, heb ik een pas die voor het hele Vlaamse landgedeelte telt.
Je kan toch niet lid worden van alle clubs? Wat ik bedoel is , dat wanneer we met de camper door Nederland trekken, ik toch moet zoeken naar een plaats waar het kan.Of heb ik dat verkeerd voor?
Hoe ik daar ingeschreven kom? Bij aanvraag digitaal moest ik een stad invullen. Ik vulde Kortrijk in, waar ik woon in Vlaanderen, er bestaat ook een Kortrijk rond Utrecht( wist ik niet). Zo ging de aanvraag door .
Mvg
Samuel
Random avatar
Samuel
 
Status: Offline
Berichten: 8
Geregistreerd: 03 Jul 2019, 06:30
Thanks: 1
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: Vispas Nederland vraag.

Berichtdoor CarpTracker » 12 Jul 2019, 14:20

Veel verenigingen hebben water in eigen beheer en als je daar wil vissen moet je ook
lid zijn van desbetreffende vereniging. Ook op prive wateren mag je niet zomaar vissen
zonder toestemming van de eigenaar. Dat zal in Vlaanderen niet anders zijn. Voordat je
gaat vissen zou ik eerst voor de zekerheid ook even lokale vissers vragen. De boetes zijn
niet mis hier in NL.

Wil je toch op een verenigingswater exclusief voor leden vissen (die niet in de VISplanner
App voorkomt)dan moet je inderdaad buiten de VISpas om ook lid worden van desbetreffende
vereniging. Daar is meestal wel een vergunning voor te krijgen bij de lokale hengelsportzaak.
Als je al trekkend door het land gaat zou ik gewoon de wateren bevissen die in de
VISplanner App staan. Deze zijn rechtsgeldig i.c.m. de VISpas als je het kunt tonen met
je smartphone. Dat zijn wel de meeste wateren in Nederland. Heb je de VISplanner App
niet toonbaar op je smartphone bij een eventuele controle dan moet je de papieren lijst
van viswateren kunnen tonen.

Heb je ook een nachtvispas? Die heb je op veel wateren ook nodig als je na zonsondergang
gaat vissen! Als je een derde hengel wilt gebruiken heb je daarvoor ook nog een aparte
vergunning nodig !
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Vispas Nederland vraag.

Berichtdoor Samuel » 12 Jul 2019, 20:51

Bedankt voor de uitleg, is helder. Maar soms is de kleur donkerblauw ,daar mag ik dus vissen. Bij nader inzien staat dan visrechthebbende ? Wat betekend dat dan aub?Maar er staat dat de vispas voldoende is. Daar kom ik niet uit. Kunt u dit voor mij ook ophelderen aub.
Dank.
Random avatar
Samuel
 
Status: Offline
Berichten: 8
Geregistreerd: 03 Jul 2019, 06:30
Thanks: 1
Thanked: 0 keer in 0 post

Re: Vispas Nederland vraag.

Berichtdoor CarpTracker » 13 Jul 2019, 13:36

De visrechthebbenden zijn de federaties of hengelsportverenigingen die het water beheren. Als
desbetreffend water in de app blauw word aangegeven mag je er met de VISpas vissen.
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Vispas Nederland vraag.

Berichtdoor Samuel » 15 Jul 2019, 19:20

Dank u voor het volledige antwoord. nu weet ik hoe het zit.
Random avatar
Samuel
 
Status: Offline
Berichten: 8
Geregistreerd: 03 Jul 2019, 06:30
Thanks: 1
Thanked: 0 keer in 0 post


Terug naar Vergunning info, Vispas, Nachtvispas



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron