Hengel voor oppervlakte vissen en statisch

Informatie over karpermaterialen, ervaringen delen enz.

Hengel voor oppervlakte vissen en statisch

Berichtdoor N1ck » 18 Aug 2019, 20:16

Tijdens de zomervakantie in Frankrijk heeft het karpervirus een beetje toegeslagen. De set die ik 2e hands op MP
heb gekocht leek leuk, maar zijn toch niet zo in goede staat als ik dacht. De 2 molens heb ik al aan de kant gegooit,slip werkt niet, bij 1 klapt de vrijloop niet terug en draait lastig. Via MP Shimano Aero GT 8010 molens gescoord. Wellicht komt daar nog een 4010 bij. Dan de hengels, 2x Ultimate Majesty Carb 12' 2.5lb De staat van de hengels is niet je van het. De laklaag waarmee de ogen vast zitten zijn geel verkleurd en vertonen scheuren. Deze wil ik dus vervangen. Ik zoek een hengel waarmee ik zowel oppervlakte kan vissen alsook statisch. Zijn die er uberhaupt? Of zijn 2 aparte hengels beter?
Gebruikers-avatar
N1ck
 
Status: Offline
Berichten: 43
Afbeeldingen: 0
Geregistreerd: 31 Mrt 2019, 16:00
Thanks: 0
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: Hengel voor oppervlakte vissen en statisch

Berichtdoor CarpTracker » 24 Aug 2019, 16:28

Beter 2e hands spul van een goed merk dan die rotzooi karpersetjes, met rodpod, optonics,
wakers, hengels en molens die er tegenwoordig worden aangeboden voor een appel en een ei.
Bij de meeste van deze setjes kan het na een paar keer vissen zo de OTTO in.

Wat één enkele hengel betreft voor zowel de statische en oppervlaktevisserij betreft zou je een
middenweg moeten kiezen, niet te soepel, niet te strak. Beter is natuurlijk altijd om voor elke
gewenste vorm een aparte hengel te hebben.

Wat er zoal in de handel is aan hengels tegenwoordig weet ik niet. Mijn laatste set hengels heb ik
voor ruim 25 jaar geleden gekocht en die heb ik nog steeds. De Laatste 3 jaar zitten ze ongebruikt
in de foedraal. Strakke stokken die alleen voor de statische karpervisserij bedoeld zijn. Oppervlakte
vissen heb ik zo goed als nooit beoefend en heb dan ook geen penhengel en kan er weinig advies over
geven..
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry

Re: Hengel voor oppervlakte vissen en statisch

Berichtdoor N1ck » 27 Aug 2019, 20:13

Ik zat zelf,te denken dat ik 1 hengel hou dit ik nu heb, 2.5lb, en een penhengel aanschaf tot 2.0lb. Ik zal geen 100+ gooien. Dan kan ik beide tegelijkertijd. Wat is een redelijk tot goed merk daarvoor? Lengte 3.30 of,3.60 of 3.90? Wat is wijsheid ...
Gebruikers-avatar
N1ck
 
Status: Offline
Berichten: 43
Afbeeldingen: 0
Geregistreerd: 31 Mrt 2019, 16:00
Thanks: 0
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: Hengel voor oppervlakte vissen en statisch

Berichtdoor N1ck » 01 Sep 2019, 20:03

Ook bedankt voor jouw antwoord Remko.

Dat zijn zeker dikke knaken. Ik denk dat ik het beste een 2e hands penhengel aanschaf. Ik heb 2 maal een 2.5lb hengel waarvan 1 niet helemaal meer goed is, de lak die de ogen vastzetten brokkelt langzaam af, dus die wil ik vervangen. Dan op het gemakje bekijken wat ik mis of juist niet, wat ik nu precies wil. Dan wat sparen voor een nieuwe, en juiste hengel.
Gebruikers-avatar
N1ck
 
Status: Offline
Berichten: 43
Afbeeldingen: 0
Geregistreerd: 31 Mrt 2019, 16:00
Thanks: 0
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: Hengel voor oppervlakte vissen en statisch

Berichtdoor N1ck » 05 Sep 2019, 19:23

Daar heb je een goed punt, die ga ik meenemen in mijn keuze tzt.
Gebruikers-avatar
N1ck
 
Status: Offline
Berichten: 43
Afbeeldingen: 0
Geregistreerd: 31 Mrt 2019, 16:00
Thanks: 0
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: Hengel voor oppervlakte vissen en statisch

Berichtdoor N1ck » 01 Mrt 2020, 11:32

Ondertussen wat spulletjes gekocht. Shimano XT2 10ft 2,75lb en daar komt nog een 12ft 3lb bij. Op Carp Zwolle gekeken en georiënteerd wat er allemaal te koop is. Bij CW een paar potjes popups, leadfree leaders, haken en meer end tackle. De vispas is ook weer aangevraagd, en heb nog wat Korda Compac op het lijstje staan. We kunnen bijna beginnen! -)yes
Gebruikers-avatar
N1ck
 
Status: Offline
Berichten: 43
Afbeeldingen: 0
Geregistreerd: 31 Mrt 2019, 16:00
Thanks: 0
Thanked: 1 keer in 1 post

Re: Hengel voor oppervlakte vissen en statisch

Berichtdoor CarpTracker » 03 Mrt 2020, 03:01

Het voorjaar komt er ook al snel weer aan.

Succes !
Home page: www.carptracker.nl Carp Fishing, my way of life !
Gebruikers-avatar
CarpTracker
Moderator
Moderator
 
Status: Offline
Berichten: 7132
Afbeeldingen: 150
Geregistreerd: 18 Mrt 2009, 17:26
Woonplaats: Tukkerland
Thanks: 99
Thanked: 128 keer in 123 posts
Voornaam: Harry


Terug naar Karper materialen



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron